کد خبر 1032284
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
بی‌خانمان نمایه آمریکا

پایگاه سیاتل تایمز در گزارشی می‎گوید بی خانمانی همچنان معضل جدی در آمریکا به شمار می‌رود که بر اساس آمارها شمار این افراد برای سومین سال متوالی روندی رو به رشد داشته است.

به گزارش مشرق، معضل بی خانمانی در آمریکا برای سومین سال متوالی رو به افزایش است.
 
به گزارش سیاتل تایمز، افزایش این بحران در برخی از بخش‌های این کشور ملموس‌تر بوده و رشد آن کاملاً قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

روایت گاردین از بی‌خانمان‎ها در کالیفرنیا

لندن ۹ هزار کارتن خواب دارد

بحران بی‌خانمان‌ها در کالیفرنیا به سطح هشدار رسیده است

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، کالیفرنیا و اورگان شاهد بیشترترین افزایش بی خانمانی در آمریکا بوده‎اند.

در جریان شدت یافتن بحران بی خانمانی، چندین قانونگذار و فرماندار واشنگتن بارها از سوی خبرنگاران در مورد چگونگی برنامه دولت برای مقابله با این بحران رو به رشد مورد پرسش قرار گرفتند. فرماندار واشنگتن پیشنهاد داده برای رفع این معضل مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از صدوق بودجه ایالت استفاده شود.

وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا می‎گوید که بی خانمانی در سراسر آمریکا رشد داشته و به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

بسیاری از آژانس‌های ارائه خدمات به افراد بی خانمان استدلال می‌کنند که سرشماری بی خانمان در یک شب نمی‌تواند تصویر درستی از شمار بی خانمان‌ها را نشان دهد. این در حالی است که این معیار ملی برای سرشماری افراد بی خانمان بدون مسکن است.

تخمین زده می‌شود از سال ۲۰۱۸ افراد بی خانمانی که در خیابان، خودروها، اردوگاه‎ها یا ساختمان متروکه زندگی می‌کنند ۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته همکار ارشد شرکت تحقیقاتی که در زمینه سیاست‌های عمومی فعالت می‌کند، این آمار نشان از افزایش افراد بی خانمان در شهرهای اصلی و جوامع رنگین پوستان آمریکا دارد.

به گفته وی، «افراد رنگین پوست تقریباً کل افزایش بی خانمان‌ها را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که شمار افراد بی خانمان سفید پوست در آمریکا ثابت باقی مانده است. این نابرابری‌های نژادی در آمریکا رو به وخامت است. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، در واشنگتن ۳۵ درصد از افراد بی خانمان درخواست کمک کردند. افزایش بحران بی خانمانی به عوامل بیرونی از جمله نبود مسکن ارزان قیمت بستگی دارد.»

بر اساس اعلام وزارت مسکن و شهرسازی، اکثر افراد بی خانمان در خیابان‌ها یا پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند. این در حالی است که در این آمار ۷.۵ میلیون آمریکایی را که به دلیل هزینه‌های بالای مسکن با افراد دیگر زندگی می‌کنند را در بر نمی‌گیرد.

براساس یک تحقیق جدید، بیش از یک چهارم اجاره دهندگان آمریکایی حداقل نیمی از درآمد ماهانه خود را به مالکان خود می‌پردازند. محققان دریافتند که ۷۵ ٪ از آن‌ها پس از پرداخت اجاره بها نمی‌توانند قبض‌های دیگر را پرداخت کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 1
    بعد رئیس جمهورشون به فارسی برای ما توئیت میزنه... ابر قدرت.. کشورتو دریاب
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 0
    آمریکا مهد آزادی مگه بی خانمان هم داره ؟ ابر قدرت مشکل اقتصادی هم داره > ؟؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 3
    آره دیگه ایران بی خانمان نداره همه چی گل و بلبله!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس