سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: ما در بین خودمان کوچک و در مقابل دشمن، بسیار قوی هستیم و اگر دشمن کوچکترین خطایی کند در درجه اول اسرائیل از بین می‌رود؛ این فقط یک حرف نیست، بلکه در عمل این توانایی

به گزارش مشرق، سردار «محمداسماعیل کوثری» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در مراسم سالگرد محمدنبی حبیبی در بخشی از صحبت‌های خود و در توضیح برخی اقدامات سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: حاج قاسم نهایتا به فرمایش حضرت امام (ره) دقیقا آنچنان امکاناتی در اختیار نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام و حتی غیر اسلامی گذاشت که استکبار جهانی و صهیونیسم و ارتجاع منطقه احساس خطر کردند و به عبارتی ماهی‌گیری را یاد آن‌ها داد.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توانیم قوی شویم؟

وی افزود: در عملیات خیبر در اسفند سال ۶۲ حاج آقا حبیبی خیلی علاقه‌مند به شهید همت بودند و وقتی من مجروح شده بودم و در بیمارستان بودم زمانی که پیکر شهید همت را آوردند آقای حبیبی آمد صورت ایشان را در بیمارستان و در سردخانه بوسید و با او وداع کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: امام گفت ما می‌توانیم و بچه‌ها این‌چنین با عشق و شور و نشاط کار کردند و حاج قاسم کاری کرد که صهیونیست‌ها و استکبار جهانی که می‌خواستند منطقه را بگیرند هم نتوانستند و هم احساس سقوط کردند. هرچه ما داریم از ولایت داریم. حاج قاسم سلیمانی هم خودش را به آقا نزدیک کرد که اینچنین محبوب دل‌ها شد و هرچه یاد گرفت از ولایت بود.

سردار کوثری افزود: ما در مجلس هشتم خدمت آقای بادامچیان بودیم و از طرف کمیسیون امنیت ملی به سوریه رفتیم تا گزارشی از آنجا بیاوریم و پنج نفر بودیم. سپس به لبنان رفتیم و خدمت سید حسن نصرالله رفتیم.

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله گفت، می‌خواهم به شما چیزی بگویم، گفتیم بفرمایید. گفت ۹ ماه از جنگ سوریه که گذشته بود به این نتیجه رسیدیم که سوریه سقوط خواهد کرد و گفتیم باید به حال بشار اسد و سوریه فکری کنیم. ما به تهران و خدمت رهبر انقلاب آمدیم و به ایشان از بعد سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی گزارش دادیم و آقا کامل گوش کردند و گفتند که اینطور که شما می‌گویید، نیست. بروید تدابیرتان را عملیاتی کنید هم بشار اسد می‌ماند و هم سوریه. آن موقع که سیدحسن نصرالله این را برای ما تعریف کرد ۱۶ ماه از جنگ سوریه گذشته بود، در حالی که جنگ سوریه شش سال به طول انجامید. یعنی ایشان پیش‌بینی کرده بودند که هم سوریه می‌ماند و هم بشار اسد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: در سال ۹۳ که ما جنگ سوریه را دنبال می‌کردیم به عراق کشیده شد و آن موقع ما در مجلس نهم بودیم. در اردیبهشت ۹۳ نماینده‌های آمریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان، امارات، قطر، ترکیه، اقلیم کردستان، بعثی‌ها و داعشی‌ها در اردن جلسه گذاشتند و در خرداد همان سال حمله کردند و تا ۳۵ کیلومتری مرز ما آمدند و اصلا می‌خواستند داخل بیایند. اینجا بود رهبری به عنوان فرمانده کل قوا دو تدبیر کردند. یکی این بود که به نیروهای مسلح گفتند بروید به داخل خاک عراق و به این‌ها بگویید اگر پایتان را جلوتر بگذارید با ما طرف هستید، این یعنی امنیت مردم. تدبیر دوم ایشان این بود که نامه‌ای به حضرت آیت الله سیستانی نوشتند و گفتند از مردم بخواهید که بیایند به داخل صحنه و آمدند و حشدالشعبی تشکیل شد. حشد الشعبی که حاج قاسم سازمان‌شان داد و آموزششان داد و به کارگیری کرد و عملیات‌ها را یکی پس از دیگری به نتیجه رساند. وگرنه این‌ها آمده بودند که کار را یکسره کنند. می‌خواستند به اصطلاح خودشان دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند.

وی ادامه داد:، اما اینجا فرمانده میدان حاج قاسم بود و فرمان، ولی امر مسلمین را آنچنان دقیق عمل کرد که با پیروزی‌های پی در پی داعش را در همان مدت زمانی که گفته بود ساقط کرد، نه به طور کامل، اما دیگر از تشکیل دولت منصرف شدند و اینجا باید بگوییم استکبار و صهیونیسم بسیار عصبانی شدند. برایشان بسیار سخت بود.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: وقتی سردار سلیمانی به ماموریتی در لبنان رفته بود و بعد به سوریه و سپس به عراق آمدند در روز جمعه سیزدهم دی دشمنان با تمام امکانات خود ایشان را به شهادت رساندند و این راه ادامه دارد و ایستاده‌ایم تا ظهور صاحب اصلی این انقلاب آقا امام زمان.

وی افزود: این پاسخگویی یک گوشه‌اش نشان داده شده است. من به عنوان یک کارشناس کوچک عرض می‌کنم ما بسیار قدرتمندیم و از خودمان تعریف نمی‌کنم. ما در بین خودمان کوچک هستیم و در مقابل دشمن، بسیار قوی هستیم و اگر دشمن کوچکترین خطایی کند در درجه اول اسرائیل از بین می‌رود و این حرف نیست و در عمل آنچنان است که ما این توانایی را داریم. ما باید کاری کنیم که شهدا، حاج قاسم و آقای حبیبی هم از ما این را می‌خواهند. شهدای موتلفه و همه شهدا این را از ما می‌خواهند که ان‌شاالله این راه را مصمم و محکم ادامه دهیم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیده بان IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    3 1
    فان حزب الله هم الغالبون
  • Faridon.gh4848 IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 0
    پس سردار گرامی چرا جواب صهیونیست ها در سوریه نمیدهید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس