کد خبر 1036187
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
واکنش قطر به طرح ننگین ترامپ

دولت قطر در واکنش به رونمایی طرح آمریکایی- صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن»، تأکید کرد که تحقق صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر، امروز- چهارشنبه- با صدور بیانیه‌ای در واکنش به رونمایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه، اعلام کرد: موفقیت هرگونه ابتکار عمل موجود یا در آینده برای حل منازعه( میان فلسطینی‌ها و اسرائیل) که بیش از 7 دهه در جریان است، در گرو مشارکت طرفین اصلی این منازعه در مذاکرات جدی و مستقیم و در چارچوب مشروعیت بین‌المللی است.»

بیشتر بخوانید:

وزارت خارجه قطر افزود: «تحقق صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان از جمله تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت بر اساس مرزهای1967 امکان‌پذیر نیست.»

این بیانیه افزود: «تحقق صلح به محافظت از حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل دولتی مستقل و دارای حاکمیت بر اساس مرزهای 1967 در قدس شرقی و بازگشت به سرزمین‌شان بستگی دارد.»

این بیانیه با اشاره به طرح صلحی که پیشتر از سوی کشورهای عربی اعلام شده بود، تصریح کرد که طرح صلح عربی متشکل از اصول و قواعدی برای برقراری صلحی عادلانه است.

وزارت خارجه قطر با اعلام این‌که این کشور از تلاش‌های آمریکا برای حل منازعه عربی- اسرائیلی در چارچوب قوانین بین‌المللی، تقدیر می‌کند، افزود که رفاه ملت فلسطین در گروه تحقق صلح عادلانه است و دولت قطر در کمک به موسسات دولت و اقتصاد فلسطین درنگ نخواهد کرد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد که واکنش‌ها جهانی زیادی داشته است.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال 1948 موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس