کد خبر 1032753
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
روحانی و ماکرون

"رییس جمهور فرانسه گفت سال ۹۱ ما پنج کشور [؟!] تصمیم به جنگ با ایران گرفته بودیم، اما وقتی شما رییس جمهور شدید، دیدیم شرایط عوض شده ما هم دست نگه داشتیم ببینیم شرایط جدید چه می‌شود.».

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی در این شش سال، فقط به آمریکا دل نبست. مواضع او، نوعی وجهه سازی خلاف واقع برای فرانسه هم بود. فرانسه ای که میزبان ضد انقلاب سلطنت طلب و سپس سازمان تروریستی منافقین شده بود. پاریس در جنگ تحمیلی، کاملا از صدام پشتیبانی می کرد.

اما روحانی بهمن 94 پس از سفر به پاریس ادعا کرد "رئیس‌جمهور فرانسه گفت یکی از اهداف ما، ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است".  روحانی همچنین بعدها ادعا کرد:

"رییس جمهور فرانسه گفت سال ۹۱ ما پنج کشور [؟!] تصمیم به جنگ با ایران گرفته بودیم، اما وقتی شما رییس جمهور شدید، دیدیم شرایط عوض شده ما هم دست نگه داشتیم ببینیم شرایط جدید چه می‌شود.».

اگر این ادعا درست باشد، روحانی چرا به دهان  یاوه گوی اولاند نزد؟ آیا او را بدیل گزینه نظامی در فشار بر ایران، بلکه بهتر از آن می دانستند؟! و این مایه افتخار است یا شرمندگی؟!

مشی روحانی چگونه بود که به گستاخی بعدی مقام فرانسوی منتهی شد؟ وزیر خارجه فرانسه بهمن 95  ضمن سفر به تهران، در مهمانی سفارت این کشور شرکت کرد.

مقارن این سفر، ناوهای فرانسوی به همراه آمریکا و انگلیس در خلیج‌فارس مانور نظامی برگزار می‌کردند. تجار فرانسوی با اظهار نگرانی پرسیده بودند آیا این مانور نظامی بر روابط ما تأثیر نمی‌گذارد؟

ژان مارک آیرو در پاسخ گفت «خیر بنده هیچ نگرانی ندارم. مقامات ایرانی در هیچ یک از جلسات برنامه‌ریزی  سفر،  به این مانور معترض نشدند. #دولت_ایران به این سفرها #احتیاج دارد و مطمئنم که هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید»!

این، همان تحلیلی است که  وبسایت رادیو فرانسه مهر ماه 92 منتشر کرد: «ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با #فروشنده_بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از #فروش_حقوق_ملی می‌بیند. طبق این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، فروشنده، قیمت را کمتر خواهد کرد»!

پس از ابطال برجام توسط آمریکا و متهم کردن سپاه به تروریسم هم وزیر خارجه فرانسه گفت «ما قبل از آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرده‌ایم».

آقای روحانی در یک سال اخیر به موازات خباثت های مشترک آمریکا و فرانسه -که از جمله در بدعهدی شرکت های فرانسوی و سپس مطالبه مذاکرات موشکی و واگذاری قدرت منطقه ای ایران متبلور شد- امید موهوم به فرانسه را برجسته می کرد.

وانمود می شد ماکرون در صدد میانجی گری است؛ و حال آن که او، صرفا ابزار فریب و تهدید ترامپ بود. حباب فریب سرانجام در سفر نیویورک ترکید و معلوم شد آنها صرفا باج تازه می خواهند. فرانسه همچنین از جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی حمایت کرد.

تازه ترین وقاحت ماکرون، زدن توئیتی با عبارت جعلی "خلیج عربی-فارسی" ! است. یک بار دیگر رفتارهای رذیلانه دولت فرانسه را مرور کنید. چرا باید چنین دولت خبیثی به عنوان دوست ایران جا زده می شد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    112 7
    مشکوکتر از رفتار دول غربی رفتارهای یک بام و دو هوای رئیس جمهور خودمان هست!!! الان این آفتاب برجام کجاست!! کوآب کو ابر کو بارون کو کار!!! حتما میخوان بگن شهید سلیمانی مانع بوده یا تندرو ها یا نظام...!!!؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      32 0
      برجام آفتابه هم نبود چه به اینکه آفتاب باشه!!!!!!!!!
  • ف م DE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    30 4
    حقوق مسلم هر ایرانی، زن و مرد کودک و پیر و حوان. به گستردگی سرزمینشان است. پشت کردن به این مردم و با دشمن گرم گرفتن خیانت اشکاری است که جوابگو خواهند بود.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    23 0
    چرا عدم صلاحیتش بررسی نمیشه؟ بابا ما دیگه اینا نمی خوایم خدااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    24 0
    این مکرون 99 درصد فرانسوی ها دنبالشن و گیرش بیارن ذره ذره اش میکنن دیروز یواشکی رفته بود نمایش ببینه رفتن سراغش ومجبور شد فرار کنه این روحانی هم که 100 درصد مردم... حالا هردو که رویی در وطن ندارند میشینن تخمه میخورن و برا هم تلفنی قصه میگن مثلا میگه یه روز مااز ایران ردمیشدیم گفتیم بد نیست یه حمله نظامی هم بکنیم! بعد اینم میگه عجب!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    10 0
    آب و صابون بیارید...
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    11 0
    من در گذشته برای روحانی احترام قائل بودم احترامی که ذره ذره تمام شد نباید به زبان چرب نگاه کرد بلکه باید به تفکرات انسان نگاه کرد من ساده لوح خوش خیال شیر فهم شدم غرب چیست اقای روحانی اگر هم فهمیده باشد باز هم نمی تواند کاری کند چون پیکره فکری اش اشتباه بسته شده و برنامه دیگری ندارد این همه ادم کار بلد این همه برنامه های عالی ما ماندیم و یک سال دیگر با تدبیر و امید اشتباه استعفا بده برای همه بهتره
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      5 0
      ای بابا هیچ برنامه ای برای کشور ندارد تکیه به غرب را بلد بود که ان هم ریخت روی سر مردم
  • حسين DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    همه قدرتهاى جهانى از تو حسن آقا قورخيدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس