لیبی نمایه

نیروهای دولت وفاق ملی غرب لیبی امروز حمله نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر در جنوب طرابلس را دفع کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای دولت وفاق ملی در لیبی امروز پنج‌شنبه نیروهای حفتر (شرق لیبی) در محور المشروع واقع در جنوب طرابلس پایتخت این کشور را دفع کردند حال آنکه شورای امنیت بامداد امروز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای در خصوص آتش‌بس در لیبی صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

بمب ساعتی که می‌تواند بازار نفت را فرو بپاشد

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که نیروهای حفتر اقدام به حمله زمینی کردند اما نیروهای ما با این حمله مقابله کرده و آن را دفع کردند.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی آغاز شده و آن‌ها موفق شدند این حمله را دفع کرده و همچنان نبردها نیز ادامه دارد.

حمله نیروهای حفتر در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز پنج‌شنبه به قطعنامه ارائه شده از سوی انگلیس در خصوص ضرورت پایبندی به آتش‌بس در لیبی به عنوان نتیجه برگزاری کنفرانس بین‌المللی برلین، رأی مثبت داد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل در این نشست با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع روسیه، خواستار آتش‌بس در لیبی شد.

در این قطعنامه، به نگرانی شورای امنیت درباره مشارکت فزاینده مزدوران در درگیری لیبی اشاره شده است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس