بی‌خانمان‌ نمایه

گاردین در گزارشی به بحران بی خانمانی در انگلیس پرداخته که بر اساس آمارها بیش از یک چهارم میلیون نفر از شهروندان این کشور شب را در خیابان‌ها سپری می‌کنند.

به گزارش مشرق، گاردین در گزارشی می نویسد شمار افراد  بی خانمان در انگلیس طی سال های اخیر افزایش یافته است.
 
برخی از این افراد کارتن خواب بوده و شب را در خیابان‌ها و در کنار جاده سپری می‌کنند.

وضعیت بی خانمان‌ها در انگلیس یک وضعیت اضطراری به شمار می‌آید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از شهروندان انگلیسی که درآمد متوسطی دارند توانایی خرید منازل نوساز را ندارند.

علاوه بر آن نباید فراموش کرد که تقریباً ۲ سوم از مالکان خصوصی در انگلیس هیچ گونه پس اندازی ندارند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۲۷ هزار کودک در انگلیس در سال جدید میلادی در وضعیت بی خانمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس در سال ۲۰۲۰ شاهد ۱۲۷ هزار کودک بی‌خانمان


یک موسسه خیریه در انگلیس می‌گوید «در مناطق مرفه، صاحبان املاک، خانه‌های خود را به عمد خالی از سکنه قرار می‌دهند؛ اما این در حالی است که در مناطق دیگر انگلیس، حتی صاحبخانه‌ها مجبور هستند منازل خود را ترک کنند چرا که این افراد توانایی بازسازی منازل خود را برای به فروش رساندن و یا اجاره دادن ندارند.»

آمار و ارقام جدید همزمان با گزارش سالانه نشان می‌دهد که حداقل ۲۸۰ هزار نفر بی خانمان در سراسر انگلیس زندگی می‌کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که در میان هر ۲۰۰ شهروند انگلیسی یک نفر کارتن خواب وجود دارد و یا در خوابگاه‌ ها و اقامتگاه‌ های موقت زندگی می‌کند.

بنابر گزارش‎ها، در سراسر انگلیس ۸۶ هزار و ۱۳۰ خانواده در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ در اسکان موقت زندگی می‌کردند.

به گزارش فایننشال تایمز، هم اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا «بوریس جانسون»، می‌تواند بحران بی خانمانی را در انگلیس رفع کند یا خیر.

این گزارش می‎گوید «درست در خیابان رو به روی ساختمان پارلمان انگلیس شمار بسیاری از افراد بی خانمان و کارتن خواب زندگی می‎کنند.»

مرد جوانی که از ۱۴ سالگی در خیابان‌های انگلیس زندگی می‌کند، اعتقاد کمی به توانایی سیاستمداران برای رفع مشکل دارد.

دولت انگلیس مدعی شده پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محدود کردن ورود مهاجران به خاک این کشور ممکن است تقاضای مسکن را کاهش داده و این روند به افراد بی خانمان کمک کند.

بحران کارتن خوابی در خیابان‌های انگلیس یکی از شناخته شده‌ ترین میراث به جای مانده از ریاضت اقتصادی دهه گذشته است که از سوی دولت‌ها اعمال شده‎اند.

آمار و ارقام دولتی نشان می‌دهند که شمار افرادی که شب را در خیابان‌های انگلیس سپری می‌کنند از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر شده و شمار آن‌ها از یک هزار ۷۶۸ نفر به ۴ هزار ۶۷۷ بی خانمان افزایش یافته است.

بوریس جانسون، وعده داده که بحران بی خانمان‌ها و کارتن خوابی را در انگلیس طی ۵ سال آینده رفع کند، اما تاکید کردند که اقدامات موجود برای مقابله با ریشه‌های بحران بی خانمانی کافی نیست.

کارشناسان به جای انتقاد از وضعیت مهاجران، علت اصلی بحران بی خانمانی در انگلیس را نبود مسکن ارزان برای بسیاری از خانواده‌های کم درآمد می‎دانند.

مدیر گروه بحران انگلیس می‌گوید، «سازمان‌های مربوط به بی‎خانمان‌ها مدت‎هاست که با نیازهای پیچیده مانند مشکلات روحی و مصرف مواد مخدر افراد بی خانمان مواجه هستند، اما شایع‌ترین مشکل بی خانمان‌ها در حال حاضر مشکلات مالی این گروه از افراد است که قادر به پرداخت کرایه‌ها نیستند و مجبور به زندگی در خیابان‌ها می‌شوند.»

آمار دولتی نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸، ۷۲۶ بی خانمان در انگلیس و ولز با متوسط سنی ۴۵ سال در خیابان‌ها جان خود را از دست داده‎اند.

تقریباً ۳ چهارم جوانانی که تحت تاثیر معضل بی خانمانی در انگلیس قرار گرفتند، گفته‎اند به دلیل آنکه مکانی برای اقامت ندارند کارتن خواب شده‎اند.

این تحقیق می‎افزاید تقریباً از هر ۱۰ جوان ۴ نفر مجبور هستند به دلیل نداشتن مکانی برای اقامت در خانه‌هایی که توسط والدین و یا سرپرستان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند زندگی کنند.

همچنین این تحقیق می‎گوید که یک سوم از جوانان مجبور بودند شب را در پارک و از هر ۱۰ جوان یک نفر شب را در اتوبوس سپری کردند.

موسسه سنترپونت سالانه بیش از ۱۵ هزار جوان بی خانمان در انگلیس را تحت حمایت قرار می‌دهد. دریافت سهام خانه در بسیاری از مناطق انگلیس تقریباً غیرممکن است و همین امر باعث می‌شود تا جوانان بسیاری را به چرخه افراد بی خانمان وارد کند.

مدیر اجرایی موسسه سنترپوینت می‌گوید، با افزایش یافتن معضل جوانان بی خانمان در انگلیس، نیاز است تا اقدامات فوری برای حمایت از جوانان آسیب پذیر انجام شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس