سردار سلیمانی نمایه

راز موفقیت و محبوبیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که بدون اعتنا به وعده‌های فریبکارانه آمریکا و اروپا در میدان نبرد حاضر بود، بی‌اعتمادی به آمریکا و اروپا بود.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی دو روز پیش در خطبه‌های نمازجمعه پرشکوه و به‌یادماندنی تهران، در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی و تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی را «یوم‌الله» خواندند و فرمودند این دو یوم‌الله «از ذهن این مردم نخواهد رفت و روزبه‌روز ان‌شاءالله زنده‌تر خواهد شد.»

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز

مقام معظم رهبری همچنین فرمودند: ما به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و به ابومهدی «به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن‌وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد»

بدون‌ تردید، بررسی بینش و منش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با نظام سلطه و به‌ویژه مبارزه با تروریست‌های آمریکایی، همان راه و مدرسه‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن‌ اشاره فرمودند. از این ‌رو واکاوی جهان‌بینی و مختصات فکری شخصیتی که مراسم تشییع او بر اندام اهریمن لرزه افکند، ضرورتی است که باید ماه‌ها و سال‌ها آن را جست و کاوید و در زوایای آن دقیق شد و صدالبته از همین منظر بایستی گفتمان آن سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را فراروی دولت کنونی و دولت‌های آینده قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بازتاب جهانی شهادت سردار قاسم سلیمانی

خبرگزاری ایتالیایی: ترور قاسم سلیمانی نشانه تبدیل آمریکا به «دولتی سرکش» است

سؤال اساسی آنکه چه شد که دل‌های آزادگان دنیا، در غم او سوگوار شد و چنان پدیده‌ای که رهبر معظم «یوم‌الله» خواندند، در ایران و بسیاری از کشورها حادث شد؟ چه شد که به قول رهبری «نه‌فقط در ایران، در کشورهای مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند.»؟ چه گفتمانی بود مگر گفتمان جهاد، آمریکاستیزی و مبارزه با استکبار؟ و همین گفتمان بود که باعث شد آمریکایی‌ها در اقدامی بزدلانه، سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم را به شهادت برسانند.

 رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پیام تسلیت خود فرمودند: «او نمونه برجسته‌ای از ‌تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود، او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.»

دشمن‌شناسی و برخورد فعالانه با دشمن

یکی از مختصات نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی به آمریکایی‌ها، دشمن‌شناسی و برخورد فعالانه با دشمن بود؛ یعنی همان چیزی که در مکتب مقاومت امام و رهبری بارها و بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

اتفاقاً همین بخش را باید به دولتمردان و متصدیان دستگاه سیاست خارجی کشورمان متذکر شویم چه آنکه دولت تدبیر و امید طی ۶ سال گذشته، با نگاه منفعلانه و خوش‌بینانه به کدخدا! بخش اعظمی ‌از سرمایه و ظرفیت‌های اساسی کشور را به‌خاطر همین برجام و برجام‌های دیگر بر باد داد.

همین نگاه به غرب بوده که باعث شده است بعد از ۶ سال، نقدینگی سرگردان و مخرب را که یکی از عوامل ایجاد تورم است، به ۴ برابر برسد، تورم در رکوردی شگفت‌آور به حدود ۵۲ درصد برساند، قیمت خانه و خودرو، ۳۰۰ درصد افزایش یابد و سه برابر شود یا آنکه ضریب جینی (نشانگر شکاف طبقاتی) در سال ۹۷ به رقم ۴۰۹ برسد.

راه و اندیشه حاج قاسم سلیمانی؛ نگاه به داخل و مقابله او با دشمن

اگر راه و اندیشه حاج قاسم سلیمانی- نگاه به داخل و مقابله او با دشمن-  در دستور کار دولتمردان قرار می‌گرفت، شاهد هیچ رانتی مانند رانت ۱۸ میلیارد دلاری یا رانت ۲۸ هزار میلیارد تومانی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره ارزی و یا ۳۵۰۰ فیش حقوقی ۲۰ الی ۵۰ میلیون تومانی و صدها مشکل اقتصادی در این کشور نبودیم.

اگر برخی مسئولین در نحوه مدیریت کشور به مکتب حاج قاسم سلیمانی توجه داشتند و خدمت خالصانه و جهاد را سرلوحه کارشان قرار می‌دادند این‌قدر در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی کشور مصیبت و عقب‌ماندگی نداشتیم.

شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در سیل و زلزله، خودش در میدان کمک و فعالیت‌های جهادی حاضر شد و به کمک سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان شتافت.

این رویکرد را باید به آن وزیر چند هزارمیلیاردی متذکر شد که سال ششم دولت تدبیر و امید، طلبکارانه استعفا داد و با وقاحت تمام اعلام کرد که افتخار می‌کند حتی یک مسکن هم در این
۶ سال نساخته است!

اگر در دولتی‌ها، رویکرد حاج قاسم بود...

در حوزه سیاست خارجی نیز اگر در دولتمردانمان رویکرد حاج قاسم بود، توافقی امضا نمی‌شد که ظرف دو ماه، ۹۵ درصد برنامه هسته‌ای کشور واگذار و یا نابود شود و ۴ سال بعد به‌دنبال نقد کردن وعده‌های نسیه دشمن بدویم! آخرسر هم بدهکار شویم و علیه‌مان بیانیه بدهند که تعهدات را اجرا نکرده‌ایم! جالب آنکه پس از خروج آمریکای جنایتکار از توافق هسته‌ای، ۳ دولت اروپایی بتوانند خبیثانه ما را فریب دهند و کشور را ۲۰ ماه معطل بسته‌های دروغین SPV و اینستکس و سپس بازی نیابتی فرانسه و ژاپن نگه دارند.

رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه‌های نماز جمعه، درخصوص خباثت سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در ماجرای برجام فرمودند: «بعد از خروج آمریکا از برجام که این سه دولت مدام حرف می‌زدند، مدام یاوه‌گویی می‌کردند، بنده همان روز هم گفتم من به این‌ها اعتمادی ندارم، این‌ها کاری نخواهند کرد، در خدمت آمریکا خواهند بود؛ امروز کاملاًً واضح شده است، بعد از گذشت حدود یک سال معلوم شده است که این‌ها به معنای واقعی کلمه، پادو آمریکا هستند..

معظم‌له البته تأکید کردند این کشورهای اروپایی «کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند ملّت ایران را به زانو دربیاورند. این‌ها مذاکره هم که می‌کنند، مذاکره‌شان آمیخته با دغل و فریب‌کاری است؛ این کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند، آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.»

رجزخوانی سردار دل‌ها در جنگ روایت‌ها؛ آقای‌ ترامپ قمارباز! ما ملت شهادت هستیم

زمانی که‌ ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه بعد از خروج از برجام علیه جمهوری اسلامی به تشدید تهدید و تحریم‌ها روی آورده بود، سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای او رجزخوانی کرد و گفت: «ترامپ قمارباز! من حریف تو هستم. شما برای ما خط ‌و نشان می‌کشید؟ ایران را نمی‌خواهد، نیروهای مسلح ایران را نمی‌خواهد؛ من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای‌ ترامپ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم. در هرکجا که تصور نمی‌کنید ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین(ع) هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت‌سر گذاشتیم. بیا! ما منتظریم؛ ما مرد این میدان برای شما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم. بنابراین نباید به ملت ایران اهانت بکنید، نباید به رئیس‌جمهور ما اهانت بکنید، باید بدانید که چه می‌گویید. از پیشینیان خودتان بپرسید. از تجربه آنها بهره ببرید. یقیناً در داخل آمریکا کسانی هستند و مؤسسات مطالعاتی فراوانی هستند که این‌ها را مطالعه می‌کنند، به او گوشزد می‌کنند و به او یادآوری می‌کنند.»

روحانی: من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم!

مفروضات و انگاره‌های ضد استکباری حاج قاسم سلیمانی را با این فراز از اظهارات حجت‌الاسلام روحانی مقایسه کنید. رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه گذشته در پنجاه و نهمین مجمع عمومی ‌بانک مرکزی ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی گفت: «من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم» و «اگر اقتصاددانی بلد است تمام روابط خارجی خراب باشد، اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید!»

دکتر روحانی و وزرا و مشاوران دولت تدبیر و امید پیش ‌از این‌ بارها بر نگاه به غرب، ارتباط با دنیا و... اصرار داشته‌اند در حالی‌که هیچ‌گاه پاسخ نداده‌اند نتیجه این دیدگاه و ارتباط با دنیا چه بوده است؟

حجم تناقض‌گویی در دولت تدبیر و امید؛ رئیس‌جمهور: آدم باید دیوانه باشد مذاکره کند!

فارغ از ضرورت پاسخ به سؤال فوق، نکته دیگر حجم وسیع تناقض‌گویی رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید است. جالب آنکه رئیس‌جمهور در حالی از ارتباط با دنیا (بخوانید آمریکا و اروپا) حرف می‌زند که پیش ‌از این (۷ آبان ۹۶ در سخنانی در صحن علنی مجلس) گفته بود: «به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام می‌دهند که با ما مذاکره کن، این کشورها مگر دیوانه شده‌اند که با شما مذاکره کنند. شما علناً مذاکره دیروز را زیرپا می‌گذارید.»

یا خود ظریف، وزیر خارجه کشورمان در بهمن ۹۷ طی اظهاراتی عنوان کرده بود: «هر توافقی با دولت ایالات‌متحده، حتی به‌اندازه جوهر [مورد استفاده برای نوشتن آن توافق] هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند.»

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم که در اردیبهشت امسال در نشستی در آنکارا گفته بود «عایدی ایران از برجام نزدیک به صفر است» در آذرماه سال جاری نیز تأکید کرد «نتیجه برجام و پایبندی به آن، فقط افزایش تحریم‌ها بود» و «یکی از درس‌های برجام این بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد.»

و به این دست از مثال‌ها که حاکی از حجم تناقض‌گویی در دولت تدبیر و امید است بسیار می‌توان‌ اشاره کرد اما به همین حد بسنده می‌شود و هشدار داده می‌شود که این نگاه به غرب، نگاه ِحاج قاسم سلیمانی که مذاکره با آمریکا را «تسلیم شدن محض در برابر دشمن» می‌دانست و می‌گفت «قطعاً تن به این ذلت نمی‌دهیم.» نبود.

شهید حاج قاسم سلیمانی از «برجام سه‌ضلعی» سخن می‌گفت و می‌گفت «با توافق برجام ۲، می‌خواهند ریشه جریان‌های اسلامی را بخشکانند» نبود.

یادمان نرود که آمریکا و اروپایی‌ها همواره و به‌ویژه در طول ۶ سال گذشته، علاوه‌بر خیانت‌ها و خباثت‌های خود در مسائل هسته‌ای، طرح‌های فریبکارانه‌ای برای مبارزه با تروریسم در منطقه را مطرح می‌کردند و این در حالی بود که خود آنها حامی ‌و تجویزکننده تروریست‌های داعش بودند. بدون شک، راز موفقیت و محبوبیت سردار دل‌ها که بدون اعتنا به این وعده‌های فریبکارانه در میدان نبرد حاضر بود و درنهایت توسط همین دولت تروریست آمریکا به شهادت رسید، بی‌اعتمادی به نظام سلطه و مستکبران غربی بود.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    4 0
    اصلاح طلبان همان منافقین هستند، ایشان را بکشید تا فتنه ای نباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس