سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان

سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را خطایی دانست که به ضرر این کشور تمام می‌شود.

به گزارش مشرق، "یورگن هاردت"، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان انتقاد شدیدی به اقدام آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی وارد کرده و درباره عواقب این اقدام تروریستی گفت: من اعتقاد دارم که رئیس جمهور آمریکا چنین تصمیمی برای ترور سردار سلیمانی را گرفت چرا که وی به ویژه به سیگنالی قدرتمند در عرصه سیاست داخلی آمریکا نیاز داشت.

بیشتر بخوانید:

حاج علی اکبری: انتخاب بدون درنگ فرمانده کل قوا، نشان از لیاقت سردار قاآنی دارد

«انتقام راهبردی» حضور آمریکا در منطقه را پایان خواهد داد/ جبهه مقاومت انتقام خون شهیدان ابومهدی و سلیمانی را خواهند گرفت

پامپئو با سران عراق و امارات درباره ایران گفت‌وگو کرد

وزیرخارجه سابق انگلیس: ایران پاسخ خواهد داد

وی درباره اینکه این اقدام آمریکا نتیجه عکسی نسبت به آنچه که ترامپ می خواست داشته باشد هشدار داده و گفت ممکن است در نهایت این اقدام آمریکا منجر به این شود که صفوف اقشار مختلف مردم ایران در پشت رهبری قوی تر از آنچه در هفته ها و ماه های گذشته دیده می شد بسته شود. 

"یورگن هاردت" در ادامه درباره تشدید حملات به نهادها و سفارتحانه های آمریکا در سراسر دنیا به عنوان عاقبت این اقدام دونالد ترامپ هشدار داده و تصریح کرد که حزب الله هم اعلام کرده است که انتقام خواهد گرفت. حزب الله بخشی از یک شبکه بین المللی است که از لحاظ نظامی با ایران همکاری می کند. 

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی تاکید کرد که من معتقدم رئیس جمهور آمریکا هم اکنون باید قدمی را برای از سرگیری مذاکرات با ایران بردارد و با همکاری شورای امنیت سازمان ملل پیشنهادات جدیدی در این راستا ارائه دهد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که در نهایت من این را تنها راه می دانم و ما آلمانی ها مانند سایر شرکای اروپایی خود در شورای امنیت باید آمریکا را ترغیب کنیم تا بعد از این اقدام نظامی سیگنال آمادگی برای گفتگو با تهران را ارسال کند.

وی این اقدام ترامپ را عامل تشدید آمریکایی ستیزی و یهود ستیزی در منطقه دانسته و گفت: این یک نتیجه سیاسی است که رئیس جمهور آمریکا به اندازه کافی به آن فکر نکرده است. وی عواقب چنین اقدامی را برای آمریکا مضر ارزیابی کرده و آن را اقدامی خطا دانست.

هاردت درباره تاثیرت ترور سردار سلیمانی بر سیاست های اتمی ایران گفت: من اعتقاد دارم که ما در حال حاضر بسیار از مسیر حفظ توافق هسته‌ای با ایران دور شده‌ایم. ما به عنوان اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس که سه کشور اروپایی شرکت کننده در مذاکرات برجام بودیم حالا باید دوباره مذاکرات را آغاز کنیم تا برجام را زنده نگه داریم.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، از سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان هم در گفتگویی تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی همچنین می تواند عواقبی برای ارتش آلمان داشته باشد.

وی این اقدام آمریکا را یک اقدام تنش زای گسترده در منطقه دانست که می تواند به حملاتی به نهادهای آمریکایی در سراسر دنیا منجر شود.

"لامبسدورف" این اقدام نظامی غیر منتظره در شروع سال انتخاباتی ایالات متحده را اقدامی فاقد یک منطق نظامی خاص دانست. وی از دولت آلمان خواست از همه ابزاری که در اختیار دارد از جمله در شورای امنیت سازمان ملل برای تنش زدایی استفاده کند. وی همچنین تاکید کرد که عملیات آموزشی ارتش آلمان در عراق باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.

در جریان حمله به فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

آمریکا در حالی پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همچنان وی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که طبق اعتراف شخص دونالد ترامپ، خطرناکترین گروه تروریستی منطقه یعنی داعش با برنامه‌ریزی‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا (هیلاری کلینتون) تشکیل شد تا اهداف آمریکایی‌ها در منطقه را پیش ببرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه –افتخاری که آمریکایی‌ها سعی دارند آن را به نام خود بزنند- علاوه بر نشان دادن اقتدار محور مقاومت به جهانیان، تمام نقشه‌های آمریکا برای استفاده از این گروه تروریستی در راستای منافع خود در منطقه را بر هم زد و این مسئله باعث شد که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ترور وی را آغاز کنند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس