زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین درباره مکالمه تلفنی جنجالی با رئیس جمهور آمریکا و فشار ترامپ به وی برای تحقیق از فعالیتهای اقتصادی جو بایدن در اوکراین از پاسخ مستقیم طفره رفت و پاسخی طنز داد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد هلوکاست به فلسطین اشغالی سفر کرده، با یک رسانه صهیونیستی مصاحبه کرده است. 

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور اوکراین به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

وی در بخشی از مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره مکالمه تلفنی جنجالی وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که زمینه ساز استیضاح وی در کنگره این کشور را فراهم کرده است نیز حرف زد.

 زلنسکی در پاسخ به سوالی درباره فشار ترامپ به دولت اوکراین برای تحقیق از فعالیتهای جو بایدن و پسرش در زمینه تجاری و اقتصادی در این کشور به شوخی گفت: تنها فشاری که او می‌داند فشار بالای خون مادربزرگ‌هایش است که با آنها بزرگ شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که نمی‌خواهد خودش یا کشورش اوکراین در مرکز یک جنگ سیاسی در ایالات متحده باشد. 

رئیس جمهور اوکراین افزود: «انتخابات فرایندی سیاسی است. این مساله اوکراین نیست و یک مساله داخلی آمریکاست. این رئیس جمهور آنهاست، ملت آنهاست که هرکسی را که می‌خواهد انتخاب می‌کند. ما از انتخاب آنها حمایت می‌کنیم». 

وی درباره تنش بین کی‌یف و مسکو نیز گفت: مذاکراتی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در زمینه تبادل زندانیان آغاز کرده است و قصد دارد آن را ادامه دهد. 

از زمانی که زلنسکی روی کار آمده است اوکراین ۳۵ شهروند خود را از زندانهای روسیه تحویل گرفته است و ۷۶ زندانی متعلق به جدایی طلبان روس تبار را آزاد کرده است.

با این حال زلنسکی تاکید کرد که پیشبرد فرایند صلح بدون اینکه روسیه سربازانش را از قلمروی اوکراین خارج کند ممکن نیست. 

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس