کد خبر 1031773
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
وسایل گازسوز اجاق گاز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع ۲۱ حادثه حریق در پی رعایت نشدن نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی در فصل پاییز امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم قنبری اظهار کرد: در فصل پاییز امسال، ۲۱ حادثه حریق ناشی از وسایل گازسوز به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی در اهواز رخ داده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گازسوز، تصریح کرد: یکی از خطرات رایج وسایل گرمایشی گازسوز، تولید گاز مونواکسیدکربن است. مونواکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است که در صورت نفوذ آن در منزل، می‌تواند منجر به مسمومیت و حتی خفگی و مرگ شود.

بیشتر بخوانید:

علائم مسمومیت با قاتل نامرئی

هشدار: قاتل نامرئی در راه است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: علائمی مانند سرگیجه و حالت تهوع هنگام استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، علائم هشدار است و احتمال نفوذ گاز منواکسید کربن در منزل را نشان می‌دهد.

قنبری بیان کرد: رنگ شعله بخاری یا هر وسیله گازسوز دیگر همواره باید بررسی شود؛ اگر شعله آبی می‌سوزد، گاز به اندازه کافی هوا برای احتراق دارد و به درستی می‌سوزد. اگر شعله نارنجی بسوزد، نشان‌دهنده این است که دستگاه گازسوز شما به موقع سرویس نشده و ناخالصی‌هایی در مسیر سوختن گاز وجود دارد که باعث نارنجی شدن شعله آن شده است. همچنین اگر شعله زرد بسوزد نشان‌دهنده عدم وجود هوای لازم برای درست سوختن گاز است که یکی از دلایل آن، وجود گاز منواکسید کربن در مسیر دودکش است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: مسدود شدن دودکش، سبب سوخت ناقص وسایل گازسوز و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم‌کننده می‌شود که این امر موجب خفگی در اثر گازگرفتگی خواهد شد؛ بنابراین باید همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز بررسی و از محکم بودن آن اطمینان حاصل شود.

قنبری تاکید کرد: به هیچ وجه نباید از بخاری روشن برای خشک کردن لباس استفاده شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس