حمیدرضا مقدم فر

مشاور فرمانده سپاه با بیان اینکه گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی بازدارندگی دارد، گفت: برخی می‌گویند اگر انتقام بگیریم جنگ می‌شود حال آنکه عکس این مسئله صادق است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه امروز (یکشنبه)  با حضور در ویژه‌برنامه شبکه خبر به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از اهداف آمریکایی‌ها از این اقدام این بود که در پیوند تاریخی ملت ایران و عراق جدایی بیندازند، و برای این موضوع از پیش نیز هزینه‌های بسیار کردند.

وی ادامه داد: اخیراً بحث‌هایی در اربعین نیز وجود داشت و ما شاهد بودیم که آنها پایگاه‌ها و کانون‌های خود را برای این اتفاق فعال‌تر کردند؛ حتی به صورت فوق‌العاده تبلیغات رسانه‌ای و میدانی انجام دادند، اما امروز شاهد هستیم که شهادت سردار سلیمانی بار دیگر باعث پیوند محکم و تاریخی بین دو ملت شد.

بیشتر بخوانید:

مقدم‌فر: میلیون‌ها نفر آماده گرفتن انتقام سردار سلیمانی هستند

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به مصوبه امروز مجلس عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، تصریح کرد: اتفاقی که امروز در مجلس عراق افتاد برای برخی قابل تصور نبود و می‌گفتند مجلس عراق این کار را نخواهد کرد، چون آمریکایی‌ها در این کشور تلاش فراوانی کردند تا این اتفاق نیفتد؛ حتی با تک تک نمایندگان مجلس از تمامی اقشار تماس می‌گرفتند و تهدید می‌کردند که این اتفاق نیفتد.

مقدم‌فر اضافه کرد: مجلس عراق امروز مصوب کرد که نیروهای نظامی آمریکا از این کشور خارج شوند. این یکی از آرزوهای سردار سلیمانی بود که رسماً در پارلمان عراق تصویب شد و اتفاق بزرگی بود.

وی ادامه داد: اگر ترامپ دیوانه این کار امروز پارلمان عراق را پیش‌بینی می‌کرد شاید دست به اقدام اخیر خود نمی‌زد. اگر فکر می‌کرد که چنین خیزش و جوششی در امت اسلام اتفاق می‌افتد این اقدام خود را انجام نمی‌داد. امروز مجلس عراق شجاعانه در برابر آمریکا ایستاد. البته تبعات جهانی و منطقه‌ای ماجرای ترور شهید سلیمانی هنوز باقیست، هرچند امروز آمریکا اولین شکست و ضربه را خورد.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در دو ماه گذشته تلاش کردند در عراق خلاء‌های سیاسی ایجاد کنند، اما امروز عراق احساس یک انسجام و استقلال دارد و این اقدام اخیر یک هویت به آنها داد. امروز یک آگاهی عمومی بین سیاسیون و مردم عراق ایجاد شده و یک تنفر فزاینده عمومی نسبت به آمریکایی‌ها به وجود آمده است.

مقدم‌فر با اشاره به سخنرانی امروز سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله نیز اظهار داشت: سخنرانی ایشان فوق‌العاده، و حاوی یک تحلیل عمیق از وضعیت و حرکت آمریکایی‌ها در عراق بود. دبیرکل حزب‌الله در این سخنرانی خود گفت سردار سلیمانی محدود به ایران نیست و متعلق به همه جبهه مقاومت است، لذا خون‌خواهی او نیز حق تمام مقاومت خواهد بود.

وی درباره ویژگی‌های شخصیت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: شخصیت ایشان فقط به مسئله‌ی تامین امنیت برای ملت‌ها خلاصه نمی‌شود؛ توحید، دیانت، عرفان، معنویت، بصیرت، اخلاص و ولایتمداری در حاج قاسم سلیمانی متجلی بود.

مقدم‌فر با بیان این که حاج قاسم سلیمانی فردی ذوابعاد بود، گفت: او شخصیتی معنوی داشت، طراح بزرگ نظامی بود ولی هم سیاست (اعم از سیاست داخلی و خارجی) و هم دیپلماسی را به خوبی و بسیار تیزهوشانه می‌فهمید. او همچنان که در شجاعت و رشادت و دلاوری و غیرت و همت و وفاداری به مولایش، اقتدا به حضرت عباس(ع) داشت، همچون مقتدایش بصیرت بسیار نافذی هم داشت. وی تاکید کرد: «ولایت‌مداری» مهمترین شاخصه و معیار حاج قاسم سلیمانی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یک خط تبلیغ  فریب رسانه‌ای مبنی بر اینکه اگر انتقام سردار سلیمانی را بگیریم جنگ می‌شود، با نادرست دانستن چنین تحلیل‌هایی افزود: آمریکایی‌ها بنا بر جنگ هراسی دارند، حال آنکه «انتقام» خودش بازدارندگی تولید می‌کند. آمریکایی‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند هر وقت جریان و کشور و ملتی به نحو جدی در مقابل آنها ایستاده‌، عقب‌نشینی کرده‌اند. لذا گرفتن انتقام سردار سلیمانی معادل بازدارندگی است؛ حال آنکه اگر انتقام نگیریم جنگ می‌شود.

وی درباره نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت در کل امت اسلامی و نه صرفاً در میان شیعیان، گفت: به طور مثال متحدان ما در فلسطین تماماً اهل سنت هستند؛ اما همان مقداری که سردار سلیمانی در لبنان و یمن نسبت به شیعیان ارادت داشت به اهل تسنن نیز به همان میزان ارادت و اخلاص داشت و آنها این را دیدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس