اخبار ویژه روزنامه ها

منابع رسانه‌ای غرب می‌گویند فشار ترامپ علیه ایران تاثیر معکوس گذاشته و بدون کاهش تحریم‌ها، ضربه‌زدن‌های ایران ادامه خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*************

کیهان

منتجب‌نیا: مردم گله‌مند حق دارند دولت و مجلس دیگری انتخاب کنند

یک فعال اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات برخی اعضای تندروی این طیف تصریح کرد اگر برای انتخابات شرط بگذاریم، از ما التماس نمی‌کنند.

منتجب‌نیا از اعضای حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با خبر آن‌لاین گفت: اعضای لیستی که توانست در انتخابات ۹۴ پیروز شود و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند همه اصلاح‌طلب نبودند بلکه کاندیداهای دسته دوم و پایین‌تر از آن بودند؛ درواقع هرکسی که حامی روحانی بود آن را در لیست قرار دادیم بنابراین لیست امید لیست اصلاح‌طلبی نبود بلکه لیست هواداران آقای روحانی بود که درست یا اشتباه اصلاح‌طلبان مرتکب آن شدند. در شورای شهر متاسفانه اشتباه رخ داد و شخصاً با این لیست مخالف بودم و تذکری هم به دوستان دادم که از این لیست حمایت نشود و این لیست نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز مردم باشد که پافشاری‌ها و اصرارها موجب شد تا بزرگان ما از این لیست حمایت کنند.

اما اینکه مردم دلسرد باشند و پای صندوق کمتر بروند من فکر نمی‌کنم مسئله صحیحی باشد؛ مردم نمی‌آیند از حق خودشان بگذرند به این دلیل که یک دولت اشتباه کرده است. مردم وارد صحنه می‌شوند و می‌گویند ما از این دولت ناراضی هستیم و می‌خواهیم یک دولت دیگری تشکیل دهیم یا مجلس را نپسندیدیم و مجلس دیگری می‌خواهیم. پیش‌بینی من این است که مردم حضوری فعال و گسترده دارند اما علت اینکه گفته می‌شود مشارکت در انتخابات کمتر خواهد بود به دلیل گلایه‌هایی است که مردم نسبت به دولت دارند.

منتجب‌نیا همچنین گفته است: یکی از مشکلات ما در گذشته این بود که احزاب به حاشیه رانده شد و اشخاص جایگزین شدند. نتیجه‌اش هم ثمره تلخی بوده است.

من معتقدم همه این اشتباهات به شورای عالی سیاست‌گذاری باز می‌گردد و این موضوع که ما یک شخص را ملاک قرار دادیم و آن را جایگزین احزاب قرار دادیم.

وی درباره شرط واگذاری برای شورای نگهبان می‌گوید: من با این نظر مخالفم. کاملاً مشخص است که طرف مقابل می‌گوید شرط را قبول نمی‌کنم. آیا اگر شرط گذاشتیم آنها شرط ما را می‌پذیرند؟ خیر آنها هرگز به شرط ما عمل نمی‌کنند. من یک‌بار دیگر هم گفته‌ام اگر ما شرط گذاشتیم فکر نکنیم آنها به اصلاح‌طلبان التماس کنند یا برای ما به فکر پهن کردن فرش قرمز می‌افتند؛ خیر آنها از خدا می‌خواهند که ما در انتخابات شرکت نکنیم.

هدف اینستکس لو رفت مجادله در داخل ایران!

رئیس برکنار شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد اینستکس فاقد آورده اقتصادی برای ایران و صرفاً بهانه‌ای برای ایجاد اختلافات در داخل ایران است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه که اخیراً تصریح کرده بود به مدد فراکسیون امید توانسته مدتی رئیس کمیسیون باشد، در توئیتر نوشت: اینستکس سازوکاری است که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است، پس باید به آن فرصت داد.

وی در توئیتر نوشت: باید به اینستکس فرصت داد؛ ساز و کاری که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است.

یادآور می‌شود کل وعده اروپا در اینستکس که طی ۷-۸ ماه گذشته نیز عملی نشده، شامل بسته محدود چند میلیون دلاری و در حد مبادله غذا و دارو با پول نفت فروخته شده ایران به برخی کشورهای غیراروپایی است. نکته جالب این است که اروپایی‌ها ابتدا وعده خرید نفت ایران در قالب کانال SPV را داده بودند که زیر همین حرف خود نیز زدند.

در پی عهدشکنی آمریکایی‌ها ایران به مدت ۱۲ ماه به اروپایی‌ها مهلت داد تا به تعهدات برجامی خود در قالب دور زدن تحریم‌های نفتی و مالی و بانکی عمل کنند اما آنها کمترین اهتمامی نشان ندادند تا اینکه اردیبهشت امسال، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت ضرب‌الاجلی دو ماهه به اروپایی‌ها بدهد.

این تصمیم دیرهنگام که موجب اجماع درباره لزوم کاهش تعهدات برجامی در قبال بدعهدی اروپایی‌ها شد، هیچ ارتباطی به مسیر انحرافی و فریب‌کارانه اینستکس ندارد چرا که مبادله غذا و دارو، واجد کمترین ارزش و اعتبار به لحاظ تعهدات برجامی اروپا است.

اما با این وصف، رئیس برکنار شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اظهارات خود اذعان می‌کند که طیف متبوع وی قصد دارند به جای مواجهه با بدعهدی اروپا و آمریکا، مجدداً به مجادلات سیاسی و دوقطبی‌های مجعول در داخل دامن بزنند.

با دلار جهانگیری تا ۱۴۰۰!

یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به تعلل و سردرگمی دولت درباره نرخ ارز تیتر زد: با دلار جهانگیری تا ۱۴۰۰!

روزنامه هفت صبح نوشت: دو مقام دولتی در اظهارنظرهایی جداگانه، اعلام کردند که دولت بنایی برای تغییر در رویه خود برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد. آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین ۳ هزار میلیارد تومانی منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل با بانک‌ها در مورد سیاست دولت برای تأمین ارز کالاهای اساسی در پاسخ به گمانه‌زنی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفته: اولاً باید مشخص شود چه کسی گفته است دولت بنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد و در ثانی دولت همچنان سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی را ادامه خواهد داد. از آن گذشته، علی ربیعی، سخنگوی دولت هم گفته: ما هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ نداریم.

آن‌طور که ایرنا گزارش داده، طبق بند «ز» از تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ «دولت مکلف است در سال ۱۳۹۸، تا چهارده میلیارد (۱۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به حسب مورد صرف حمایت از معیشت مردم و تأمین مابه‌التفاوت ارز برای تولید داخل نماید.

اما مسئله اینجاست که برای رسیدن به چنین هدفی سه راه وجود دارد:


۱. دولت ارز را مانند یک سال گذشته به واردکنندگان (بازرگانان خصوصی) اعطا کند.
۲. دولت، کالاهای اساسی را وارد کند و سپس با استفاده از کالابرگ و کارت الکترونیکی آنها را توزیع کند.
۳. دولت، سهم هر فرد از یارانه ۱۴ میلیارد دلاری کالاهای اساسی را به‌صورت نقدی به مردم پرداخت کند.

قانون به‌صورت صریح، به راه دوم یا سوم اشاره کرده است اما مسئله این است که شخص رئیس‌جمهور با اجرای این دو روش مخالف است. آن‌طور که دو نماینده مجلس یعنی رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و حاجی دلیگانی، در روزهای اخیر اعلام کردند رئیس‌جمهور رسماً با اجرای قانونی به این دو شکل مخالفت کرده است. اما فارغ از این مسئله که رئیس‌جمهور از نظر حقوقی باید برای اصلاح قانون تلاش کند و نباید قانون را اجرا نکند، سؤال اینجاست که چرا رئیس‌جمهور با این دو شیوه مخالف است؟

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور در این زمینه، مسئله تورم باشد. تحلیل رئیس‌جمهور این است که با واریز پول به کارت خانوارها چه به‌صورت قابل برداشت (یارانه) و چه به‌صورت غیرقابل برداشت (کالابرگ)، فشار تورمی بسیار زیادی به مردم خواهد آمد و از این رو فعلاً قانون بودجه ۹۸ را اجرایی نکرده است.

ایران آن‌قدر ضربه می‌زند تا آمریکا از تحریم‌ها عقب‌نشینی کند

منابع رسانه‌ای غرب می‌گویند فشار ترامپ علیه ایران تاثیر معکوس گذاشته و بدون کاهش تحریم‌ها، ضربه‌زدن‌های ایران ادامه خواهد داشت.

واشنگتن‌پست در این زمینه نوشت: برخلاف پیش‌بینی دولت ترامپ مبنی بر اینکه افزایش فشار اقتصادی موجب آمدن ایران پای میز مذاکره شود، ایران تسلیم این فشارها نشده و سرسختی آمریکا، نتیجه عکس داده است.

آمریکا یک سال قبل با هدف تحمیل خواسته‌های خود به ایران از برجام خارج شد و تحریم‌های تازه‌ای را اعمال کرد اما ایران تسلیم آمریکا نشد و علاوه‌بر ساقط کردن پهپاد واشنگتن، فعالیت‌های هسته‌ای خود را که پیش از این طبق برجام محدود شده بود نیز از سر گرفت و تأکید کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳/۶۷ درصدی‌اش به زودی از سقفی که در توافق هسته‌ای تعیین شده بود، عبور خواهد کرد.

در همین حال فارین پالیسی در تحلیلی به قلم سردبیر خود استفان والت نوشت: سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ به‌ویژه در قبال ایران سردرگم است.

وی خطاب به ترامپ می‌نویسد: آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و کشورهای دیگر را تهدید کرد که در صورت پایبندی به برجام مورد مجازات قرار خواهند گرفت. هم زمان با افزایش تنش‌ها در منطقه، آمریکا هیچ متحدی در بین قدرت‌های بزرگ ندارد.

کمپین فشار حداکثری شما همان نتایجی را به همراه نداشته است که مشاورانتان وعده داده بودند. در حال حاضر هدف واقعی شما از دنبال کردن این سیاست مشخص نیست. آیا شما به دنبال دستیابی به یک توافق جدید، سرنگون کردن حکومت در تهران یا حتی کنترل کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هستید؟ به نظر نمی‌رسد که رویکرد شما آمریکا را به هیچکدام از این اهداف نزدیک کرده باشد.

گزارش اخیر مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک نشان می‌دهد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران کاهش پیدا نکرده‌اند. علاوه‌بر این، تهران به تدریج در حال خروج از توافق هسته‌ای است. با توجه به این موضوع که آمریکا اول از این پیمان خارج شد، هیچ‌کس نمی‌تواند تهران را سرزنش کند. ظاهراً رهبران ایران به دنبال اثبات کردن این موضوع هستند که تحت فشارهای شما تسلیم نخواهند شد.

آقای پرزیدنت! شاید واکنش تهران برای شما گیج‌کننده به نظر برسد، زیرا آمریکا کشور بسیار قدرتمندتری است و تحریم‌های اقتصادی بدون شک زندگی روزمره را برای ایرانی‌ها دشوارتر کرده‌اند. بدون شک این سؤال در ذهن شما ایجاد شده است که چرا تهران با خواسته‌های شما، جان بولتون یا مایک پمپئو موافقت نمی‌کند؟ آیا تصور می‌کنید که آنها افراد متعصب کله شقی هستند؟

به گزارش «انتخاب»، فارین پالیسی می‌افزاید: چنانچه یک کشور همچون ایران در مقابل شما تسلیم شود، شاید به این نتیجه برسید که می‌توانید با تهدید امتیازات بیشتری از آنها بگیرید. به همین خاطر آنها انگیزه‌ای برای تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های شما ندارند.

آنها فقط به دنبال حفظ آبروی خود نیستند. آنها به دنبال انتقال این پیام به شما هستند که در مقابل ابرقدرتی همچون آمریکا تسلیم نمی‌شوند. شاید اخیراً توجه کرده باشید که کره شمالی، مکزیک و برخی کشورهای دیگر نیز از همین استراتژی پیروی می‌کنند.

در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص ضمن یادداشتی تصریح کرد: ایران بدون کاهش فشارهای آمریکا، به ضربه‌زدن ادامه خواهد داد. به‌نظر می‌رسد ادعای ترامپ در مورد حمله سایبری علیه سامانه‌های موشکی ایران در واقع با هدف سرپوش گذاشتن بر آسیبی بود که در نتیجه تصمیم او در مورد لغو حمله به ایران، متوجه وجهه‌اش شده بود.

علاوه‌بر اینکه ترامپ با این کار قصد داشت به نوعی به انتقاداتی که متوجه او می‌شد، پاسخ دهد. می‌توان گفت: بدون کاهش فشار تحریم‌ها ایرانی‌ها به ضربه‌زدن به آمریکا ادامه می‌دهند. گذشته از اینکه تنش در خلیج فارس، بر کنفرانس اقتصادی منامه نیز تاثیری سوء خواهد گذاشت.

ایران

روایت سریال «گاندو» از انفجار انبار تسلیحات «بیدگنه»

خبر اول اینکه، سریال گاندو ساخته مؤسسه آوینی که هر شب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، ادعایی را که ۸ سال قبل در پی انفجار بیدگنه، ایهود باراک مطرح کرده بود تأیید کرد. به گزارش خبرآنلاین، در قسمت جدید سریال گاندو که سریالی امنیتی- پلیسی است، درباره تیمی از سربازان اطلاعاتی کشورمان، ادعایی مطرح شد که پیشتر از سوی مراجع رسمی کشورمان تکذیب شده بود.

در سکانسی از گاندو مأمور امنیتی می‌گوید: «در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می‌کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دو سال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور امریکایی‌ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است.»

این ادعایی بود که البته پس از انفجار بیدگنه که شهید تهرانی‌مقدم پدر صنایع موشکی ایران و چند نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند، ایهود باراک نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی آن را طرح کرده بود. ادعایی که از سوی سردار کوثری نماینده وقت مجلس شورای اسلامی و سردار رمضان‌شریف مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران رد شد.

اگرچه در سال ۱۳۹۵ نیز محمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم در سالگرد شهادت او گفت شهادت برادرش حاصل جنایتی تروریستی بوده اما هیچ گاه شخص یا ارگانی رسمی این ادعا را تأیید نکرد.

با این حال روز گذشته با بازتاب رسانه‌ای آنچه در سریال گاندو مطرح شد، سردار کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران درباره ادعای این سریال و دست داشتن امریکا و رژیم صهیونیستی در شهادت سردار تهرانی‌مقدم گفت: «شاید به مرور زمان که اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به نتیجه رسیده باشند که این انفجار کار آنها بوده است.»

حکم زندان فیض‌الله عرب‌سرخی اجرا نشد

خبر دیگر اینکه، حکم زندان فیض‌الله عرب‌سرخی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اجرا نشد. گفته شده که این حکم به دلیل تماس اجرای احکام با دادستانی و توافق این دو نهاد قضایی فعلاً اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اجرایی نشدن حکم عرب‌سرخی ساعاتی پس از آن منتشر شد که او در صفحه توئیترش از مراجعه‌اش به زندان به واسطه احضار شعبه یکم اجرای احکام اوین برای اجرای حکم حبس یک‌ساله‌اش خبر داد.

طبق اعلام یکی از اعضای خانواده این فعال سیاسی، این محکومیت یک‌ساله به فعالیت‌های عرب‌سرخی در جریان انتخابات ۸۸ ارتباطی نداشته و به جلسات تفسیر قرآنی بازمی‌گردد که اخیراً در منزل وی، برگزار می‌شد. عرب‌سرخی پیش‌تر در جریان انتخابات ۸۸ به زندان محکوم شده و پنج سال حبس را تحمل کرده بود.

درخواست حدادعادل از جریان ارزشی: برای رضای خدا کاندیدا نشوند

با خبر شدیم که، غلامعلی حدادعادل، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در یک نشست شرط اول در انتخابات را اخلاص و کار کردن برای خدا دانست و با این حال گفت: «در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند به خاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند که این تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود، خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.»

به گزارش ایسنا، حدادعادل در این نشست با بیان اینکه شرط موفقیت اصولگرایان وحدت و تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب است، طرح دوگانه جنگ و صلح یا جنگ و مذاکره را انحرافی عنوان کرد.

وعده ترامپ به مکرون در مورد ایران

دست آخر اینکه، برخی از منابع از وعده ترامپ به مکرون در مورد بازگشت به قرارداد پاریس خبر دادند.به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، منابع آگاه خبر دادند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در دیدار با امانوئل مکرون به وی وعده داده است که در ازای همراهی مطلق با سیاست‌های امریکا در مورد ایران به توافق آب و هوایی پاریس بازخواهد گشت.

خراسان

تذکر مهم به کارمندانی که از کاهش ساعت کار خوشحالند

با توجه به برنامه ریزی و ابلاغیه هایی که توسط تعدادی از استانداران مناطق گرمسیر در هفته های اخیر صورت گرفته و ساعت کاری دستگاه های اجرایی دچار تغییرات شده، یک مقام مسئول در ابلاغیه ای به تعدادی از نهادها متذکر شده با توجه به الزامات و موارد مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری که تاکید می کند برای دریافت حقوق کامل، ساعات کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته است و هر نوع تغییرات باید با رعایت سقف ساعات کار صورت پذیرد، بنابراین توجه کافی به این دستور قانونی موجب جلوگیری از بروز مشکلات آینده در پرداخت حقوق و مزایا خواهد شد.

دستورات جدید اقتصادی برای شکستن اثرات تحریم

یک نهاد مسئول اقتصادی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات، از مدیران مربوط خواسته است با توجه به ضرورت اجرای برنامه های بومی و قوی برای مقابله با تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان، به ارائه راهکارهای کوتاه مدت برای کاهش آثار این تحریم ها در حوزه های تخصصی مربوط اقدام شود و بسته اجرایی خود را شامل شرایط، مکان ها و برنامه زمان اجرایی، الزامات مورد نیاز و پیش بینی اثربخشی برنامه پیشنهادی به صورت کمی و ملموس، تا پایان تیرماه ارسال کنند.

آرمان

درخواست کنایه‌ای از دلواپسان نفتی

شنیده شد که سخنگوی فراکسیون امید در توئیتی به واکنش‌های دلواپسان درباره وزیر نفت کنایه زد. فاطمه سعیدی در توئیتی خطاب به دلواپسان نفتی نوشت: یک هفته به مرخصی بروید. زنگنه در اوپک کار سختی دارد.

بازداشت ۵ نفر در شهرداری کرج

شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از بازداشت پنج نفر در یکی از مناطق شهرداری کرج خبر داد. حاجی‌رضا شاکرمی اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون پنج نفر از در یکی از مناطق شهرداری کرج بازداشت شدند. وی افزود: تحقیقات در این پرونده در حال انجام است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: اتهام این افراد دریافت وجه از برخی از افراد و پیمانکاران به صورت درصدی است که در دستگاه قضائی به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

بیرانوند علاقه‌مند به لژیونرشدن

شنیده شد که علیرضا بیرانوند به ترک پرسپولیس و لژیونرشدن علاقه‌مند است اما باشگاه تهرانی دوست ندارد او را از دست بدهد. بنابراین مذاکرات برای جدایی و یا ماندن بیرانوند هنوز در ساختمان باشگاه پرسپولیس ادامه دارد. بیرانوند احتمالاً باشگاه آینده‌اش را انتخاب کرده و فقط منتظر اجازه پرسپولیس است تا لژیونر شود. او پست باشگاه ویسل کوبه ژاپن را در اینستاگرام لایک کرده است. احتمالاً باشگاهی که داوید ویا، پودولسکی و آندرس اینیستا را در ترکیب خود می‌بیند، یکی از گزینه‌های مورد علاقه بیرانوند برای لژیونرشدن است.

زمین‌خواری گسترده مسئولان در قزوین

شنیده شد که دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، به تصرفات غیرقانونی اراضی هفت‌سنگان دشت قزوین از سوی برخی مسئولان تعاونی مسکن کارکنان دادگستری قزوین، اعتراض و علیه برخی مسئولان اداری و قضائی این استان اعلام جرم کرد. الف نوشت؛ در گزارش دیده‌بان شفافیت و عدالت آمده است: ماجرا از این قرار است که تعاونی مسکن کارکنان دادگستری قزوین شامل برخی مسئولان قضائی و اداری این استان، اراضی کشاورزی هفت‌سنگان در ۵کیلومتری شهر قزوین به مساحت ۵/۲۴ هکتار را خریده و بعد از تغییر غیرقانونی کاربری در آن ویلاسازی کرده‌اند.

کلاه‌گذاشتن سر مهمانان در تلویزیون

شنیده شد که کلاه‌ها را روی سر کشیده بودند و موهایشان طوری بسته شده بود که در تصویر دیده نشود؛ این اتفاقی بود که پنجشنبه شب در پخش برنامه «عصر جدید» برای پسران گروه ریکو افتاد. آنها که در دور مقدماتی فقط یکی‌شان کلاه داشت که همان یکی هم در سکانس‌های پشت صحنه کلاهی به سر نداشت، حالا انگار موهایشان از نگاه ناظرین پخش برنامه ممنوعه اعلام شده بود! انتخاب نوشت؛ این البته اولین‌بار نبود که چنین قوانینی در تلویزیون اتفاق می‌افتاد. سال‌های سال در تلویزیون قوانینی سختگیرانه درباره موهای بلند آقایان وجود داشته است؛ وقتی هم خواستند گیر بدهند، برایشان فرقی بین مهدی کلهر که خود یک زمانی از مدیران ارشد صداوسیما بوده با کارلوس پویول، رضا گلزار و انوشیروان ارجمند وجود نداشته است. همیشه موها باید بسته و ناپدید باشند، حتی برای خودی‌ها.

۵سال حبس برای تولیدکننده شیر تقلبی

شنیده شد که فروردین‌ماه امسال بود که گزارشی از پلمب یک کارگاه غیرمجاز تولید محصولات لبنی فاسد در منطقه کمال‌آباد کرج منتشر شد؛ در بازرسی صورت‌گرفته از این کارگاه که در فضایی کاملاً غیربهداشتی قرار داشت، ۵عدد مخزن ۲هزار لیتری حاوی شیرهای در حال تولید، ۲۰۰ عدد گونی حاوی پودر پنیر، ۱۵ کیلوگرم سدیم بی‌کربنات، ۲۰ کیلو شیر خشک، ۱۰ کیلوگرم روغن نباتی جامد فله‌ای، ابزار غیربهداشتی تهیه شیر و مواد خوراکی و افزودنی‌های غیرمجاز کشف شده بود که به‌وسیله اینها شیر تقلبی تولید و در بازار توزیع می‌شد. علیرضا جمالی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در این خصوص اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی از نمونه‌های ارسالی، در تولید این محصول تقلب صورت‌گرفته و پرونده به مقام قضائی ارجاع شد. وی افزود: متهم این پرونده به ۵سال حبس، جزای نقدی و محرومیت از اشتغال در حرفه مربوطه به مدت ۳سال محکوم شد.

تعویض روغن بوگاتی: ۳۲۵ میلیون تومان!

شنیده شد که با ارزان‌ترین برند خودروی برند بوگاتی قادر به خرید ۱۵۰ خودروی ارزان اقتصادی هستید. عصر ایران نوشت؛ معمولاً تصادف کوچک و ساده دو خودرو در محله‌ای کوچک از جهان ارزش خبری و رسانه‌ای پیدا نمی‌کند، اما خبر تصادف بوگاتی تریسی مورگان – بازیگر و کمدین آمریکایی- در نیویورک سیتی با یک هوندا CR-V در کمتر از چند دقیقه گستره جهانی یافت. دلیل این پوشش خبری گران‌بودن بیش از حد بوگاتی است. بوگاتی در مقیاس افراد ثروتمند از خودروهایی مانند فراری و لامبورگینی نیز گران‌تر است. نه‌تنها قیمت مرسوم یک محصول بوگاتی زیادی گران است، بلکه هزینه‌های حفظ و نگهداری آن نیز بسیار سنگین است. تعویض روغن یک بوگاتی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار (حدود ۳۲۵ میلیون تومان) روی دست صاحبان آن خرج گذاشته و مجموعه چرخ‌های آن حدود ۳۸ هزار دلار می‌ارزد.

پلمب تجهیزات تفریحی در برج میلاد

شنیده شد که مدیرکل استاندارد تهران از پلمب تجهیزات تفریحی غیراستاندارد در برج میلاد تهران خبر داد. محمودرضا طاهری گفت: شهربازی غیراستاندارد امام‌زاده داوود و رنگین‌کمان شهرستان دماوند، هفته گذشته به دلیل نداشتن مجوز استاندارد توسط بازرسان استاندارد پلمب شد. تمام تجهیزات این شهربازی‌ها به دلیل نداشتن مجوز استاندارد، پلمب و متولیان آن تا رفع کامل تمام نواقص و گرفتن مجوز استاندارد، حق بهره‌برداری ندارند. وی افزود: در جریان بازرسی‌های بازرسان استاندارد از مراکز تفریحی استان، یک تجهیز تفریحی غیراستاندارد در برج میلاد تهران به نام سافت‌پلی نیز پلمب شد. همچنین بازرسان استاندارد برخی تجهیزات تفریحی غیراستاندارد در شهربازی شهدای خلیج فارس (چیتگر) را پلمب کردند. این مقام مسئول در پایان تاکید کرد که در سه‌ماه نخست سال جاری ۱۶۰ تجهیز غیراستاندارد و ۱۳ شهربازی بدون مجوز، پلمب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    آدم باید خیلی احمق باشه که از کاهش ساعت کار خوشحال باشه چون داریم همه در یک جامعه زندگی می کنیم و کار ما به هم دیگه وابسته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس