کد خبر 1032275
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
اوکراین

رئیس جمهور اوکراین با رد استعفای نخست وزیر این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته فرصت دیگری به نخست وزیر و دولت وی بدهد تا برخی از مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد فرصت دیگری به «اولکسی هونچاروک» نخست وزیر این کشور که استعفا داده بود، بدهد.

زلنسکی در یک فیلم ویدئویی که توسط دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده، گفت: «من نامه استعفا را از سوی شما دریافت کردم. در رابطه با درگیری‌ها یا رسوایی اخیر، من تصمیم گرفتم تا به شما و دولت‌تان فرصت دیگری بدهم تا برخی از مشکلاتی که مردم ما درباره آن نگران هستند راه‌حلی پیدا کنید.»

به گزارش اسپوتنیک، یکی از وظایف جدید دولت اوکراین، اقدام درباره حقوق وزیران و شرکت‌های دولتی این کشور است.

دلیل استعفای نخست‌وزیر اوکراین، درز محتوای تماس تلفنی او بود که در آن زلنسکی را به دلیل «درک بدوی» از اقتصاد، «احمق» خطاب کرده بود.

این رسوایی جدید برای مقام‌های عالی‌رتبه اوکراینی در حالی است که این کشور پیش از آن نیز دچار چنین مشکلی شده بود. چند ماه پیش بود که یک افشاگر، محتوای تماس تلفنی زلنسکی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را درز داد که در آن ترامپ تلویحاً از تعلیق کمک نظامی به اوکراین تا زمان دریافت امتیاز خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس