مایک پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا از تحریم ۱۳ شخص و شرکت به اتهام نقض قانون تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، کره شمالی و ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز،‌ «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت متبوعش ۱۳ شخص و شرکت از کشورهای چین، روسیه، عراق و ترکیه را به اتهام نقض قانون تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کره شمالی و سوریه تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید:

دموکرات‌های سنا خواستار تحریم روسیه شدند

وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده، مدعی شده است که این ۱۳ شخص و شرکت تحریم‌شده با نقض تحریم‌های مرتبط با قانون منع اشاعه [سلاح] به ایران، کره شمالی و سوریه اقدام به حمایت از برنامه موشکی ایران کرده‌اند. یکی از این اشخاص که تبعه چین است نیز از سوی پامپئو متهم شده که در تأمین اقلام حساس برای برنامه تسلیحاتی پاکستان مشارکت داشته است.

پامپئو در پایان این بیانیه‌ تأکید کرده است که برنامه موشکی ایران همچنان یک نگرانی مهم برای آمریکا است و وضع تحریم علیه این اشخاص و شرکت‌های خارجی در راستای تلاش‌های آمریکا برای محدود کردن توانمندی‌های موشکی ایران صورت گرفته است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده و در این میان حتی صنایعی مانند صنایع دفاعی و موشکی که عملاً به خارج وابستگی ندارند را نیز هدف قرار داده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است را نخواهد پذیرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 4
    به نظر من 3 کشور ایران ترکیه کره شمالی با اتحاد با هم پوز امریکا رو به زمین میزنن این 3 کشور در مجموع بزرگترین ذخایر انرژی و تولیدات کشاورزی و صنایع نظامی رو دارن قدرت موشکی ایران و کره شمالی و پهبادهای تیز پرواز ایران و ترکیه و انرژی هسته ای کره شمالی ارتشهای قوی و جمعیت زیاد و روحیه ظلم ستیزی بالا در این کشورها امریکا رو با چالش جدی مواجه میکنه
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    خوک نجس
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    1 0
    بیمار های روانی ، بیاید تیمارستان ها و نونوایی های ما رو هم تحریم کنید
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    این طور بی محابا فشار میاری، میزنه بیرون، خونریزی میکنیا
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 0
    آمریکاییها تب تحریم گرفته اند خدا را فراموش کرده اند و چوبش را خواهند خورد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    1 0
    با این دولت سراسر دروغ آمریکا هیچ معامله ای نکنید والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس