کد خبر 1029488
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان در اولین واکنش خود به اقدامات تروریستی اخیر واشنگتن در عراق علیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، خواستار خویشتنداری و گفت‌وگو میان واشنگتن و ایران شد.

به گزارش مشرق، پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (پنجشنبه) در واکنش به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» خواستار خویشتنداری و گفت‌وگو میان ایران و آمریکا و تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا شد.

بیشتر بخوانید:

ژنرال آمریکایی: ترور سردار سلیمانی «بی‌فکرانه، هیجانی و احمقانه» بود

پایگاه خبری «دیلی استار» در گزارشی نوشت، پاپ فرانسیس در اولین اظهارنظر خود درباره رخدادهای اخیر در منطقه غرب آسیا در سخنرانی سالیانه خود برای سفرای واتیکان گفت: «مسئله بسیار تأسف‌برانگیز، سیگنال‌هایی است که از سوی تمامی منطقه در پی تشدید تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود».

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه افزود که تنش‌ها «فرایند تدریجی بازسازی عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و زمینه را برای تقابل گسترده‌تری فراهم می‌آورد که همگی ما خواهان جلوگیری از آن هستیم».

پاپ فرانسیس با تأکید بر لزوم تنش‌زدایی در منطقه گفت: «بنابراین من درخواست خود را از تمامی طرفین مربوطه تکرار می‌کنم تا از تشدید تقابل دوری کنند و شعله گفت‌وگو و خویشتنداری را با احترام کامل به قوانین بین‌المللی روشن نگه دارند».

ارتش آمریکا روز جمعه در یک حمله پهپادی و بر خلاف قوانین بین‌المللی سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ترور کرد. در پی این اقدام، جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با حمله موشکی، به آمریکا پاسخ داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدجعفر کاظمی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    50 0
    جناب آقای پاپ کاش یک بیانیه هم درمورد هجمه داعش "که آمریکا ساخته بود"میدادید
  • ایرانی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    3 0
    تو کجا بودی تا حالا ؟ ...........
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    آمدی جانم ولی حالا چرا رو با آمریکا نازکن با ما چرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس