کد خبر 1040645
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهوری آمریکا انتخابات نیوهمشایر را به فرصتی برای تحقیر رقبای دموکرات خود تبدیل کرد.

به گزارش مشرق، اعلام نتایج اولیه دومین مرحله از رقابت درون حزبی دموکرات‌های آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور و نامزد بلامنازع جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ را به انتشار یک سلسله توئیت تحقیرآمیز علیه رقبای دموکرات واداشت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم داشت

دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ دوباره در انتخابات برنده می‌شود

نتایج آرای ۲۵ درصد از حوزه های رأی گیری ایالت «نیوهمشایر» نشان می دهد که سندرز با کسب ۲۸ درصد آرا از «پیت بوتجیج» با اختلافی ۵ امتیازی (۲۳ درصد آرا) پیش افتاده است و سناتور «امی کلوبوچار» نیز با ۲۰ درصد آرا در مقام سوم قرار می گیرد.

در این میان، «جو بایدن» معاون پیشین «باراک اوباما» با اختلافی چشمگیر و با کسب تنها ۸.۷ درصد آرا پس از سناتور «الیزابت وارن» با ۹.۴ درصد آرا قرار می گیرد.

ترامپ در یکی از توئیت‌های خود، با توجه به انصراف «اندرو یانگ» از ادامه حضور در رقابت‌های حزب دموکرات، هوش رقبایش را زیر سوال برد و نوشت: خیلی از دموکرات‌ها امشب انصراف دادند. آنهایی که آی کیو سیاسی خیلی پایینی دارند.

وی همچنین به الیزابت وارن از دیگر مدعیان دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاخت و گفت: ظاهراً او هم سیگنال‌هایی می فرستد که حاکی از میلش برای خروج است.

ترامپ همچنین پیشنهاد داد که بهتر است وارن به خانه برگردد و با همسرش یک نوشیدنی خنک بنوشد.

نهایت آنکه، رئیس‌جمهوری آمریکا، با مسخره کردن اسم پیت بوتجیج، به ماجرای گلایه سندرز از حامیان میلیاردر او اشاره کرد و عصبانیت وی از این موضوع را دستاویز قرار داد.

گفتنی است که سناتور سندرز ۷۸ ساله از ایالت ورمونت چهار سال پیش نیز در جریان رقابتهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا توانست در ایالت نیوهمپشایر با کسب ۶۰ درصد آرا به آسانی بر رقیب خود، «هیلاری کلینتون» فائق آید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس