کد خبر 1032338
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
image-20200119111659-1.png

هوشمند شدن وسایل خانه کمک زیادی به آسایش شما خواهد کرد. قفل دیجیتال یکی از این وسایل است که با وجود آن علاوه بر آسایش، امنیت خانه شما هم بیشتر می‌شود.

سیستم‌های امنیتی خانه یا محل کار باید مطابق علم روز دنیا پیشرفته شود. از همین رو قفل‌های قدیمی جایشان را به قفل‌های هوشمند دادند که امنیت فضای مورد نظر ما تامین شود. در این نوشته می‌خواهیم مزایای قفل دیجیتال که به آن قفل الکترونیک هم می‌گویند را بررسی کنیم.

اگر یادتان بیاید در گذشته کمتر کسی درب خانه‌اش را می‌بست. همه اهالی محل همدیگر را می‌شناختند و خیلی به ندرت پیش می‌آمد که فردی ناشناس به محله آن‌ها وارد شود. به این ترتیب در تمام مدت طول روز درب خانه‌ها بر روی مهمانان باز بود. علاوه بر این همه همسایگان در طول روز به هم سر می‌زدند تا از حال هم باخبر شوند. ورود تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی تلفن همراه افراد را از هم دور کرد. همسایگان برای هم نا آشنا شدند و امنیت و حریم شخصی معنی دیگری پیدا کرد.

از همین رو لازم بود از امکانات جدیدتری جهت آسایش و امنیت خود استفاده کنیم. قفل الکترونیکی تا حد قابل توجهی توانستند این دو نیاز اساسی را برای ما ایجاد کنند.

انتخاب یک دستگیره دیجیتال مطمئن یکی از مراحلی است که باید به آن دقت کنید. برند قفل آداک با انواع قفل و دستگیره‌های دیجیتال، تجهیزات اتاق هتل و چشمی‌های دیجیتال و گارانتی مناسب برای محصولات خود، می‌تواند انتخاب درست از محصولات را با توجه به تجربه کاری خود به شما معرفی کند.

قفل دیجیتال یا الکترونیک چیست؟

زمانی که یک تکنولوژی جدید به بازار عرضه می‌شود، با هدفی که دنبال می‌کند در نهایت به منظور آسان کردن زندگی برای ما تولید می‌شوند. قفل‌های دیجیتال هم به منظور آسایش و آرامش ما ایجاد شدند. در صورتی که قرار است زمان‌های کمتری در خانه حضور داشته باشید، بهتر است با وسایل پیشرفته‌تری امنیت را در خانه خود برقرار کنید.

قفل‌های الکترونیک بر روی انواع درب‌های ورودی اصلی و درب حیاط و ... نصب می‌شوند که علاوه بر آسان کردن ورود و خروج، افزایش امنیت، زیبایی در قسمت درب ساختمان ایجاد می‌کند. با وجود قفل‌های دیجیتال، دردسرهای قفل و کلیدهای مکانیکی را نخواهید داشت. برخی از مدل‌های این قفل دارای دستگیره دیجیتال هستند و برخی دیگر بدون دستگیره هستند که به آن شب بند دیجیتال هم می‌گویند.

قفل‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند که می‌توان به شناسایی رمزی، توسط کارت‌های مغناطیسی و هوشمند، از طریق لمس اثر انگشت و مگنت درب مورد نظر را باز یا قفل کرد. شما با توجه به نیاز و شرایط ساختمان باید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

مزایای قفل دیجیتال

احتمالا برایتان پیش آمده که با عجله از خانه خارج شوید و یادتان نماند که درب را قفل کرده‌اید یاخیر. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های داشتن قفل الکترونیک، بسته شدن و قفل شدن اتوماتیک درب‌ها بعد از ورود یا خروج شماست.

اگر دائما نگران گم شدن کلیدها توسط کودکان یا سالمندان خانه هستید، قفل‌های دیجیتالی این درگیری ذهنی را از شما می‌گیرد. با نصب قفل‌های دیجیتال دیگر روشی مانند کلیدهای مکانیکی برای باز یا بسته شدن در وجود ندارد. اگر قفل مورد نظر شما از طریق اثر انگشت امکان تشخیص اهالی خانه را داشته باشد، برای کودکان و سالمندان بهترین نمونه است. در این صورت اگر در منزل حضور نداشته باشید، کودک شما دیگر پشت در منتظر شما نخواهد ماند.

قفل دیجیتال دارای یک ریموت کنترل است که امکانات بیشتری هم برای شما فراهم می‌کند. با کمک ریموت کنترل شما می‌توانید در فاصله مشخص درب را باز کنید یا ببندید. راه اندازی ریموت با کمک 4 باتری انجام می‌شود. البته قفل‌های دیجیتال هم توسط 4 باتری کار می‌کنند و مصرف انرژی آن‌ها کم است. به طوری که با همین تعداد باتری حدود یک سال برای شما کار خواهد کرد. در صورتی که باتری قفل ضعیف شود توسط آلارم به شما هشدار تعویض باتری داده می‌شود.

سیستم‌های قفل الکترونیک می‌توانند دارای سیستم اعلام حریق باشند. در این صورت اگر دستگاه دمای بالای 55 درجه را تشخیص دهد توسط آلارم به شما خبر می‌دهد.

البته این قفل‌ها امکانات بیشتری هم برای افزایش امنیت خانه شما دارند. می‌توانید در مواقع لزوم قفل کودک آن را فعال کنید تا از خروج سالمندانی که آلزایمر دارند، یا کودکتان جلوگیری کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس