جلال محمودزاده نماینده مهاباد

یک نماینده اصلاح‌طلب می‌گوید رد صلاحیت اصولگرایان در برخی استان‌ها بیشتر از نامزدهای اصلاح‌طلب بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس در گفت‌وگو با «الف» گفت: در انتخابات مجلس یازدهم طیف‌های مختلف از جمله اصولگرا، مستقلین و اصلاح‌طلبان به اندازه کافی نامزد دارند، هرچند اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود، بهتر می‌شد اما وقتی ما از پرونده نامزدهای ثبت‌نام شده و دلیل رد صلاحیت آنها خبر نداریم، نباید قضاوت کنیم.

بیشتر بخوانید:

با این همه زیگزاگ اصلاح‌طلبان صد رحمت به شترمرغ

عضو فراکسیون امید افزود: دادن نظر بدون اطلاع از پرونده و مشکلات افراد ثبت‌نام شده، غیرکارشناسی است. چون وقتی کارشناسانی که این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند، اطلاع دقیق دارند.

وی گفت: باید به قانون تمکین کرد و اجازه بدهیم صلاحیت‌ها طبق قانون بررسی شود. محمودزاده با اشاره به تایید صلاحیت بیش از هفت هزار نامزد در انتخابات مجلس افزود: باید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

چون قانون فعلی هزینه‌های زیادی برای نظام دارد و افرادی که اصلا شرایط و یا ویژگی لازم را ندارند، در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بعد وقتی صلاحیت آنها تایید نمی‌شود، به آمار رد صلاحیت‌ها افزوده می‌شود. وی تاکید کرد: باید مثل سایر کشورها ویژگی‌های لازم را برای ثبت‌نام‌ها در نظر گرفت تا نخبگان ثبت‌نام کنند و آمار رد صلاحیت‌ها بی‌جهت افزایش نیابد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی افراد به دلیل عدم احراز رد صلاحیت می‌شوند، تصریح کرد: یعنی افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، آنقدر ناشناخته هستند که صلاحیت آنها احراز نمی‌شود.

جلالی با تاکید بر اینکه رد صلاحیت‌ها شامل همه طیف‌های سیاسی هستند، افزود: در آذربایجان غربی از میان نمایندگان فعلی مجلس، تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده اصولگراها از جریان اصلاح‌طلب، بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس