سردارکوثری

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: باید با وحدت، روز دوم اسفند همه با هم مصمم و محکم پای صندوق های رای رفته و به همه دنیا نشان دهیم که در همه صحنه‌ها با هم هستیم.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل کوثری عصر یکشنبه در «کنگره شهدا با موضوع مقاومت و امنیت دو روی یک سکه» در دانشگاه الزهرا (س) افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری حمله نمی‌کند اما در مقابل هر قدرتی از خود دفاع همه جانبه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: باید راه شهدای دفاع مقدس و امنیت را ادامه دهیم و همه برای پیشرفت این کشور با صلابت پیش برویم.

سردار کوثری با بیان اینکه اگر در مقابل دشمنان مقاومت نمی‌شد، به موفقیت های امروز دست نمی یافتیم، گفت: در بسیاری حوزه ها باید خودمان را باور کنیم، ما هیچ چیزی از اروپایی ها کم نداریم که تصور می کنیم آنها فقط باید صنعت را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید:

سردار کوثری: کوچکترین خطای دشمن منجر به نابودی اسرائیل است

جانشین قرارگاه ثارالله با اشاره به اینکه همین موشک نقطه زن را دانشجویی به نام حسن تهرانی مقدم ساخت، اضافه کرد: اگر دو واژه امنیت و مقاومت نباشد، موفقیت حاصل نمی شود، حاج قاسم به دلیل وجود امنیت در سراسر ایران، توانست به محرومین و مظلومین عراق و سوریه کمک کرد. او تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته بود.

جانشین قرارگاه ثارالله در ادامه به جنگ سوریه نیز اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ۹۳ که اوج تهاجم داعش بود و آنها می خواستند دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند که حاج قاسم شاهکار کرد.

سردار کوثری اظهار داشت: آنها ۸۰ درصد سوریه را اشغال کرده بودند و در خرداد ۹۳ تا ۳۵ کیلومتری مرز ایران از سوی غرب کشور آمدند، در این هنگام رهبری دو تصمیم گرفتند. به نیروهای مسلح گفتند بروید به عراق و به آنها بگویید اگر پایتان را جلوتر بگذارید با ما طرف هستید.

وی توضیح داد: اقدام دوم نیز این بود که نامه ای به آیت الله سیستانی نوشتند که از جوانان بخواهید که وارد میدان شوند، حاج قاسم نیز این جوانان را ساماندهی کرد، آموزش داد و بکار گرفت.

سردار کوثری افزود: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تجربه هشت سال دفاع مقدس، آنچنان به داعش تاخت که در تصور آمریکایی ها نمی گنجید چرا که آمریکا از کشورهای مختلف افراد را فریب داده بودند تا داعش را به نام اسلام ایجاد کنند.

وی توضیح داد: حاج قاسم شب و روز نداشت و خانواده اش برای او همچون خانواده ای دیگر بودند. در نهایت اینکه داعش نتوانست جای پای خود را محکم کند و اگر ما کوتاه می آمدیم آنها یقه تک تک ما را می گرفتند، اگر مقاومت نمی شد، ما به ابن موفقیت ها نمی رسیدیم.

سردار کوثری در ادامه به آشنایی خود و سردار سپهبد شهید سلیمانی در سال ۶۰ در جبهه های جنوب کشور اشاره کرد و گفت: حاج قاسم یک لحظه به خود فکر نمی کرد لذا وقتی بسیجیان لشکر فاطمیون و حیدریون او را در کنار خود و پشت خاکریز می دیدند و به خط مقدم می رود و با آنها نشست و برخاست می کند، روحیه می گرفتند، اگر این روش فرماندهی نبود، مگر می شد مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد.

جانشین قرارگاه ثارالله در ادامه سخنان خود به نهضت امام خمینی (ره) اشاره کرد و تصری کرد: در پایان قرن بیستم، انسانی از سلاله ائمه به ویژه فاطمه زهرا (س‌)، آنچنان بر طاغوت زمان و علیه دو ابرقدرتی که دنیا را پس از جنگ جهانی بین خود تقسیم کرده بودند، خروشید که هر چه تلاش کردند نتوانستند جلوی پیشروی او را بگیرند.

وی یادآور شد: دشمنان توطئه های متعددی کردند تا جلوی انقلاب را بگیرند، جنگ راه انداختند و علیه ایران متحد شدند.

سردار کوثری توضیح داد: جنگ فی نفسه خوب نیست اما رزمندگان به خوبی به تکلیف خود عمل کردنز با اینکه جبهه مملو از خطر بود اما همه چیز زیبا شد. روحیه شجاعت و سلحشوری آنچنان شد که دشمن طی عملیات های ما شکست سنگینی از امثال حاج قاسم ها خورد.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان ادامه داد: بسیجیان ۱۶ ساله با دست بردن در شناسنامه شان برای حضور در جبهه می آمدند، وصیت نامه می نوشتند که اگر شهید شدم فلان کارها را انجام دهید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس