کد خبر 1038962
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
چاقی نمایه

روش‌های جراحی یا تهاجمی لیپوساکشن با پیکرتراشی‌های غیرتهاجمی متفاوت هستند، زیرا تکنیک‌های حذف چربی با لیزر، نیازی به بُرش و بخیه و بیهوشی یا ریکاوری‌های طولانی مدت ندارند.

به گزارش مشرق، بادی کانتورینگ یا پیکرتراشی غیر تهاجمی (غیرجراحی) که به آن روش غیرجراحی لیپوساکشن نیز می‌گویند، شامل روش‌هایی می‌شود که در آن، سلول‌های چربی هدف گرفته شده و از آن‌ها کاسته می‌شود یا بافت‌های سرسخت چربی در قسمت‌های مختلف بدن بدون عمل جراحی برداشته می‌شود، مثلا چربی‌های شکم و پهلو، ران‌ها و بالای بازو.

بیشتر بخوانید:

تاثیر زنجبیل و ویتامین‌های D و E بر دردهای شکمی

روزانه چقدر «میوه »مصرف کنیم؟

از فواید تا عوارض ویتامین دی

روش‌های جراحی یا تهاجمی لیپوساکشن با پیکرتراشی‌های غیرتهاجمی متفاوت هستند، زیرا تکنیک‌های حذف چربی با لیزر، نیازی به بُرش و بخیه و بیهوشی یا ریکاوری‌های طولانی مدت ندارند. در برخی از روش‌های غیرتهاجمی لیپوساکشن، سلول‌های چربی فریز می‌شوند و در برخی دیگر از وارد کردن گرما با رادیوفرکانسی و ... استفاده می‌شود.

روش‌های به کارگرفته شده در لیپوساکشن غیرتهاجمی چند نوع دارد:

لیزر درمانی در سطح پایین (مثلا Zerona)
کرایولیپولیز (مثلا پیکرتراشی سرد) / لیزرلیپولیز (مثلا اسکالپشور)
رادیوفرکانسی (مثلا ونکوئیش)
اولتراسوند

لاغری با لیزر درمانی در سطح پایین (LLLT)

در لیزردرمانی در سطح پایین، انرژی سرد وارد بافت بدن شده و توسط سلول‌های چربی جذب می‌شود، در نتیجه سلول‌های چربی تخریب شده و توسط بدن جذب می‌شوند تا دفع شوند. استفاده از تکنولوژی لیزر سرد برای از بین بردن بافت‌های چربی در اطراف شکم، ران‌ها، باسن، بازوها و سایر قسمت‌های بدن به کار می‌رود. مثلا در لیزر زرونا، چربی‌های ناخواسته‌ی بدن در معرض انرژی در سطح پایین قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند به صورت لیپید بدن را ترک کنند.

وقتی چربی‌ها از سلول‌های چربی خارج می‌شوند، توسط بدن هضم شده و در نهایت طی فرایندهای طبیعی از بدن دفع می‌شوند. طی درمان با زرونا، پزشک از ابزار مخصوصی برای تاباندن لیزر سرد به طور مستقیم به ناحیه‌ی مورد نظر استفاده می‌کند. این وسیله تماسی با بدن‌تان ندارد و احساس ناراحتی برای‌تان ایجاد نمی‌کند.

درباره‌ لیزر زرونا

امروزه لیزر زرونا یکی از ملایم‌ترین روش‌های حذف چربی از بدن است. لیزر زرونا، لیزری در سطح پایین است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تائید کرده و به عنوان لیپوساکشن شکم، دور کمر، باسن و ران‌ها کاربرد دارد. لیزر زرونا با سایر روش‌های غیرتهاجمی تفاوت دارد، زیرا نتایج آن معمولا در عرض چند هفته یا کمتر قابل مشاهده‌اند.

عوارض جانبی لیزر زرونا

لیزر زرونا عوارض جانبی خاصی ندارد. تاکنون گزارشی مبنی بر عوارض ناشی از لیزر زرونا ثبت نشده است. طبق گفته‌ی افرادی که لیزر زرونا روی آن‌ها انجام شده، این شیوه کاملا بدون درد است. برخی از افراد می‌گویند این ۴۰ دقیقه، راحت‌ترین دقایق زندگی‌شان بوده است! تنها چیزی که این افراد احساس می‌کنند این است که حس می‌کنند چیزی روی پوست‌شان است؛ چیزی شبیه یک گزگز خفیف، اما کاملا بدون درد.

لیزر زرونا برای چه افرادی مناسب است؟

زرونا یک شیوه‌ی لیپوساکشن مفید برای افرادی است که در نواحی از بدن خود تجمع چربی دارند، اما به طور کل دچار اضافه وزن نیستند.

لاغری با کرایولیپولیز

کرایولیپولیز نوعی دیگر از پیکرتراشی غیرتهاجمی است که در آن از سرمای کنترل شده (حدود ۴ درجه سانتیگراد) برای کُشتن بافت چربی استفاده می‌شود. وقتی سلول‌های چربی به طرز غیرقابل بازگشتی تخریب شدند، بدن شما احساس می‌کند که این سلول‌های چربی فروپاشیده شده‌اند و شروع می‌کند به دفع آن‌ها از طریق فرایندهای طبیعی بدن. کرایولیپولیز، روشی غیرتهاجمی یا نوعی از لیپوساکشن است.

طی کرایولیپولیز هیچ سوزن و خون و بیهوشی وجود ندارد. هرچند کرایولیپولیز برای افرادی که چاق هستند مناسب نیست، اما ثابت شده که برای کسانی که کمی اضافه وزن دارند یا نمی‌توانند از چربی‌های سرسخت ناحیه سینه یا پشت (با ورزش یا رژیم غذایی) خلاص شوند مناسب و مفید است.

درباره‌ی کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد

کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد، متداول‌ترین شیوه‌ی حذف چربی به صورت غیرتهاجمی است.

عوارض جانبی کرایولیپولیز

عوارض جانبی معمول شامل تورم، بی‌حسی، قرمزی و گزگز می‌شود که همگی موقتی‌اند. ممکن است حین کرایولیپولیز به دلیل سرمای ناشی از اپلیکاتور فریز کننده کمی احساس درد داشته باشید.

کرایولیپولیز برای چه افرادی مناسب است؟

پیکرتراشی سرد برای کسانی که برای کاهش وزن در ناحیه‌ی پایین شکم، داخل ران‌ها، بیرون ران‌ها، چانه یا پهلوها مشکل دارند بسیار مناسب است. همچنین شما باید قبل از انجام کرایولیپولیز، تقریبا ۱۴ کیلوگرم وزن کم کنید.

درباره‌ی لیزر لیپولیز (اسکالپشور)

اسکالپشور مشابه پیکرتراشی سرد است، اما رویکردی نسبتا متفاوت دارد. در اسکالپشور به جای اینکه سلول‌های چربی فریز شوند، از گرما برای نابودن کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. از اسکالپشور معمولا برای تخریب و حذف چربی‌های ناحیه شکم، پهلوها، پشت، داخل و خارج ران‌ها استفاده می‌شود.

عوارض جانبی اسکالپشور

عوارض جانبی معمول در روش اسکالپشور شامل تورم و بی‌حسی و قرمزی و گزگز می‌شود که همگی موقتی‌اند. اسکالپشور باید به دمای نسبتا بالایی برسد بنابراین کمی قرمزی و سوزش و کبودی طبیعی است.

اسکالپشور برای چه افرادی مناسب است؟

اسکالپشور یکی از شیوه‌های پیکرتراشی است، بنابراین به افرادی که به دنبال کاهش وزن قابل توجهی هستند توصیه نمی‌شود. این شیوه بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند پوست‌شان سفت شده و اندامی تفکیک شده‌تر داشته باشند.

لاغری با اولتراسوند

در روش حذف چربی با اولتراسوند از انرژی تولید شده توسط اولتراسوند برای آب کردن بافت چربی و سپس خارج کردن آن با مکش وکیوم استفاده می‌شود. روش اولتراسوند برخلاف شیوه‌های تهاجمی لیپوساکشن که چربی‌ها را جامد خارج می‌کنند، تهاجمی نیست، زیرا پزشک می‌تواند وکیوم را به آرامی زیر پوست حرکت داده و به راحتی چربی‌ها را بکِشد. اولتراسوند مانند زرونا و کرایولیپولیز و رادیوفرکانسی، شیوه‌ی مناسبی برای کاهش وزن چشمگیر نیست. بلکه می‌تواند تجمع چربی را که معمولا در اطراف شکم و ران‌ها و پهلوها وجود دارند و نسبت به ورزش و رژیم غذایی سرسخت‌اند، از بین ببرد.

درباره‌ اولتراسوند

یکی از مزیت‌های دیگری که روش لیپوساکشن به کمک اولتراسوند نسبت به سایر روش‌های لیپوساکشن دارد آن است که در این روش انرژی امواج لیزر باعث تحریک ساخت کلاژن در بافت‌ها نیز می‌شود. ساخته شدن کلاژن به افزایش استحکام بافت پوست و جلوگیری از افتادگی آن بعد از عمل لیپوساکشن کمک می‌کند. کلاژن پروتئین رشته‌ای شکلی است که به حفظ ساختار پوست کمک می‌کند.

عوارض اولتراسوند

در اغلب موارد نتایج کاملا مشهود و سریع خواهد بود. لیپوساکشن باعث ایجاد تورم می‌شود که اثرات حقیقی جراحی را می‌پوشاند. در روش اولتراسوند حداقل تورم ایجاد می‌شود، بنابراین نتایج به خوبی دیده می‌شوند. اگر شما تورم دارید، برای دیدن نتایج باید ۱ الی ۳ ماه صبر کنید.

لاغری با روش رادیوفرکانسی

تکنولوژی رادیوفرکانسی به شیوه‌ی غیرجراحی، از گرما برای بافت پوست و کاهش سلولیت و چین و چروک‌ها و تا خوردگی‌های پوست در صورت و سایر نواحی بدن استفاده می‌کند. رادیوفرکانسی با هدف گرفتن سلول‌های چربی که دقیقا زیر پوست هستند کار خود را انجام می‌دهد. وقتی سلول‌های چربی نابود شدند، مایع لیپید باقیمانده توسط بدن جذب شده و پوست، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد، چون دیگر سلولیت زیر آن وجود ندارد.

حذف سلول‌های چربی و خوش فرم کردن ران‌ها و باسن که محل تجمع سلولیت است و ظاهری نازیبا ایجاد می‌کند اغلب کار بسیار سختی است که با ورزش و رژیم غذایی ممکن است از بین نرود. روش رادیو فرکانسی، پوست را جوانسازی کرده و کلاژن سازی را تحریک می‌کند.

منبع: برترین ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس