کد خبر 1038381
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
بنیامین نتانیاهو

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سودانی ضمن اشاره به واکنش‌های گسترده به دیدار رئیس شورای حاکمیتی این کشور با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تصریح کرد، مردم سودان حامیان عادی‌سازی روابط را کنار می‌زنند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها به دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس ‌شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو»‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در اوگاندا هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

خروش مردم سودان در اعتراض به دیدار «البرهان» با نتانیاهو

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»؛ «صادق الرزیقی» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سودانی در همین زمینه اعلام کرد: طیف‌های گسترده‌ای از سودانی‌ها قاطعانه دیدار انجام شده میان البرهان و نتانیاهو در اوگاندا را مردود می‌دانند و ملت سودان، حامیان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در سودان را کنار خواهند زد.

وی تأکید کرد، ملت سودان با هر اقدامی که هدف آن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد، مخالف است. بیانیه‌های زیادی توسط احزاب، نیروهای مردمی، اتحادیه‌ها و سندیکاها در رد این اقدام صادر شده، اقدامی که به مثابه خط زدن موضع تاریخی سودان در حمایت از مسأله فلسطین است.

الرزیقی سپس به بیانیه اخیر نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اشاره کرده و گفت، موضع کنونی کشورهای عربی همین بیانیه است، بیانیه‌ای که بر رد معامله قرن و محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وی افزود: در تمام جنگ‌هایی که با دولت اشغالگر اسرائیل درگرفته سودانی‌ها با خون خود خاک فلسطین را آبیاری کرده‌اند. این موضع رئیس ‌شورای حاکمیتی، سودان را از مهمترین اصول و مواضع تاریخی در یاری ملت فلسطین جدا می‌کند تا صرفا به عضوی از گله عادی‌سازی روابط در پشت سر معامله قرن و اراده آمریکایی-صهیونیستی تبدیل شود.

در پی واکنش‌های گسترده، دولت سودان برای بررسی دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس شورای حاکمیتی نشست‌ فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس