میچ مک کانل

مجلس سنای آمریکا به دنبال برگزاری جلسه‌ای محرمانه درباره حمله منجر به ترور سردار سلیمانی است.

به گزارش مشرق، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا جمعه گفت در تلاش است یک جلسه توجیهی پشت درهای بسته درباره ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار کند. 

مک‌کانال از صحن سنا گفت: «ما در تلاش برای سازمان‌دهی یک جلسه توجیهی محرمانه برای همه سناتورها در اوایل هفته بعد هستیم.»

بیشتر بخوانید:

پامپئو در تماس با بن‌سلمان از ریاض قدردانی کرد

وزیر دفاع آمریکا: حملات به نیروهایمان در منطقه را قبول نمی‌کنیم

مک‌کانل گفت که دولت ارائه گزارش به کارکنان مجلس سنا درباره برگزاری این جلسه را آغاز کرده و او با «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در این خصوص صحبت کرده است. 

اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی در بغداد باعث ایجاد جنجال‌هایی در کنگره آمریکا شده است. نمایندگان کنگره می‌گویند ترامپ بدون مجوز کنگره حق انجام این مله را نداشته است. 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفته که این حمله بدون مجوز کنگره برای استفاده از زور نظامی علیه ایران صورت گرفته است. 

پنتاگون، بامداد جمعه تأیید کرد که حمله به سردار سلیمانی، «ابو مهندس المهدی»، معاون الحشد الشعبی و شمار دیگری از اعضای این سازمان به دستور ترامپ انجام شده است. 

ترامپ، علی‌رغم انتقادها جمعه از تصمیمش دفاع کرد و مدعی شد که [سردار] سلیمانی باید سال‌ها پیش حذف می‌شد. 

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    1 0
    زمان پرزیدنت اوباما، آقای سلیمانی وجه المصالحه برجام بود. زیرا اوباما اعتقاد داشت ترور وی، برجام را مختل میکنه. الان با عبور ترامپ از برجام و گام‌های هسته ای ایران، عامل مشترکی که مانع از ترور وی بشه، وجود نداشت.
  • DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    فریب این بازی این جانی هارا نخورید باید برخورد بشه تا گوشی دست این گاو باز بیاد یا کلا پرتش کنند بیرون
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    1 0
    باید ناو وینسنس را که هواپیمای مسافری ایران ساقط کرد را نابود نمود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس