عراقچی نمایه

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ترور قهرمانان ما پایان حضور آمریکا در منطقه را کلید زد، گفت: افراد کم‌تجربه در وزارت خارجه آمریکا آنقدر نابینا هستند که نمی‌توانند تظاهرات گسترده را ببینند.

به گزارش مشرق،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) در توئیتی با اشاره به سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نوشت: «فشار حداکثری به وضوح یک  شکست بزرگ است، اما تندروهای کاخ سفید چیزی درباره ایران نمی‌فهمند و بر رویه خود پافشاری می‌کنند. ترور قهرمانان ما توسط تروریسم دولتی آمریکا پایان حضور آمریکا در منطقه را کلید زد»، افزود:  «افراد کم تجربه (تازه واردها) در وزارت خارجه آمریکا آنقدر نابینا هستند که نمی‌توانند تظاهرات گسترده را ببینند و ژنرال دیگری را تهدید می‌کنند.»

لازم به ذکر است، خیابان‌های بغداد دیروز (جمعه) شاهد حضور میلیونی مردم عراق در مخالفت با حضور نظامی و اشغالگری آمریکا در این کشور بودند.

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه سوم بهمن ماه سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ترور تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هوک در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس، تهدید کرد اگر سردار قاآنی هم مانند وی به نظامیان آمریکایی آسیب بزند، او را نیز ترور می‌کنند.

هوک توضیح داد: «اگر [سردار] قاآنی همان راه کشتن آمریکایی‌ها را طی کند، پس همان سرنوشت در انتظار او خواهد بود. رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] صراحتاً اعلام کرده که هر حمله‌ای به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا، با واکنش قاطع مواجه خواهد شد».

تهدید هوک واکنش سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران را در پی داشت و سخنان این مقام وزارت امور خارجه آمریکا را علنی سازی رسمی و پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی ایالات متحده آمریکا برشمرد. موسوی روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی را نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم خواند و با محکوم کردن اظهارات وقیحانه و اقدامات تروریستی سردمداران این رژیم، از اعضای جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم کنند؛ چرا که تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس