نژادپرستی

نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع فعالیت گروه‌ های راست افراطی در آلمان پرداخته که طی سال‌ های اخیر رشد داشته است.

به گزارش مشرق، مقام های آلمانی پس از حادثه تیراندازی اخیر، تروریسم راست گرایان افراطی را تهدیدی شماره یک برای شهروندان این کشور خواندند.

بیشتر بخوانید:

مرکل: سم نژادپرستی در جامعه ما وجود دارد

مقام های آلمان که سال هاست به دلیل فعالیت گروه‌های افراطی راستگرا مورد انتقاد می‌گیرند، وعده داده اند تا نیروهای پلیس در اماکن عمومی از جمله مساجد، فرودگاه‌ ها، ایستگاه‌ های قطار و مرزها را افزایش دهند.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت آلمان سال‌هاست که به چشم پوشی بر تهدیدات ناشی از افراط گراهای راست گرا متهم شده است، اما پس از آنکه یک فرد مهاجم با تفکرات نژادپرستانه اقدام به تیراندازی به سمت گروهی از جوانان در باشگاه شبانه شهر «هانو» کرد، پاسخ روشنی به چشم پوشی‌های مقام های داده شد.

وزیر دادگستری آلمان روز جمعه گفته که فعالیت‌های تروریستی از سوی گروه‌ های راست گرای افراطی بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه آلمان به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفته است که شمار و شدت این نوع از حملات به وضوح قابل مشاهده است.

تیراندازی روز چهارشنبه گذشته در شهر «هانو» جدیدترین مورد از حملات گروه‌ های افراطی راستگرا در آلمان به شمار می‌آید.
 
مقام‎های رسمی آلمان از افزایش جرایم ناشی از نفرت توسط راست گرایان افراطی طی سال‌های اخیر خبر دادند.
 
مقام‎های امنیتی این کشور ۱۲ هزار نفر از افرادی که در این نوع از گروه‌ها فعالیت می‌کنند را شناسایی کردند.
 
قتل یک مقام سیاسی به دست یک راستگرای افراطی در ماه ژوئن و حمله به یک کنیسه در ماه اکتبر منجر به کشته شدن ۲ نفر شد؛ گزارش دیگر در روز پنجشنبه مبنی بر کشف یک بسته مشکوک باعث شد تا زنگ هشدار بار دیگر در آلمان به صدا درآید.

همچنین در سال ۲۰۱۶ فردی مسلح به فروشگاهی در مونیخ حمله کرد و ۹ نفر را به قتل رساند.

پس از هر حمله تروریستی که در آلمان صورت می‌گیرد، اقدامات امنیتی جدید و سختگرانه تری برای حمل سلاح اعمال می‌شود اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته جلوی اقدام نژادپرستانه مهاجم ۴۳ ساله که ۹ مهاجر را در شهر «هانو» به قتل رساند، بگیرد؛ در این حادثه ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام شد.

در حالی که نژادپرستی در آلمان عمیقاً ریشه دوانده است، اما رسانه‌ های خبری به ندرت این موضوع را تیتر می‌کنند.
 
گروه‌های اقلیت که در آلمان زندگی می‌کنند با این موضوع در هر روز دست به گریبان هستند؛ آنان با ترس همیشگی از اینکه در معرض خشونت‌های نژادپرستانه قرار بگیرند روزگار خود را سپری می‌کنند.

به گزارش تحلیلگران مرکز تروریسم جین (JTIC)، عملیات ضد تروریستی برای مقابله با افراط گرایان دست راستی یا جنایات ناشی از تنفر بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ شاهد رشدی ۸۸ درصدی بوده است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس بخش اطلاعات داخلی آلمان در این ارتباط گفته که سازمان‌ های اطلاعاتی این کشور در سال ۲۰۱۹ کارمندان خود را ۵۰ درصد افزایش داده است.

مقام‎های امنیتی با اشاره به تهدید رو به رشد راست افراطی در کشورهای اروپایی و تقویت سازمان یافتگی و شاخه سازی آن‌ها در سراسر اروپا در مورد چالش بزرگی پیش روی این کشورها هشدار داده‎ اند.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 2
    حالم بهم میخوره از نژادپرستی مرگ بر نژادپرستی
  • ناشناس IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 3
    حالم بهم میخوره از نژادپرستی مرگ بر نژادپرستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس