کد خبر 1036544
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
امارات

سخنگوی شبه نظامیان خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی از تخلیه موشک‌های ضد هوایی و سامانه‌های پدافندی ترکیه در بندر طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسماری سخنگوی شبه نظامیان حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: "دو کشتی جنگی ترکیه در بندر طرابلس پهلو گرفتند و موشک های ضد هوایی و سامانه های دفاع جوی در این بندر تخلیه شد".

وی افزود: "ترکیه بیش از سه هزار شبه نظامی مسلح را از سوریه به لیبی منتقل کرده است".

بیشتر بخوانید:

ترامپ و اردوغان درباره سوریه و لیبی گفت‌وگو کردند

امارات در لیبی به دنبال چیست؟

این سخنگو گفت: "ترکیه تروریست های خطرناک را از طریق دو فرودگاه مصراته و معیتیقه و بندر طرابلس از سوریه به لیبی منتقل می کند".

ژنرال حفتر با نیروهایش شرق لیبی را در دست دارند. غرب لیبی و شهر طرابلس نیز در دست دولت وفاق لیبی است که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

شبه نظامیان حفتر چند ماه پیش عملیات خود به سمت طرابلس را برای به گفته خود پاکسازی آن از تروریست ها آغاز کردند اما در حومه آن زمینگیر شدند. حفتر که مورد حمایت امارات، مصر، عربستان و روسیه است، دور جدیدی از حملات علیه طرابلس را آغاز کرد.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای اعزام نیروهای ترکیه به لیبی برای حمایت از دولت وفاق لیبی به ریاست السراج خبر داده بود.

ارسال صدها تن سلاح از امارات به لیبی

روزنامه فرانسوی "لاکروا" نوشت: نبرد در لیبی بعد از اقدام امارات در ارسال صدها تن سلاح در دو هفته گذشته از سرگرفته شده است.

این روزنامه نوشت: کنفرانس اخیر در برلین آتش بس و ممنوعیت سلاح برای دوطرف درگیر در لیبی را تصویب کرد اما این اجلاس نظیر نشست همسایگان لیبی که در یکشنبه گذشته در الجزایر برگزار شد، شکست خورده است.

به نوشته لاکروا، نشانه شکست را می توان در ارسال نزدیک به ۲۷۰۰ تن سلاح امارات به لیبی برای حمایت از شبه نظامیان حفتر در دو هفته اخیر مشاهده کرد.

روزنامه ایندپندنت نیز به نقل از جلیل هرشاوری از کارشناسان امور لیبی نوشت: نقض آتش بس از طرف حفتر آشکار است. نبردها همانند قبل از آغاز آتش بس شدید نبوده است زیرا دوطرف فعلا سرگرم آماده سازی خود برای مرحله بعدی جنگ هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    2 0
    بترسید از روزی که تورکیه اولویت ارزوهایش را در ابتدا در نگاه رو به شرق جستجو کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس