کد خبر 1031813
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
عکس/ طوفان سلیمانی‌های هرمزگان در کنار تنگه هرمز

درحالی‌که نظام سلطه در حال جنگ تمام‌عیار علیه ایران است و صریحاً و علناً از اختلاف و چنددستگی ایرانی‌ها حمایت می‌کند، چه باید کرد؟ و اساساً چه اقدامات و مواضعی، تفرقه‌آفرین و به عبارتی وحدت‌شکن است؟

به گزارش مشرق، تحولات اخیر داخلی و خارجی به‌ویژه اوج‌گیری فتنه‌ها و خباثت‌های بیگانگان حاکی از این واقعیت است که نظام سلطه در حال راه‌اندازی و عملیاتی کردن یک جنگ تمام‌عیار سازمان‌یافته علیه نظام جمهوری اسلامی است.

جنگ تمام‌عیار نظام سلطه  علیه ایران

اردیبهشت‌ماه سال جاری یعنی یک ماه بعدازآنکه ۳ کشتی جنگی آمریکایی همراه با ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» و بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ با هدف اعمال فشار بر ایران و ارعاب و القای حمله نظامی عازم خاورمیانه شدند، رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان با بیان اینکه «آرایش دشمن، آرایش جنگی است» فرمودند: «ملت و مسئولان خود را آماده کنند و وارد میدان شوند»

بیشتر بخوانید:

مکانیسم ماشه چماقی برای مذاکره

دشمنان نظام به سرکردگی آمریکایی‌ها در طول یک سال گذشته با تشدید تحریم‌ها، تهدیدها و خیانت‌ها در موضوعاتی مانند برجام و اقداماتی مانند تشکیل گروه اقدام علیه ایران، اعزام پهپاد جاسوسی غول‌پیکر به حریم هوایی ایران، توقیف کشتی ایرانی، راه‌اندازی ائتلاف نظامی دریایی در منطقه خلیج‌فارس، تحریم وزیر خارجه کشورمان و... وضعیت خود را در همان آرایش جنگی حفظ کردند حال‌آنکه پادوهای داخلی آنان هرازگاهی از مذاکره و مصالحه سخن گفتند و ملت و مسئولان را از ورود به میدان جنگ بر حذر داشتند.

اکنون نزدیک دو هفته است که آمریکایی‌ها در عملیات ناجوانمردانه و تروریستی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

بعد از آن، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور به دستور ترامپ به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده است! خود رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا هم در توییتی رسماً اعلام کرد که خودش دستور ترور فرمانده نیروی قدس سپاه را صادر کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا، سه روز بعد از اقدام جنایتکارانه خود اعلام کرد که ۵۲ نقطه مهم برای ایران و فرهنگ ایران هدف حملات آمریکا خواهد بود. وی در توییتی نوشت: «در صورت اقدام تلافی‌جویانه [انتقامِ ترور سردار سلیمانی] از جانب ایران، ایالات‌متحده علیه ۵۲ هدف، اقدام خواهد کرد و شامل مراکز فرهنگی هم خواهد شد»

لازم به ذکر است که ترامپ بعد از سیلی موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، در اولین نطق رسمی خود از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران و لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت مشترک آمریکا و ایران در مبارزه با داعش سخن گفت!

البته رئیس‌جمهور آمریکا بعدازآنکه به خیال خام خود فکر کرد انتقام سخت، تمام شده است! دوباره دست به توییت شد و هجمه و توهین و تهدید علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی را از سر گرفت. از دیگر سو، اروپایی‌ها هم به کمک یار غار خویش آمدند و در روزهای اخیر برای تحت‌فشار قراردادن جمهوری اسلامی دست‌به‌کار شدند.

دو روز بعدازآنکه سفیر انگلیس در تهران، در اقدامی مفتضحانه در تجمع اعتراضی معدودی از دانشجویان حضور پیدا کرد، اروپایی‌ها موضوع «مکانیسم ماشه» را مطرح کردند.

آلمان، انگلیس و فرانسه روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام را فعال کردند. تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای نوشتند: «اقدامات ایران با مفاد توافق هسته‌ای و معیارهای غیرقابل‌بازگشت منع گسترش تسلیحات اتمی ناسازگار است» و «ما این استدلال که ایران حق دارد تعهداتش را کاهش دهد را نمی‌پذیریم» و بنابراین «برنگردد ما چاره‌ای جز اقدام در چارچوب برجام، ازجمله شروع مکانیسم حل اختلاف، نداریم»

دل‌خوشی دشمن به عدم وحدت ملت ایران

رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی اردیبهشت‌ماه امسال که به آن‌اشاره شد، فرمودند: «دشمن علی‌الظاهر در زمینه نظامی آرایش جنگی ندارد که البته نظامیان ما حواسشان جمع است.» بدیهی است که سرنگون کردن پهپاد جاسوسی غول‌پیکر آمریکایی و توقیف متقابل کشتی انگلیسی توسط سپاه و البته حملات موشکی و نقطه‌زن علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نمونه‌هایی از آمادگی کامل سپاه پاسداران و رزمندگان جان‌برکفی است که حافظ امنیت و نگاهبان کیان نظام اسلامی هستند اما یک‌اشتباه و خطای نیروی انسانی باعث شد تا پادوهای داخلی دشمنان، آن را بهانه کنند و برای عرض‌اندام مفتضحانه سفیر انگلیس در تهران و توییت‌های مشمئزکننده ترامپ علیه سپهبد حاج قاسم سلیمانی صحنه‌آرایی کنند.

معدودی از دانشجویان اوایل هفته جاری در دانشگاه بهشتی تهران در اعتراض به خطای انسانی در سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین تجمع کردند. در ویدیوی کوتاهی که طی روزهای اخیر از این تجمع منتشر شد برخی دانشجویان معترض از پاگذاشتن روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل خودداری کردند.

ذوق‌زدگی و خوشحالی ترامپ از اختلاف‌ها

 نکته جالب‌توجه ماجرا آنجاست که رئیس‌جمهور آمریکا با برجسته‌سازی این بخش از جامعه ۸۳ میلیونی ایران به ستایش بیست یا سی دانشجو پرداخت و در توییتی نوشت: «معترضان معرکه ایرانی از پا گذاشتن روی پرچم بزرگ آمریکا، یا از لکه‌دار کردن آن به هر شکل دیگری خودداری کردند. این پرچم روی خیابان نقش بسته بود تا آن را لگد کنند، اما آنها از کنار آن رد شدند. پیشرفتی بزرگ!»

ترامپ دو روز پیش هم در توییتی خطاب به مردم ایران نوشت: «ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم. شجاعت شما الهام‌بخش است.»

نانسی پلوسی: وحدت ایرانی‌ها برایمان جالب نبود!

گرچه بسیاری از دانشجویان هم با لگدمال کردن پرچم آمریکا و اسرائیل انزجار و نفرت خود را از دشمنان نظام اسلامی به نمایش گذاشتند اما رئیس‌جمهور آمریکا و رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون نخواستند آنها را ببینند و ترجیح دادند به بزرگنمایی و باورسازی اختلاف و چنددستگی بپردازند.

نانسی پلوسی رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم در مصاحبه‌ای در پاسخ به سؤال مجری درباره اعتراض‌های پراکنده در ایران گفته بود «پیش‌تر معترضانی در خیابان بودند که علیه رژیم اعتراض می‌کردند... بعد از ترور [سپهبد شهید حاج قاسم] سلیمانی معترضانی بودند که -همان‌طور که می‌دانید - علیه ما به هم می‌پیوستند. این جالب نبود.»

علاوه‌بر این‌ها، به حذف گسترده پست‌های مربوط به «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» توسط اینستاگرام! هم توجه کنید. به دنبال شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فضای مجازی از ۱۳ دی‌ماه تاکنون (قریب به دو هفته) هنوز که هنوز است شاهد انتشار تصاویر، ویدئوها و یادداشت‌هایی در این رابطه است. این در حالی است که وحدت و همدلی ایرانی‌ها حتی در فضای مجازی هم به مذاق دشمنانمان خوش نیامده و آنها را مجبور به تن دادن به این رسوایی کرده است.

چه اقدامات و مواضعی وحدت‌شکن است؟

قابل‌تأمل آنکه درحالی‌که نظام سلطه در حال جنگی تمام‌عیار علیه ایران است و صریحاً و علناً از اختلاف و چنددستگی ایرانی‌ها حمایت می‌کند، چه باید کرد؟ و اساساً چه اقدامات و مواضعی، تفرقه‌آفرین و به عبارتی وحدت‌شکن است؟

حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور روز گذشته در سخنانی در جلسه هیئت دولت در کنار موضع‌گیری چندخطی در مورد «بیانیه اخیر اروپایی‌ها» بیشتر صحبت‌هایش معطوف به ۲ مسئله «انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها» و «مسئله خطای انسانی در سقوط هواپیمای مسافربری» بود. وی در این جلسه از رد صلاحیت‌ها انتقاد کرد و گفت: «مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا ۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود.»

وی گفت: «مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعاً ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد.»

از همین رو بود که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است. البته نمی‌دانستیم عدم‌تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.»

جناب روحانی به سانحه هواپیما هم پرداخت و با بیان اینکه «در تاریخ ایران چنین‌اشتباهی رخ نداد» گفت: «باید با پیگیری صحیح و درست قضایی که دولت قوه قضائیه و نیروهای مسلح با هم مشارکت کنند یک اقدام قضایی انجام دهند»

رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه هم در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی، بخش قابل‌توجهی از سخنانش را به سانحه سقوط هواپیما اختصاص داد و گفت: «برای بررسی سانحه سقوط هواپیما باید دادگاه ویژه تشکیل شود.»

باید از آقای روحانی سؤال کرد که مگر کسی از مسئولیت خطای انسانی در سقوط هواپیما و شهادت مسافران این حادثه فرار کرده است؟ یا مگر قرار است ماجرا پیگیری و بررسی نشود؟

به نظر می‌رسد باید از جناب رئیس‌جمهور سؤال کرد که آیا وقتی در میدان جنگ، سربازی خطا می‌کند، منطقی است که جنگ را تعطیل کنیم و بگوییم باید اول سرباز را محاکمه کنیم؟ پاسخ آن روشن است. بدیهی است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب و ستاد کل نیروهای مسلح و سایر فرماندهان سپاه پاسداران تأکید کرده‌اند، ابعاد حادثه بررسی خواهد شد و مسببان و مقصران آن حتماً به مجازات خواهند رسید.

اما مسئله اصلی این است که در این شرایط کشور باید با حفظ وحدت و همدلی در میدان جنگ ایستاد نه اینکه مواضع دشمن را نادیده گرفت و اولویت‌های اساسی کشور را جابه‌جا کرد. لازم به تأکید است که مسئله خطای رخ‌داده در سقوط هواپیما بایستی از منظر نظامی، حقوقی و کیفری مورد بررسی و پیگرد قرار گیرد اما نباید به ابزاری برای سوءاستفاده دشمنان نظام و پادوهای داخلی آنها تبدیل شود.

وحدت؛ گزاره‌ای مهم برای مقابله با دشمن بدون تردید، همدلی و انسجام ملی یکی از گزاره‌های مهم عزت و ابهت یک کشور در نظام بین‌المللی و البته یکی از مؤلفه‌های پیش‌برنده در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور و صدالبته مهم‌ترین گزاره یک ملت برای مقابله با دشمنان است.

ازاین‌رو مطرح کردن موضوعاتی مانند ضرورت استعفای مسئولین، برگزاری تجمعات اعتراضی و یا چندقطبی کردن جامعه به بهانه انتخابات و رد صلاحیت‌ها و... از سوی همه گروه‌ها و جریانات سیاسی، موضوعات و حواشی تفرقه‌افکنی هستند که کشور را به ورطه‌های خطرناکی سوق می‌دهد. این روزها بایدگریبان آمریکا و اروپا را بگیریم چه آنکه دلیل اصلی هرچه تلخی که بر ما و کشورمان می‌گذرد، سیاست‌های استکباری و استعماری یانکی‌ها و تروئیکای اروپایی است. این روزها نباید اجازه دهیم عده‌ای، «خطای انسانی» را برای حمله به سپاه و زیر سؤال بردن کسانی که در خط دفاع از میهن هستند، دست‌آویز خدعه و نیرنگ‌های خود کنند. نباید اجازه دهیم شیطنت‌های رسانه‌ای – و شاید در بدبینانه‌ترین حالت، سطحی‌نگری‌های فلان مجری یا کارشناس تلویزیون- باعث شود تا برخی معاندین به‌صورت عمدی و برخی سلبریتی‌های حاشیه‌ساز خواسته یا ناخواسته، فضای مجازی را مسموم کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند تا از رهگذر آن، دشمنان قسم‌خورده میهن اسلامی برای جسارت به ملت و جمهوری اسلامی ایران جری‌تر شود.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مسعود دیپلمات IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    9 3
    روحانی می گوید «مردم تنوع می‌خواهند، با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد.». بنده می گویم که درست است، با جناح ایشان که قطعا نمی شود. این که گذشت برای هفت پشتمان بس است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس