کد خبر 1043710
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
آنگلا مرکل

حادثه تیراندازی اخیر در شهر هانائوی آلمان که جان ۱۱ نفر را گرفت، با واکنش‌های همراه با بهت و حیرت سیاستمداران آلمانی روبرو شد.

به گزارش مشرق، تیراندازی چهارشنبه در شهر هانائوی آلمان که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر شده و به گفته محققان با انگیزه های نژادپرستانه انجام شده است، شوک بزرگی به عرصه سیاسی آلمان وارد کرده و واکنش های زیادی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی سران آلمان، روسیه و فرانسه درباره ادلب

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، عرصه سیاسی آلمان از این اقدام تروریستی در شوک و حیرت فرو رفته و درباره دست کم گرفتن آمادگی خشونت از طرف گروه های راست افراطی هشدار داده اند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در روز بعد از این تیراندازی مرگبار در هانائو برنامه های کاری خود در شهر هاله آلمان و سفر خود به این منطقه را کنسل کرده و بر لزوم تحقیقات در این باره تاکید کرد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان موضع گیری آشکاری اتخاذ کرده و اعلام کرد که نژادپرستی یک سم است، نفرت یک سم است که درجامعه ما وجود دارد.

صدر اعظم آلمان انگیزه های نژادپرستانه و راست افراطی را در این حادثه تیراندازی کاملا مشهود دانسته و گفت: ما همه در برابر کسانی که می خواهند کشور ما را از هم جدا کنند می ایستیم.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم به دلیل این اقدام تروریستی برنامه های کاری خود را کنسل کرد.

مقامات بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان هم از یک ترور راست افراطی سخن به میان آورده و به این مسئله که این جریان تا به حال آشکارا مورد توجه قرار نگرفته انتقاد وارد کردند.

برخی سیاستمداران هم درباره برگزاری تجمعات ضد نژادپرستی در آلمان فراخوان زدند.

وزیر داخلی ایالت هسن آلمان از کشف مدارکی درباره انگیزه های نژادپرستانه در این حادثه تیراندازی سخن گفته است. وزیر دادگستری آلمان هم این مسئله را تایید کرده و اعلام کرد: ما باید واقعیت های این جنایت را کاملا روشن کنیم و همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا در آینده از این گونه اقدامات جلوگیری به عمل آید.

"فولکر بوفیر"، نخست وزیر ایالت هسن آلمان هم این اقدام تروریستی را وحشتناک و بسیار غم انگیز خواند. وی این اقدام را جنایتی دانست که ابعاد گسترده ای دارد.

وزیر دادگستری سابق آلمان هم اعلام کرد: مدت طولانی در کشور ما آمادگی برای خشونت از طرف گروه های راست افراطی دست کم گرفته می شد.

وی با اشاره به جنایت های زیادی که اخیرا از طرف این گروه افراطی در آلمان انجام گرفته است گفت: دیگر باید چه اتفاقی بیفتد تا خطر راست افرطی بالاخره جدی گرفته شود.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم درباره این حادثه تیراندازی ابراز شوک و حیرت کرده و با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و گفت: من در کنار همه انسان هایی قرار دارم که در معرض خطر نفرت نژادپرستی قرار دارند. آن ها تنها نیستند.

وی تاکید کرد که به اعتقاد وی اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی این اقدام و هر فرم نژادپرستی، نفرت و خشونت را محکوم می کنند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم ضمن ابراز همدردی با وابستگان این حادثه تروریستی  این واقعه وحشتناک را برای همه دردناک توصیف کرد.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم درباره این حادثه تروریستی ابراز شوک و حیرت کرده و آن را یک تراژدی تکان دهنده نامید. وی در پیامی توئیتری با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.

صدر اعظم اتریش هم از جنایتی وحشتناک سخن گفته و با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.   

"چارلز میشل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از یک تراژدی سخن گفته و درباره از دست رفتن بی معنا و مفهوم زندگی این انسان ها گله کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس