کد خبر 1038459
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
عبدالله ناصری

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: بالاخره باید «اصلاح‌طلبان واقعی» و «حکومت‌محور» از هم متمایز شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبداله ناصری عضو سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب و مشاور خاتمی، تصریح کرد: ارائه لیست در انتخابات، به معنای همراهی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان است. نامه‌نیوز نوشت: به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از  دوراهی ارائه لیست دادن و ندادن عبور کرده‌اند. شاهد آنکه محمدرضا عارف رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان اخیراً ضمن ابراز خوشبینی نسبت به رایزنی‌های خود با شورای نگهبان تاکید کرد که اصلاح‌طلبان یک لیست خوب اما غیرائتلافی ارائه می‌کنند. بر این اساس اختلافات در جریان اصلاح‌طلب بالا خواهد گرفت زیرا همزمان که برخی به ناگزیری ائتلاف اعتقاد دارند، عده‌ای از اساس ارائه لیست را نادرست می‌دانند. عبدالله ناصری، در همین گروه جای می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

همراهی دولت و اصلاح‌طلبان برای لکه‌دار کردن نظام اسلامی/ قالیباف هدف مشترک دولت روحانی و اصلاحات +تصاویر

درس یک بازداشتی فتنه به خواص کشور/ تاجیک: بضاعت اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها، بیش از "روحانی" نیست

او در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» ارائه لیست را همراهی با شورای نگهبان دانست و گفت: «شورای نگهبان مثل ادوار قبلی عمل کرد. با این وصف حتماً لیست دادن اصلاح‌طلبان مخصوصاً در تهران بسیار معنادار است و حتماً همه جوانب باید درنظر گرفته شود.»

وی افزود: «به نظر من اصلاح‌طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند زیرا این شورا تمام کسانی که در این چهار سال از تریبون مجلس به نفع مردم استفاده کرده بودند، رد صلاحیت شده و یک سری نماینده منفعل و یا نسبتاً خنثی تایید صلاحیت شده‌اند. در این شرایط لیست‌دادن شورای سیاستگذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.»

ناصری همچنین گفت: «واقعیت این است که من در بین تایید صلاحیت‌شدگان کسی را سراغ ندارم که با توجه به تجربه مجلس دهم بتواند انتظارات جامعه مدنی از اصلاحات را نمایندگی کند».

وی گفت: ما بالاخره یک جایی باید در برابر این بازی بایستیم و این یعنی ضمن اینکه انتخابات را تحریم می‌کنیم، لیست ندهیم.

مشاور خاتمی همچنین گفت: بخشی از هواداران اصلاحات بر این باورند که همه اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی می‌خواهند با حکومت تعامل کنند و آتش انتخابات یک طرفه نظارت استصوابی باشد. ما اصلاح‌طلبان و شورای سیاست‌گذاری باید این باور مردم را یک‌بار برای همیشه اصلاح کنیم.»

ناصری درباره این‌که موضع او موجب انشقاق و دودستگی در جریان اصلاحات می‌شود، گفت: «بله، ولی اصلاح‌طلبان واقعی نمی‌توانند به بهانه انشقاق یا شکاف این مسیر لاپوشانی و غیرصادق‌بودن با مردم را ادامه دهند. درست است که به احتمال زیاد انشقاق ایجاد می‌شود اما بالاخره یک روزی باید اصلاح‌طلبان واقعی از اصلاح‌طلبان حکومت‌محور و قدرت‌طلب جدا و متمایز شوند».

یادآور می‌شود عبداله ناصری در کنار اصغرزاده یکی از افراطیونی است که به صراحت گفته بود: «دولت روحانی، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است» و از جهت نگاه ابزاری  و نفاق‌آلود، تنه به تنه گروهک‌های نفاق و ضدانقلاب می‌زند که برخی همراهی‌ها و همسویی‌هایشان در جهت معارضه است.

یادآور می‌شود در عرف سیاسی دنیا، اصلاح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی و نظام سیاسی مستقر معنا می‌شود. و از این جهت ادعای اصلاح‌طلبی در کنار قطب‌بندی در مقابل حکومت و حاکمیت، ادعایی دروغ و متناقض است.و در واقع چنان رفتاری، معارضه اپوزیسیونی با ژست همراهی است. به همین دلیل هم طیف مذکور به بهانه دروغ تقلب در سال ۸۸، به پیاده‌نظام آشوب نیابتی دشمن شدن تن دادند.

یادآور می‌شود در گذشته فقط گروهک‌های نشاندار ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و بهائیت دعوت به تحریم انتخابات می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    24 6
    آخه....... مگه اون گنده هاتون چه گلی به سر شما و ملت زدن که.... لا اله الا الله.. اخه چرا اینقد متعفن هستین شما اصلاح طلبا. خودتون حالتون به هم نمی خوره. لجنزار قابل تحمل تره!!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    5 4
    این حرف ها زشته که میگید خب بنی صدر هم رئیس جمهور امام بود این طور ذهن مخاطب رو به بازی گرفتن کار شبکه های ال سعوده
  • FR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    22 4
    خود خاتمی لعنتی ضد انقلاب است چه برسد به دست پرورده شان
    • سید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      17 2
      این یکی دیگر همان «اصلاح طالبان» تهوع آور است!!!!
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    12 1
    آقای ناصری معلومه وکیل الدوله ها چقدر برای مردم حرف زدند از رای دادن به وزرای بی کفایت تا دست داشتن در دزدی های کلان ، از سلفی حقارت تا کار چاق کنی .حالا هم میخواهید با دروغگویی آنها را تطهیر کنید ؟ قادر نخواهید بود چون تشت رسوایی شان از بوم افتاده .
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    11 1
    مردم یک بار گول خوردند وچوبش هم خوردند !!وانشاالله ایندفعه مواظبند که موریانه ها نفوذ نکنندوبه همه جا سرایت کنند!!
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    11 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ این مشاور بوده است خخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    5 15
    حرف چرت ميدنه شريعتندارى ، دلم ميخواست شوراى نگهبان بر عكس روال هميشگيش عمل ميكرد اونوقت مى ديديم همين آقاى به ظاهر انقلابى چه قشقرقى عليه نظام بپا ميكرد ! آش ردّ صلاحيت ها اينقدر شور شده كه داد اصولگراهاى منصف رو درآورده ، ما از دار و دسته كيهان توقعى نداريم اما نيروهاى قديمى و دلسوز انقلاب بايد اين داستان مسخره را يكبار براى هميشه تكليف شو روشن كنند
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    13 3
    اصلاح طلبان دشمنان خدا بر روی زمین هستند
  • DE ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    4 0
    نه انتظار داشتین گلکیر شما باشند
  • حسين DE ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    8 2
    مگه خود شيخ تمدن ضد انقلاب نيست؟
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    6 1
    ضد انقلاب بودن از اول فقط لباسشون فرق میکرد
  • فاوو IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    6 1
    البته ایشان راست میگوید!!!!! ، آنقدر شورای نگهبان در زمان یررسی صلاحیت نامزدها به حداقل ها بسنده نموده و یا حتی برخی موارد ناشایستگی ها را نادیده گرفته که اینک این آقایان مدعی هم شده اند. البته ایشان راست میگوید!!!!! ، دل خانواده شهدا و ایثارگران هم از دست شورای نگهبان خون است.
  • نذیر IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    8 1
    چرا شعار می دهید اگر مرد هستید عمل کنید برای یک مرتبه هم که شده بفهمید که مردم با انقلاب هستند نه با آدمها وجریانها ،به اندازه خودت پایت را دراز کن
  • پويا نوري IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    8 0
    شرح حال اصلاح طلبان مثل گربه اي هست كه شما هر جوري بياندازي بالا چهار دست و پا پايين ميآد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    8 1
    اصلاح طلب، افساد طلبه. حکومتی و غیر حکومتی نداره....
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    9 0
    انتخاباتی که نتیجه اش مجلسی باشد که در مسایل اساسی کشور نقشی ندارد و یا نمایندگان آن برای سلفی گرفتن با یک زن اروپایی آن رفتار خجالت آور را از خود نشان دهند همان بهتر که نباشد.....ننگ بر این مجلس
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      1 0
      نقش نداره یا نمی خواد داشته باشه...؟ این قدرتمندترین نهاد هر کشوری هست، جایی که قانون تصویب میشه، پس نقش نداشتن با نقش رو بد اجرا کردن فرق داره
  • NZ ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    6 0
    حالا هی جیغ بنفش در کنین شما بنفشهای قهوه ای
  • محمو IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 15
    به جهنم تحریم کردین مردم دیگه از دست شما و ناز و اداتون خسته شدن چه گلی به سر مردم بدبخت زدین شما و دولتتون و اون خاتمی با تکرار میکنمتون.شما بجای ۴ سال ۴۰ سالم تو مجلس باشین فکر مردم نیستین اصلاح طلبان بهتر اسمشونو بزارن فرصت طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس