حزب کارگزاران

حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اصلاح‏‌طلبان باید از ر‏أی‌‏دهندگان به جبهه اصلاحات به علت ناکارآمدی، بی‌‏برنامه‌‏گی و عافیت‌‏طلبی و حتی انحصار‏طلبی در درون جبهه اصلاحات پوزش بخواهند.

به گزارش مشرق، در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، حزب کارگزاران سازندگی ایران طی بیانیه‌ای دلایل خود برای شرکت در این انتخابات را تشریح کرد.

این حزب در بیانیه‌ خود با اشاره به اینکه پس از دو جلسه فوق‏‌العاده‌‏ی شورای مرکزی و دو نشست فشرده‌‏ی کمیته سیاسی برای بررسی تصمیم «شورای‏‌عالی سیاست‏‌گذاری انتخاباتی اصلاح‏‌طلبان» و ساعت‏‌ها بحث و گفت‌‏وگوی شفاف میان موافقان و مخالفان، حزب «کارگزاران سازندگی ایران» تصمیم گرفته در تهران فهرست انتخاباتی دهد،‌ خاطرنشان کرده است که عملکرد اصلاح‏‌طلبان و اعتدال‌‏گرایان در دهه‌‏ گذشته در دولت، مجلس، شوراها و شهرداری‏‌ها و «فراکسیون امیدِ» مجلس دهم سبب شده است اصل بدیهی «مشارکت» در انتخابات و «رای دادن» شهروندان اصلاح‌‏طلب (به صورت فهرست ائتلافی که اقدامی مترقی و مدرن است) و حتی رای دادن انفرادی مورد تردید ملت قرار گیرد و برخی احزاب اصلاح‌‏طلب ما نتوانند بدنه اجتماعی خود را قانع به تداوم مشارکت سیاسی و انتخاباتی کنند.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان انتشار لیست نهایی اصلاح طلبان

مرعشی‌:کارگزاران در تهران لیست مستقل می‌دهد

اصلاح‌طلبان در همه استان‌ها لیست می‌دهند اما بدون پذیرش مسئولیت

حزب کارگزاران سازندگی در بخش دیگری از این بیانیه با ابراز شگفتی از رد صلاحیت برخی اصلاح‌طلبان،‌ تصریح کرده است که از راهیابی جوانان به پارلمان نگران نیست.

حزب کارگزاران همچنین با تأکید بر اینکه درباره وقایع اخیر، یک بخش حاکمیت را متهم نمی‌‏کند و حتی از اصلاح‏‌طلبان و اعتدال‌‏گرایان نیز انتقاد می‏‌کند،‌ در بخش دیگر از بیانیه خود عنوان کرده است: «کارگزاران سازندگی ایران» به عنوان یک حزب قانونی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی و وفادار به قانون اساسی و به عنوان یک «حزب اصلاح‏‌طلب و اعتدال‌‏گرا» که اصلاح‏‌طلبی را پیش از دوم خرداد ۱۳۷۶ و اعتدال‏‌گرایی را قبل از انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ شروع کرده است و به عنوان یک حزب پارلمان‌تاریست که با مشارکت در انتخابات و رقابت با محافظه‌‏کاران در مجلس پنجم به ایجاد بالاترین نرخ مشارکت در رقابت‌‏های پارلمانی جمهوری اسلامی کمک کرد، به این دلایل راهبردی تصمیم گرفت انفعال در انتخابات را کنار بگذارد و از «فهرست‏‌های انتخاباتی حداقلی» متناسب با امکان معرفی نامزد اصلاح‌‏طلب (و تا حد ممکن حزبی) در حوزه‌‏های انتخابیه حمایت کند.

بیانیه حزب کارگزاران در ادامه خاطرنشان کرده است: ما «به خاطر ایران» رأی می‌‏دهیم،‌ تا در دورانی که بدترین تحریم‏‌ها علیه کشورمان اعمال می‏‌شود در تحریم تازه‏‌ای شریک نباشیم. ما به عنوان حزبی ملتزم به قانون اساسی در آغاز دهه‌‏ی پنجم حیات جمهوری اسلامی همچنان به آرمان‏‌های انقلاب اسلامی ایران (به رهبری امام خمینی): استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، ایرانیت و عدالت باور داریم و به «اصلاحات» در این نظام سیاسی برای دستیابی به «توسعه»‏ای پایدار امیدواریم. ما با وجود انتقادات جدی از کیفیت مدیریت اجرایی کشور فکر می‌‏کنیم به جز سوءتدبیرهای داخلی، که غیر‏قابل انکار است، دشمنی‏‌های خارجی را نمی‌‏توان نادیده گرفت.

این بیانیه در بخش دیگر می‌افزاید: مجلس نهاد کم‏‌اهمیتی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. تحقیر پارلمان در این دوران باید با ارتقای کیفیت مجلس شورای اسلامی پایان یابد و مجلس به وظایف تقنینی و نظارتی خود بازگردد. 

حزب کارگزاران سازندگی همچنین تصریح کرده است: به نقد اصلاح‏‌طلبان باور داریم. ما و دیگر اصلاح‏‌طلبان باید از ر‏أی‌‏دهندگان به جبهه اصلاحات به علت تشدید ناامیدی و ناکارآمدی و بی‌‏برنامه‌‏گی و عافیت‌‏طلبی و حتی انحصار‏طلبی در درون جبهه اصلاحات پوزش بخواهیم،‌ اما هرگز از «اصلاح‌‏طلبی» توبه نمی‌‏کنیم؛ حتی اگر مردم در یک دوره به ما رأی ندهند.

این حزب در بخشی دیگر از بیانیه خود تأکید کرده است: ما باید در اصلاح‏‌طلبی، اصلاح‏‌طلبی پیشه کنیم و نهادهای اصلاح‏‌طلب (اعم از فراکسیون‌‏ها و جبهه‌‏ها و حزب‌‏ها) را بازسازی کنیم و مسئولیت اشتباهات و انتخاب‏‌های خود را بپذیریم. به نظر ما اصلاح‏‌طلبی «نهضت و حرکت داوطلبانه ‏ی مدنی برای بهبود اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی ایران در چارچوب قانون» است و هر اصلاحی (حتی اصلاح قانون اساسی) باید به صورت مسالمت‏‌آمیز بر اساس قانون صورت گیرد. باید اعتراض و انتقاد را از خیابان به پارلمان برد و نمایندگان را سخنگویان ملت ساخت. 

حزب کارگزاران در بخش دیگری از بیانیه خود بر ضرورت نظارت درست بر دولت و وادار کردن دولت به تحرک و ابتکار عمل در برابر تحریم‌ها تأکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما «کارگزاران سازندگی ایران» به همه هواداران و شهروندان این «برنامه‏‌ی اصلاح‏‌طلبانه» تعهد می‌‏دهیم به زودی طرح‏‌های کارشناسی و قانونی خود برای پیگیری این «اهداف میان‏مدت» و «برنامه‌‏ی ۱۰ ماده‌‏ای» را اعلام کنیم و از همه اعضای فراکسیون محتمل «کارگزاران سازندگی ایران» در مجلس یازدهم برای انجام این برنامه‏‌ها و گزارش دقیق پیشرفت آنها به موکلان خویش، تعهد تشکیلاتی بگیریم و آن را منظماً در نشریه حزب (روزنامه سازندگی) اعلام کنیم.

حزب کارگزاران سازندگی ایران در بخش پایانی بیانیه خود در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس عنوان کرده است که چه پیروز شود، چه شکست بخورد، این انتخابات را نه پایان که آغاز راه می‏‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس