الزهار: شکست «معامله ترامپی» با مقاومت فراگیر امکان‌پذیر است/ شکل‎گیری پدیده «صهیونیسم عربی»

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به تلاش ناامیدانه رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا برای برچیدن سلاح مقاومت، تأکید کرد که شکست طرح ننگین آمریکا، موسوم به «معامله قرن»، فقط از طریق مقاومت فراگیر امکان‌پذیر است.

به گزارش مشرق، به نقل از فلسطین الیوم، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) تأکید کرد، رژیم اشغالگر اسرئیل بارها و به کرات برای خلع سلاح مقاومت تلاش کرده ولی موفق نشده است و غزه خاری در گلوی صهیونیست‌ها است.

الزهار با تأکید بر این‌که خلع سلاح مقاومت نوعی خیال‌پردازی است، گفت: «خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی و برچیده کردن این دو جنبش فقط در یک حالت امکان دارد و آن اینکه، اشغالگران اسرائیلی و آمریکایی‌های حامی آنها تمام فلسطینیان روی کره زمین یا فلسطینیانی که در شکم‌های مادرشان هستند را قتل‌عام کنند؛ چرا که مقاومت یک فکر و اندیشه است و هرگز نمی‌میرد و آنها به یاری خداوند هرگز قادر به سلب کرامت ما نخواهند بود.»

بیشتر بخوانید:

موضع بدون روتوش «محمود عباس» در قبال «معامله قرن»

الزهار تأکید کرد، تنها راه برای مقابله با طرح ترامپی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است، تنها یک چیز است که نتانیاهو و ترامپ از آن می‌ترسند و این امر به وضوح از سخنان آنها پیداست. آن چیز، سلاح است، سلاح و مقاومت تنها راه برای مقابله با معامله ترامپ است و ما و گروه‌های مقاومت رویکرد مقاومت را بیشتر دنبال خواهیم کرد و با مقاومت این طرح حقیر آمریکایی را به شکست خواهیم کشاند.

وی درباه بندهای معامله ترامپ نیز تأکید کرد، سرنوشت قدس و فلسطین را نمی‌تواند یک تاجر املاک، یعنی «دونالد ترامپ» و جنایتکار اشغالگر یعنی «بنیامین نتانیاهو» مشخص کند، بلکه سرنوشت قدس و فلسطین را فقط جوانان فلسطینی و امت اسلام مشخص و ترسیم می‌کنند.

الزهار متذکر شد: «معامله ترامپ بیانگر واقعیت سیاست آمریکاست که دونالد ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود در پیش گرفته و همان سیاست طرفداری از رژیم اشغالگر اسرائیل است.»

وی با تأکید بر این‌که معامله ترامپ خنثی کردن نفوذ، وجود و موجودیت فلسطین در کرانه باختری و قدس را هدف قرار می‌دهد، گفت که غزه در معرض محاصره شدید و تلاش برای خلع سلاح و نیز نابود کردن جنبش‌های مقاومت است ولی این امور هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

الزهار در ادامه خاطرنشان کرد، اقدام دونالد ترامپ برای رونمایی از «معامله قرن» در راستای حمایت او از بنیامین نتانیاهو در انتخابات آتی رژیم اشغالگر و نیز در چارچوب تلاش خود برای پیروزی در دور بعدی انتخابات آمریکا انجام شد

این عضو جنبش مقاومت حماس همچنین از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار باز گذاشتن دست مقاومت و عملیات ضد صهیونیستی مردم کرانه باختری شد و تأکید کرد که این جنبش باید همکاری امنیتی (با اسرائیل) را کاملا متوقف کند.

الزهار گفت: «ترامپ و نتانیاهو با صراحت و روشن نگرانی‌های‌شان را از مقاومت و به‌ویژه عملیات استشهادی اعلام کرده‌اند. بزرگ‌ترین مانع در بازگشت ترس میان اسرائیلی‌ها همکاری امنیتی میان تشکیلات و رژیم صهیونیستی است.»

محمود الزهار درباره مشارکت (پادشاهی عمان، امارات و بحرین) در کنفرانس روز سه‌شنبه ترامپ، اظهار داشت که این مشارکت تعبیری از صهیونیسم عربی است که اخیرا با تغییر موضع عربی به‌ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در قبال قضیه فلسطین ایجاد شده است، «صهیونیسم عربی سومین صهیونیسم و در امتداد صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم یهودی است».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال 1948 موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس