کد خبر 1028833
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
موضوع مورد علاقه گروه محرمانه بیلدربرگ

گروهی متشکل از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد جهان و اعضای خانواده‌های سلطنتی را تصور کنید که سالی یک‌بار جمع می‌شوند و درباره مسائل مهم دنیا تصمیم می‌گیرند. اصلاً چنین گروهی وجود دارد؟

به گزارش مشرق، ۱۳۰ نفرند که برای مسائل اساسی جهان تصمیم می‌گیرند. یک گروه متشکل هستند که هویت برخی از اعضایش هنوز معلوم نیست؛ انتخاب هم نمی‌شوند، انتصاب می‌شوند. سالی یک‌بار معمولا در اواخر بهار دور هم جمع می‌شوند و درباره مسائل اساسی جهان و البته بحران‌های روز دنیا تبادل‌نظر می‌کنند. یا شاید تصمیم می‌گیرند و اجرا هم می‌کنند! معلوم نیست. چون جلسات محرمانه است و خبرنگاران به آن راه ندارند. کسی از اعضا هم درباره موضوع جلسات، خبری بیرون نمی‌برد. همه مسائل گروه «بیلدربرگ» محرمانه است؛ اصلاً معلوم نیست واقعاً چه می‌کنند. اما چون صاحبان ثروت و قدرت در این جلسات جمع می‌شوند به نظر می‌رسد هر تصمیمی که بگیرند قدرت اجرایش را هم دارند. در اغلب جلسات مهمان‌هایی هم دعوت می‌کنند؛ سیاستمدارانی در حد وزیر و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی و رئیس وزارت اطلاعات و امنیت کشورها!

بیلدربرگ، گروهی مسلط بر نهادها و سازمان‌های جهانی توصیف می‌شود

دولت نامرئی جهان!

اعضای گروه بیلدربرگ صاحبان و مدیران صنایع بزرگ، افراد صاحب نفوذ در سیاست و اقتصاد و رسانه و مجامع دانشگاهی، بانکداران و سرمایه‌گذاران عمده، مدیران و کارآفرینان مشهور، صاحبان شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی معروف، روسای نهادهای مالی و سیاسی بین‌المللی، مدیران نهادهای امنیتی کشورها، صاحبان و مدیران کنسرسیوم‌های نفتی و نظامی و... هستند. به همین دلیل تصمیمات این گروه می‌تواند حتی مهم‌تر از تصمیم‌های جمعی در سازمان ملل، مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس ۷ و اجلاس ۲۰ تلقی شود؛ بعضی رسانه‌ها تا آنجا پیش رفته‌اند که بیلدربرگ را «دولت نامرئی جهان» لقب داده‌اند.

اولین همایش بیلدربرگ در سال ۱۹۵۴ برگزار شد که هنوز عکاسی از جلسه ممنوع نبود!

تشکیل گروه در هلند

گروه بیلدربرگ نخستین بار با پیگیری «جوزف رِتینگر» در سال ۱۹۵۴ در هتل بیلدربرگ در هلند برگزار شد و نام این هتل رویش ماند. رتینگر سیاستمدار لهستانی و عضو رده‌بالای سازمان فراماسونری بود که برای راه‌اندازی گروه بیلدربرگ از دربار سلطنتی هلند کمک و بودجه خواست و اولین همایش را با ۵۰ نفر از سیاستمداران و افراد بانفوذ برگزار کرد. 

جوزف رتینگر، فراماسونر برجسته و بنیان‌گذار گروه بیلدربرگ

بیلدربرگ ابتدا به‌عنوان جلسه‌ای معرفی شد برای نزدیکی و همگرایی بین اروپا و آمریکا پس از جنگ جهانی دوم و جلوگیری از بروز بحرانی جهانی. گویا همان نخستین جلسه به مذاق حاضران خوش آمد و داستان دنباله‌دار شد. حالا دفتر گروه بیلدربرگ در شهر لیدن هلند است و هرسال جلسه‌ای در یکی از هتل‌های مجلل دنیا برگزار می‌کند؛ معمولاً در غرب اروپا یا ایالات‌متحده آمریکا. همه اعضا می‌آیند و چند روز تبادل‌نظر عمومی و صحبت‌های خصوصی میان اعضا صورت می‌گیرد و کسی نمی‌داند چه می‌گویند و چه تصمیمی می‌گیرند و بعد هم می‌روند.

سال ۲۰۱۵ همایش در تلفس اتریش برگزار شد و ۲۰۱۶ در درسدن آلمان و ۲۰۱۷ در ویرجینیای آمریکا. پارسال تورین ایتالیا میزبان این همایش بود و امسال هم شهر مونترو سوئیس. زمان همایش معمولاً خردادماه است و در روزهای برگزاری آن تدابیر شدید امنیتی در کشور میزبان اجرا می‌شود.

برگزاری همایش بیلدربرگ با تدابیر شدید امنیتی همراه است

این همایش تا کنون ۶۷بار برگزار شده. آمریکا با ۱۱ بار میزبانی، بیشترین تعداد میزبانی این گروه را برعهده داشته. انگلستان، آلمان و سوئیس، هرکدام با ۶ بار میزبانی در رده بعدی قرار دارند. در حالی که هلند فقط همان بار اول برگزار کننده این همایش بود.

اعضا چه کسانی هستند؟

دفتر گروه بیلدربرگ بنا به اعلام سایت اینترنتی‌اش (که تقریباً غیرفعال است!) همایش‌های سالانه را با بودجه‌ای که از سوی تأمین‌کنندگان مالی بیلدربرگ تأمین می‌شود و از طریق دعوت‌نامه‌های ارسالی توسط «کمیته راهبری» برگزار می‌کند. مدعوین یا اعضای دائمی هستند یا فقط مهمان یک دوره و دو دوره. ولی کسانی هم هستند که بیش از مثلاً ۱۰ یا ۱۵ دوره دعوت‌شده‌اند.

اعضای خانواده‌های سلطنتی ازجمله پرنس فیلیپ (همسر الیزابت دوم ملکه انگلستان)، پرنس چارلز (فرزند ملکه انگلستان)، شاهدخت بئاتریکس (ملکه سابق و مادر پادشاه هلند)، ویلم الکساندر (پادشاه هلند)، خوان کارلوس اول (پادشاه اسپانیا) و همچنین همسر و دخترش، کارل گوستاو شانزدهم (پادشاه سوئد)، هانس آدام دوم (شاهزاده لیختن‌اشتاین) و پرنس الکس (شاهزاده دانمارک) اعضای ثابت این گروه هستند.

طی ۶۵ سالی که گروه بیلدربرگ تشکیل‌شده است تقریباً تمامی نخست‌وزیران انگلستان، رئیس‌جمهورهای فرانسه و صدراعظم‌های آلمان در هر دوره‌ای جزو مدعوین همایش بوده‌اند. بیلدربرگ در این سال‌ها میزبان پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی بریتانیا، بلژیک، هلند، نروژ و اسپانیا و همچنین سیاستمداران ارشد از ۲۳ کشور جهان بوده است. 

گمانه‌زنی درباره اعضای بیلدربرگ و مهمان‌ها، هر سال به سوژه جذاب رسانه‌های غربی تبدیل می‌شود

اول دعوت شدند، بعد معروف شدند!

«هنری کسینجر» سیاستمدار و استراتژیست ارشد ایالات‌متحده نیز هرسال در همایش حضور دارد و عضو ثابت گروه است. «دیوید راکفلر» بانکدار و سرمایه‌دار بزرگ نیز از اعضای اصلی بیلدربرگ بود که گویا جایگاهی ویژه در این گروه داشت و تا سال ۲۰۱۷ که زنده بود، پای ثابت این نشست بود. شگفت آنکه برخی از مهمانان وقتی دعوت شدند معروف و مؤثر نبودند و این دعوت زندگی‌شان را دگرگون کرد. ازجمله «بیل کلینتون» که یک‌بار دعوت شد و چند ماه بعد رئیس‌جمهور آمریکا بود! یا «تونی بلر» که دعوت شد و بعد رهبر حزب شد و کمی بعدتر نخست‌وزیر. البته هرکسی هم دیگر قدرت و خاصیتی نداشته باشد سال‌های بعد دعوت نمی‌شود.

دیوید راکفلر، از اعضای برجسته بیلدربرگ

اغراق‌آمیز اما منصفانه!

روچیلدها که ثروتمندترین خانواده جهان محسوب می‌شوند به همراه راکفلرها که نامشان با ایده‌هایی نظیر صهیونیسم، جهانی‌سازی، حکومت جهانی و نظم نوین جهانی گره‌خورده از اعضای ثابت این گروه هستند. بیلدربرگ شبکه‌ای پیچیده از قدرت و ثروت است که تصمیم‌سازی می‌کند. «دنیس هیلی» سیاستمدار انگلیسی که از بنیان‌گذاران گروه بیلدربرگ و اعضای ثابت آن بود در سال ۲۰۰۰ سرانجام درباره این گروه به روزنامه گاردین اذعان کرد: «گفتن اینکه ما داریم برای تشکیل یک دولت جهانی فعالیت می‌کنیم اغراق‌آمیز است، اما کاملاً هم غیرمنصفانه نیست.» هیلی گوشه‌هایی از پرده اسرار بیلدربرگ را بالا زد و مصاحبه‌های وی درباره این گروه در کتابی با عنوان «آنها» (them) منتشر شده است.  وی در سال ۲۰۱۵ درگذشت و با مرگش اسرار بیشتر درباره بیلدربرگ با وی دفن شد.

دنیس هیلی، تلاش بیلدربرگ برای تشکیل یک دولت جهانی را تایید کرد

موضوع ایران در بیلدربرگ!

همایش بیلدربرگ نه بیانیه‌ای دارد نه نتیجه‌ای که اعلام عمومی شود. فقط پیشاپیش، مباحثی کلی اعلام می‌شود که یعنی قرار است درباره این مسائل صحبت شود. برای مثال در سال ۲۰۱۸ اعلام شد در همایش درباره پوپولیسم در اروپا، نابرابری، آینده کار، هوش مصنوعی، آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره، تجارت آزاد، رهبری جهان توسط آمریکا، روسیه، محاسبات کوانتومی، ایران و عربستان، جهان پساحقیقت و همچنین مسائل روز صحبت خواهد شد. البته این تنها باری نبوده که ایران، موضوع این اجلاس قرار گرفته. در سال‌های اخیر ایران همواره موضوع بحث‌ها در این همایش بوده است. درباره ایران به‌طور ویژه وضعیت تنگه هرمز و صادرات نفت برای اعضای همایش جذاب است.

بر اساس آنچه به‌طور «رسمی» اعلام شده تابه‌حال ایران بارها موضوع صحبت‌ها در بیلدربرگ بوده است. نخستین بار سال ۲۰۱۰ اعلام شد درباره مسائل جاری و برنامه اتمی ایران و کره‌شمالی صحبت می‌شود. در همان سال شبکه‌های اجتماعی در ایران نیز موضوع دیگر بحث بود. سال ۲۰۱۲ یکی از مباحث بیلدربرگ این بود: غرب درباره ایران چه می‌تواند بکند؟ سال ۲۰۱۵ نیز یکی از مباحث این بود: ایران. بدون هیچ توضیحی. 

البته این فقط سرفصل‌هایی است که به طور رسمی اعلام می‌شود. اینکه در صحبت‌های محرمانه این گروه چه می‌گذرد را هیچکس نمی‌داند. هیچ خبری هم از بین اعضای این گروه درز نمی‌کند

جرد کوشنر، داماد ترامپ، میهمان ویژه اجلاس ۲۰۱۹ بیلدربرگ بود که موضوع ایران بدون اعلام رسمی در آن مطرح شد

امسال موضوع بحث‌ها نظم راهبردی باثبات، آینده اروپا، تغییرات اقلیمی، چین، روسیه، اخلاقیات در هوش مصنوعی، سلاح انگاری شبکه‌های اجتماعی و... بود. اما در روزهای برگزاری اجلاس، بعضی رسانه‌ها گمانه‌هایی را درباره طرح موضوع ایران در این همایش مطرح کردند. به‌ویژه آنکه «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ جزو مدعوین بود و «مایک پمپئو» نیز به‌طور ناگهانی به همایش رفت و مهمان ناخوانده شد!

پمپئو به‌صورت ناگهانی در اجلاس ۲۰۱۹ بیلدربرگ شرکت کرد. گفته می‌شود او درباره ایران صحبت کرده است.

کنترل منابع طبیعی زمین 

اینکه گروهی جایی جمع شوند و صحبت کنند، ایراد ندارد ولی وقتی جلسات محرمانه است، معلوم می‌شود خبرهایی هست. به همین دلیل کسانی هستند که درباره بیلدربرگ کنجکاوی و تحقیق می‌کنند. مقالات و کتاب‌هایی نیز درباره بیلدربرگ نوشته‌شده ازجمله کتاب «داستان واقعی گروه بیلدربرگ» که نویسنده‌اش «دانیل استولین» در آن آورده است: «هدف اصلی، ایجاد یک دولت جهانی است که تحت حکمرانی یک طبقه ممتاز باشد که تلاش می‌کند منابع طبیعی زمین را کنترل کند.»

نظریه‌های وحشتناک!

«جیم تاکر» خبرنگار آمریکایی نیز به افشاگری درباره بیلدربرگ مشهور است و اعضای این گروه را جنایتکاران بین‌المللی می‌داند که جنگ راه می‌اندازند. درباره بیلدربرگ نظریه‌های وحشتناک‌تری هم وجود دارد؛ اینکه اعضای این گروه برنامه‌هایی برای کنترل جمعیت جهان دارند به‌گونه‌ای که منافع خودشان حفظ شود و اینکه دنبال استقرار یک نظم نوین استعماری در جهان هستند. به دلیل قدرت و نفوذ شگرف اعضای بیلدربرگ خیلی‌ها باور دارند که سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی، صندوق بین‌المللی پول و ناتو کارگزاران بیلدربرگ هستند و قیمت نفت و طلا به خواست این گروه تعیین می‌شود.

بیلدربرگ در اغلب کشورها مخالفانی هم دارد که هنگام برگزاری همایش، تجمع و اعتراض می‌کنند؛ اعتراض به اینکه گروهی از حلقه قدرت و سیاست برای جهان تصمیم‌های محرمانه می‌گیرند. این معترضان علاوه بر گروه بیلدربرگ به رسانه‌های بزرگ جهان نیز اعتراض می‌کنند که چرا خبر تظاهرات آنان را پوشش نمی‌دهند. معترضان معتقدند باید جلوی گروه بیلدربرگ و نفوذش در منابع قدرت و ثروت دنیا ایستاد و اجازه نداد بر جهان حکومت کند. بیلدربرگ تجسم واقعی آن تئوری قدیمی است که می‌گوید قدرتمندان متحد شده‌اند تا بر جهان حکومت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسين DE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    24 4
    شايد از اصلاح طلبان و ليبرالهاى دلال صفت و انگل وطنى هم در اين سازمان گانگسترهاى مخوف عضو باشند،الله و اعلم
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
      4 2
      ممکن هست که پادوهای دست چندم در این بین وجود داشته باشند، نه عضو.
    • مرتضی FR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      3 2
      شاید نیست، حتما است
  • حسین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 1
    خدا کنه اقامون زودتر ظهور کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس