اخبار ویژه روزنامه ها

انگلیس و فرانسه و آلمان دیروز بیانیه‌ای صادر کردند مبنی بر این که مکانیسم ماشه را در برجام فعال کرده‌اند. این سه کشور مدعی شدند هدف از این کار، حفظ برجام و پایبند کردن ایران به اجرای تعهدات خود است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

هفت ماه عملیات فریب برای کشیدن و چکاندن ماشه

انگلیس و فرانسه و آلمان امروز از فعال شدن مکانیزم ماشه در توافق برجام خبر دادند! آنها برحسب ظاهر، به مکانیسم «سازوکار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام استناد می‌کنند و طی دوماه، پرونده را برای بازگشت تحریم‌ها (بدون امکان وتوی روسیه و چین) به شورای امنیت ارجاع می‌دهند. احتمالا 38 روز مانده به انتخابات مهم مجلس، قرار است این تهدید بر فضای سیاسی داخل ایران و تلقی افکار عمومی اثر بگذارد.

از همان ابتدا، یک ایراد منتقدان به برجام، همین مکانیسم شکایتی بود که وزارت خارجه به عنوان نقطه قوت و امتیاز یاد می‌کرد. اما متاسفانه در عمل دیدیم قادر به شکایت موثر نیستند و نگرانند که در صورت شکایت جدی، به ضرر خودش تمام شود و تحریم‌ها به شکل اتوماتیک بازگردد.

در ایام بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس، یکی از اصلی‌ترین نقدهای منتقدین دلسوز این بود که طبق مکانیزم حل اختلاف توافق هسته‌ای- بند 36 و 37-  اگر آمریکا یا هر کشور دیگری به تعهداتش عمل نکند، ایران حتی نمی‌تواند نسبت به این مسئله شکایت کند چون نهایتا تحریم‌ها علیه خود ایران برمی‌گردد اما تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این مسئله را رد می‌کرد و در تریبون‌های مختلف با اعتماد به نفس کامل به تمجید از مکانیزم حل اختلاف موجود در برجام می‌پرداخت.

به عنوان نمونه می‌توان به اظهارات عباس عراقچی ‌اشاره کرد که در برنامه جهان‌آرا گفت: «در بند 36 اگر ادعا کنیم طرف مقابل نقض تعهدات کرده، مکانیسمی وجود دارد که کمیسیون مشترک را در سطح معاونین و در قدم بعدی در سطح وزرا فعال می‌کنیم و اگر قانع نشدیم دوباره برنامه‌مان را فعال می‌کنیم. به همین آسانی! در صورتی که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، ناظر و مجری خودمان هستیم»

محمدجواد ظریف هم گفته بود: «من برخلاف خیلی‌های دیگر اطمینان دارم که بحث بازگشت‌پذیری، بزرگ‌ترین تضمین اجرای برجام است. چرا که این بند با دیدگاه کاملاً بی‌اعتمادانه نوشته ‌شده است. نکته جالب اینجاست که وزنه بازگشت‌پذیری به نفع ماست، چرا که بازگشت‌پذیری برجام برای ما فقط منوط به تصمیم خودمان است. اینکه می‌بینید برجام اجازه می‌دهد که ایران هر زمان که خواست می‌تواند به شرایط گذشته بازگردد اما طرف مقابل باید روندی را طی بکند تا به شرایط گذشته بازگردد به این دلیل است که طرف مقابل برای بازگرداندن آنچه سرمایه خود می‌دانست، یعنی تحریم‌ها، نیاز به یک روند دارد. اما برای ما چنین روندی لازم نیست، ما کافی است تصمیم داخلی بگیریم و برگردیم به شرایط قبل. ایران در بازگشت‌پذیری برجام مزیت دارد و نه مشکل.»

اما گذشت زمان نشان داد که صحبت‌های وزیر خارجه و معاونش کمترین شباهتی به واقعیت ندارد و تکرار افسانه‌های قدیمی است چراکه آمریکا نه‌تنها برجام را نقض و تحریم‌ها را بیشتر کرد بلکه درنهایت به‌راحتی آب خوردن هم از آن خارج شد!

غرب این پاشنه آشیل را می‌شناسد و به واسطه آن، چند ماه است تهدید می‌کند. اکنون به‌جای اینکه ما شاکی بدعهدی آمریکا و اروپا باشیم، آنها طلبکاری می‌کنند. دولت آخرین بار و به عنوان گام پنجم کاهش تعهدات برجامی، صرفا یک کار نمادین کرد، بی‌آنکه عملا قدمی بردارد.

 با این وجود، اروپا و آمریکا نگران تاثیر منفی عبرت‌های برجام بر انتخابات ایران هستند. آنها همچنین شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و حماسه باشکوه تشییع در کنار انتقام موشکی را تقویت‌کننده این روند می‌دانند و بنابراین، بی‌آنکه روند یکطرفه برجام را به‌هم بزنند، دست به ارعاب زده‌اند.

اما این وسط، یک حقیقت تلخ وجود دارد. دولت، هفت هشت ماه اخیر را با خیال وساطت فرانسه و سپس ژاپن سپری کرد و عوام و خواص را سرگرم هیجانی دروغ کرد که کانال اینستکس به کجا می‌رسد، فرانسه برای بازگرداندن آمریکا به توافق چگونه عرق می‌ریزد، ژاپن قرار است چه کاری بکند و یا سوئیس و عمان و پاکستان چه می‌کنند؟

این دوره دقیقا دوره‌ای بود که آمریکا (فروردین ماه) سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کرد و در فهرست تحریم‌ها گذاشت؛ و سپس، در دی ماه، ماشه ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را چکاند. آمریکایی‌ها می‌گویند هفت ماه زمان برای این کار صرف کردند. و دیدیم که هر سه دولت اروپایی، تمام‌قد از این جنایت تروریستی حمایت کردند.

آمریکا و صهیونیست‌ها گفتند در همین چند هفته گذشته دنبال ترور سردار حاجی‌زاده و عبدالرضا شهلایی هم بوده‌اند که نافرجام مانده است.

در همین دوره، دولت و برخی رسانه‌ها در حال بزک FATF بودند و حال آنکه غرب در تدارک اقدام تروریستی بود. تلقی یا تلقین دولت و وزارت خارجه در این دوره، مصداق همان است که حافظ گفت «شیوه چشمش فریب جنگ داشت- خود غلط کردیم و صلح انگاشتیم.»

آیا زمان آن نرسیده تا کمیته‌ای قضایی- امنیتی به بررسی ابعاد و خسارات این خطای بزرگ انسانی بپردازد؟ چرا همزمان با رویکرد ستیزه‌جویانه دشمن، به‌جای آماده‌سازی کشور، آدرس گمراه‌کننده «صلح و سازش» به مردم داده می‌شد؟
 

هدف از اغتشاش چه بود؟ مقام آمریکایی فاش کرد

تجمعات چند ده نفره عناصر ضد انقلاب که قصد داشتند ناراحتی مردم برای قربانیان حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری را مصادره به مطلوب کنند، چه اهمیتی برای آمریکا دارد و هدف آنها از ترتیب دادن این نمایش چیست؟

مشاور امنیت ملی آمریکا پاسخ این پرسش را در قالب بازگویی آرزوهای خود داد. اوبراین در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز اظهار داشت: تحریم‌ها و اعتراضات اخیر مردم(!؟) ایران را مجبور به بازگشت به میز مذاکرات می‌کند.

وی افزود: هر چند ایران همچنان به رفتارهای خصمانه خود ادامه می‌دهد اما دولت ترامپ اقتصاد آنان را فلج کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: من فکر می‌کنم کمپین فشار حداکثری ترامپ در حال کار کردن است و ایران برای رهایی چاره‌ای جز بازگشت به میز مذاکرات ندارد.

اوبراین همچنین گفت: آنچه باعث مذاکره آن‌ها خواهد شد، فشار بر اقتصاد است و وقتی کسانی با حضور در خیابان‌ها شعارهایی ضد رژیم سر می‌دهند به این معنا است که فشار حداکثری پاسخ مثبت داده است.(!)

در همین حال جونیور فرزند ارشد ترامپ ضمن ذوق‌زدگی و انتشار چند تصویر مربوط به حمله چند نفر از اوباش و پادوهای ضد انقلاب به تصاویر شهید سلیمانی در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد این تصاویر و متفاوت از داستان‌هایی است که بارها و بارها در رسانه‌ها دیده و شنیده‌ایم که مردم ایران چگونه او (سلیمانی) را دوست دارند.

این فضاسازی‌های آرزواندیشانه و مستند به خباثت چند نفر مزدور وطن‌فروش، در حالی است که ملت بزرگ ایران در مراسم عظیم تشییع حاج قاسم سلیمانی، جواب بسیاری از یاوه‌گویی‌های دشمنان را داد و معرکه‌گیری چند وطن‌فروش در حمله و اهانت به شهید حاج قاسم سلیمانی، چیزی از ضربه بزرگی که ملت ایران و آن شهید والامقام به دشمن زدند، نمی‌کاهد.

این نکته هم گفتنی است که ملت ایران آخرین بار، ماهیت مذاکره و توافق با شیطان بزرگ را در ماجرای برجام تجربه کرد: واگذاری امتیازات متعدد، دریافت مشتی وعده نسیه،‌ و سرانجام زیرپا گذاشتن کل توافق از سوی غرب و اصرار به ادامه تعهدات از سوی ایران!!
 

دغلبازی به شیوه انگلیس هم حفظ برجام و هم نابودی آن؟

فریبکاری آمیخته با بلاهت، در اظهارات مقامات انگلیسی موج می‌زند.

انگلیس و فرانسه و آلمان دیروز بیانیه‌ای صادر کردند مبنی بر این که مکانیسم ماشه را در برجام فعال کرده‌اند. این سه کشور مدعی شدند هدف از این کار، حفظ برجام و پایبند کردن ایران به اجرای تعهدات برجامی خود است.

این ادعا در حالی است که اروپایی‌ها نزدیک 20 ماه است حداقل تعهدات خود در برجام را انجام نمی‌دهند. اما اتفاق مضحک‌تر این است که نخست‌وزیر انگلیس همزمان با ادعای سه جانبه درباره تلاش برای حفظ برجام، گفت طرح ترامپ می‌تواند «جایگزین برجام» شود!

بوریس جانسون در گفت‌وگو با BBC اظهار داشت: طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره برنامه اتمی ایران می‌تواند جایگزین توافق هسته‌ای برجام شود.

جانسون اجرای طرح ترامپ را «قدم بزرگی رو به جلو» خواند و گفته اگر بخواهیم برجام را از بین ببریم باید جایگزینی برای آن داشته باشیم.

وی گفت: مشکل برجام این است که از نگاه آمریکا این توافق منقضی می‌شود و دیگر این که این توافق در دولت باراک اوباما به دست آمده است.

یادآور می‌شود انگلیس نه تنها در دوره اجرای برجام هم در مقابل مبادلات مالی و بانکی ایران کارشکنی می‌کرد، بلکه پس از خروج آمریکا، اقدام به راهزنی دریایی و توقف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق کرد اما پس از قدرت‌نمایی ایران در توقیف نفت‌کش انگلیسی که تحقیر بی‌سابقه امپراتوری سابق بود، مجبور به آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران شد.
 

هماهنگی پنهان اروپا و آمریکا بطلان 20 ماه آزاداندیشی دولت

در حالی که دولت روحانی طی 20 ماه گذشته بر القای اختلاف میان اروپا و آمریکا اصرار داشت، یک کارشناس اقتصادی گفت: فعال کردن مکانیسم ماشه، نشان‌دهنده هماهنگی پنهان اروپا و ترامپ است.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بیانیه اخیر سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان علیه ایران در مورد فعال شدن مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) گفت: بر اساس این سیاست در صورت بروز اختلاف، پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود و به صورت اتوماتیک تحریم‌های قبلی علیه ایران وضع می‌شود.

استاد اقتصاد بین‌الملل یادآور شد: وقتی این سه کشور در جلسه‌ای با ترامپ بودند، ترامپ به آنها گفته بود که با تدوین یک معاهده جدید می‌توان امتیازاتی از ایران گرفت که به نفع ما و شما باشد. در واقع یک هماهنگی پنهان و ناگفته‌ای بین این سه کشور و آقای ترامپ وجود داشت و به نظر می‌رسد به نوعی در این یک و نیم سال گذشته با ایران بازی می‌کردند.

ایران

کیانوش راد آزاد شد
 

خبر اول اینکه،  محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت که 24 آذرماه بازداشت شده بود، روز گذشته آزاد شد. حسین کروبی، اما روز گذشته برای گذراندن سه ماه حبس تعزیری به اوین مراجعه کرد.
به گزارش «ایران»، مطابق گزارشی که از قول وی در برخی رسانه‌ها منتشر شد، دوشنبه شب مأموران امنیتی برای اجرای حکم به خانه وی مراجعه کردند که کروبی از بازکردن در خودداری کرد و خطاب به آنان گفت که خود صبح سه‌شنبه برای اجرای حکم به زندان مراجعه می‌کند.
 

انتقاد ترودو از امریکا برای ایجاد تنش در منطقه
 

خـبـر دیگر اینکــه، نخست‌وزیر کانادا در گفت‌وگویی درباره حادثه هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای اوکراینی در ایران که به‌جان باختن شماری از شهروندان کانادایی منجر شد، گفت: من فکر می‌کنم که اگر تنشی نبود، اگر تنش‌ها اخیراً در منطقه گسترش نیافته بود، این کانادایی‌ها اکنون کنار خانواده‌هایشان بودند.

به‌گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جاستین ترودو در گفت‌وگو با شبکه گلوبال نیوز با بیان اینکه کانادا هیچ هشداری پیش از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، از امریکا دریافت نکرده بود و «واضح است» که ترجیح می‌داد که دریافت کند، افزود: امریکا تصمیمات خودش را می‌‎‌گیرد. ما تلاشمان این است که بر سر مسائل بزرگ، به‌عنوان یک جامعه بین‌المللی عمل کنیم. اما گاهی کشورها کارهایی را بدون مشورت با متحدانشان انجام می‌دهند.
 

آمادگی مسکو برای برقراری گفت‌وگو بین تهران- واشنگتن
 

دســت آخــر اینکــه، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش از ایران و امریکا می‌خواهد مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه24، سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر امور خارجه سریلانکا گفت: روسیه در صورت علاقه‌مندی ایران و امریکا، آماده برقراری گفت‌وگوها بین این دو کشور است.وی در همین حال تصریح کرد: روسیه قصد مداخله در روابط (مسائل) بین ایران و امریکا را ندارد.

خراسان

دستور جدید دولت برای توجه به انتقاد محیط زیستی رهبر انقلاب

یک مسئول مهم دولتی در نامه خود به تعدادی از سازمان ها و دستگاه های دولتی از آن ها خواسته با توجه به ضرورت توسعه فضای سبز کشور با همکاری نهادها و بخش های مختلف، مخاطبان باید در برنامه های خود برای تامین نهال، به اولویت های پیش بینی شده یعنی تهیه گونه هایی با نیاز آبی کم، مقاوم و بومی توجه کنند و نیز شناسایی و ترویج نهال های سازگار با محیط زیست (که رعایت نکردن آن موجب انتقاد رهبر انقلاب در سال گذشته نیز شده بود) را به طور جدی مدنظر داشته باشند.

تذکر به مدیران برای رصد ادبیات غیرمحترمانه با ارباب رجوع 

با توجه به چک لیست های جدید ابلاغی به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی برای تهیه گزارش نحوه صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری طی امسال، از مدیران اجرایی خواسته شده به لحاظ اهمیت بررسی و رصد رفتار محترمانه با ارباب رجوع که در ابلاغیه سال 95 رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته، مواردی چون جو حاکی از احترام در محیط اداری، نسبت شکایات ثبت شده با موضوع رفتار و ادبیات غیرمحترمانه به کل شکایات سالانه و سرانه آموزش کارکنان در این بخش را بررسی و امتیازبندی کنند.

آرمان

 پست اینستاگرامی زینب سلیمانی

زینب سلیمانی، دختر سردار سپهبد شهید سلیمانی، اولین پست اینستاگرامی اش را بعد از شهادت پدر منتشر کرده است. زینب سلیمانی، دختر سردار سپهبد شهید سلیمانی در اولین پست اینستاگرامی بعد از شهادت پدرش، تصویری از دست حاج قاسم را منتشر کرده و نوشته است: «ما رأیت الا جمیلا».

قتل‌عام 500 زنبور برای یک مشت عسل!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در مورد تلف شدن 500 زنبور عسل گفت: یکی از کندوداران قمی در روستای علی‌آباد بخش جعفریه برای رهایی از پرنده‌های زنبورخوار، اقدام به سم‌پاشی و استفاده از سموم در محل کندوها کرده بود. سیدرضا موسوی‌مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه بیش از 500 قطعه زنبورخوار معمولی به همراه تعدادی از جانوران دیگر در محل سم‌پاشی تلف شده‌اند در این باره خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم‌اکنون این متخلف زیست‌محیطی شناسایی شده و پرونده تخلفات وی در حال رسیدگی قضایی است.

لغو پرواز ایلام-تهران به‌خاطر یخبندان

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پرواز 25:‌6 دقیقه صبح سه‌شنبه تهران به مقصد ایلام و ایلام به مقصد تهران به علت وجود یخبندان روی باند این فرودگاه لغو شده است. جواد یگانه با اعلام خبر وجود یخبندان روی باند فرودگاه اظهار داشته است: این پرواز متعلق به شرکت آسمان بوده است که به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی و یخبندان و به منظور حفظ سلامت مسافران و فرود بدون مشکل هواپیما به زمان دیگری موکول شده است. وی در این باره افزوده است: در این راستا هم‌اکنون باند فرودگاه شهدای ایلام برف‌روبی و از یخ پاک‌سازی شده است و در حال حاضر هیچ مشکل خاصی برای پرواز هواپیماها در این فرودگاه وجود ندارد.

 زوج توریست آلمانی کنار مزار حاج قاسم

انتشار ویدئویی از یک زوج توریست آلمانی که حضور آنها بر سر مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد، توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. این در حالی است که به‌تازگی ویدئویی از مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر شده است که در آن حضور غیرمنتظره یک زوج آلمانی‌تبار را نشان می‌دهد. بر اساس این خبر در این فیلم نشان داده می‌شود که این زوج خارجی با دسته‌گلی بزرگ بر سر مزار رفته و آن را روی سنگ مزار شهید سلیمانی قرار می‌دهند. پس از آن مرد توریستی با دوربین خود از فضای آنجا عکاسی می‌کند.

تذکر عضو دفتر ریاست‌جمهوری به شبکه افق

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور بر مشخص شدن گفتمان و تشکیلات میهمانان اخیر شبکه افق که به گفته وی برای شهروندان خط و نشان کشیده‌اند تاکید کرده است. علیرضا معزی در توئیتر خود نوشته است: قبل از هر نقد و نظری در مورد اظهارات آقایان نادر طالب‌زاده و کوشکی و خانم ابوطالبی باید مشخص شود آنها به نمایندگی از کدام تفکر، در شبکه افق، آنتن می‌گیرند و آزادانه از رسانه‌ ملی برای شهروندان خط و نشان می‌کشند؟

دردسر سقوط هواپیمای برای وزیر راه

نماینده شیراز در مجلس از تحویل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به هیات‌رئیسه مجلس خبر داده است. بهرام پارسایی با علام این خبر اظهار کرده است: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در پی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با دو محور؛ تحویل هیات‌رئیسه مجلس شده است؛ یکی اینکه چرا این وزارتخانه در شرایط جنگی مانع پرواز هواپیماهای مسافری نشده است و دیگر اینکه چرا برخلاف قوانین ایکائو و پیش از انجام اقدامات کارشناسی علت سقوط هواپیمای اوکراینی با قاطعیت نقص فنی اعلام شده است.

ساعت‌های لاکچری از 50 میلیون تا 3 میلیارد

به گفته فروشندگان، قیمت ساعت در دو سال اخیر بیش از 5 برابر رشد کرده است. در این رابطه می‌توان گفت ساعتی که سال 96 می‌شد آن را با 70هزار تومان خریداری کرد، اکنون زیر 400هزار تومان قیمت ندارد. این در حالی است که بر این اساس ساعت‌های لاکچری که بین 10تا 15درصد سهم بازار را تشکیل می‌دهند، ساعت‌هایی هستند که در ساخت آنها طلا یا جواهر یا هر دوی آنها استفاده شده است. ویژگی این نوع ساعت‌ها قیمت بسیار بالای آنهاست. قیمت این ساعت‌ها از50 میلیون تومان شروع می‌شود و به 2تا 3میلیارد تومان هم می‌رسد. در این باره عبدالرحیم احمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت می‌گوید: یکی از دلایل کاهش تمایل مردم به خرید ساعت، وارداتی بودن این کالاست که با نرخ ارز آزاد وارد کشور می‌شود.

ناهماهنگی عجیب در باشگاه استقلال

 در شرایطی که انتقال قرضی سجاد آقایی به تیم ذوب‌آهن اصفهان رسما از طرف باشگاه استقلال اعلام شده بود، کامران منزوی معتقد است که از ابتدا تنها بحث حضور این بازیکن در نساجی مطرح بوده است! این در حالی است که کامران منزوی در برنامه فوتبال برتر انتقال سجاد آقایی به تیم ذوب‌آهن را منکر شده و گفته است که قرار بوده آقایی به صورت قرضی راهی نساجی شود که این انتقال منتفی شده است. نکته جالب درباره صحبت‌های منزوی این است که روز گذشته کانال رسمی باشگاه استقلال انتقال سجاد آقایی به ذوب‌آهن را اعلام کرده است و حتی عکس او با شال این تیم هم منتشر شده است. در این راستا می‌توان گفت‌ این اولین بار نیست که مسئولان استقلال تا این حد ناهماهنگ و ضعیف عمل می‌کنند، چراکه در مسائل دیگر هم اتفاقات مشابه کم رخ نداده است.

رمزگشایی دلواپسانه از توئیت روحانی

کریمی قدوسی در نشست علنی دیروز پارلمان در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور افزوده است: آقای روحانی در تاریخ 6 دی ماه در توئیتر خود می‌نویسد «آنهایی که به عدد 52 اشاره می‌کنند بهتر است به عدد 290 هم فکر کنند، هیچ‌وقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید.IR 655 شماره پروازی است که در پایان جنگ توسط آمریکایی‌ها مورد اصابت قرار گرفته و 290 نفر را به شهادت رسانده است. نماینده مشهد و کلات در مجلس همچنین در این باره تصریح کرده است: چه ارتباطی بین تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تلافی و سقوط هواپیمای مسافربری و توئیت حسن روحانی و واکنش شدید و فشار افکار عمومی از روی آمریکا به سمت داخل ایران است. اگر توئیت مربوط به ایشان نیست تکذیب کنند. در این صورت آیا نباید نگران نفوذ بود؟ آیا درگیر جنگ امنیتی در داخل ایران نیستیم.

واکنش 3 مجری تلویزیون به اظهارات کارشناس شبکه افق

سیاوش صفریان‌پور، اکبر نبوی و المیرا شریفی‌مقدم به اظهارات زینب ابوطالبی در شبکه افق واکنش نشان داده‌اند. اکبر نبوی در این باره نوشته است: «خواهر محترم! شما می‌توانی در صفحه یا صفحات شخصی خود، هر چه می‌خواهی بگویی، بنویسی و منتشر کنی، اما حق نداری در رسانه رسمی کشور، برای معترض یا حتی آشوبگر، حکم به رفتن از ایران بدهی... .» در همین رابطه سیاوش صفریان‌پور نیز نوشته است: «این {تکه از اجرای تلویزیونی زنده} هم نوع دیگری از خطای انسانی است. تفاوتش در این است که آدم را در جا نمی‌کشد. از طرف خودم از تمام مردم سرزمینم عذرخواهی می‌کنم». دیگر مجری تلویزیون که در این باره واکنش نشان داد، المیرا شریفی‌مقدم بوده است. او نیز در این خصوص نوشته است: «من هم به جای ایشان معذرت می‌خواهم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    7 0
    چطور بعضی کشورها و بعضی افراد در داخل هنوز حرف از مذاکره با آمریکا می زنند؟ مگر با جنایتکار و تروریست می شود مذاکره کرد؟ مذاکره با آمریکا اگر هم یک درصد محتمل بود، بعد از ترور شهید سلیمانی به هیچ وجه منطقی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس