کد خبر 1043599
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
بن سلمان

وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده است با ولی‌عهد سعودی در ریاض دیدار و درباره تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس) در این دیدار دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل مورد اهتمام و مشترک میان دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت محمد بن سلمان پس از خروج ترامپ از کاخ سفید

بر اساس این گزارش، روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری متعدد میان دو کشور و فرصت‌ها برای تقویت این روابط از جمله دیگر مسائل مورد گفت‌وگو میان بن سلمان و پامپئو بوده است.

در این دیدار «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» جانشین وزیر دفاع عربستان و برادر ولی‌عهد سعودی و همچنین «جان ابی زید» سفیر آمریکا در عربستان حضور داشتند.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که مایک پامپئو از نوزدهم تا بیست و یکم فوریه جاری به عربستان سفر خواهد کرد.

این سفر به دنبال سفر «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان به واشنگتن در دوازدهم فوریه انجام شد که طی آن شراکت آمریکا و عربستان در مقابله با ایران مورد گفت‌وگو بوده است.

مایک پامپئو ظهر روز پنجشنبه هم به دیدار «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی رفت.

 پادشاه سعودی و وزیر خارجه آمریکا روابط بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مواضع ریاض و واشنگتن در قبال این تحولات را بررسی کرده بودند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز ادعا کرد که خرسند است که برای گفت‌وگو در خصوص تعهد قوی آمریکا به امنیت عربستان سعودی و نیاز مستمر به مقابله با ایران به ریاض رفته است.

وزیر خارجه آمریکا از آفریقا عازم ریاض شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس