کد خبر 1025677
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
ارتش سوریه (2).jpg

ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی در شرق و جنوب شرق استان ادلب پس از تسلط بر بیش از چهل روستا و منطقه با حمله به مواضع تروریست‌ها راه را برای رسیدن به معمره النعمان هموارتر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه در چارچوب عملیات نظامی در شرق و جنوب استان ادلب، حملات خود را به جاده بین‌المللی که حلب را به حماه متصل می‌کند، شدت بخشیده است.

این حملات با هدف تسلط کامل بر شهر معره النعمان و بخشی از جاده بین المللی که از آنجا می‌گذرد انجام می‌شود و در کل عملیات فعلی ارتش سوریه در ادلب در راستای اجرای توافق میان روسیه و ترکیه (سوچی) است که از یک سال پیش به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

تحولات ادلب و شرق فرات؛ محور گفتگوی خاجی با اسد

تاکید بشار اسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم

یک منبع میدانی در جنوب استان حلب به روزنامه سوری الوطن گفت: «نیروی هوایی مشترک سوریه و روسیه روز گذشته پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با آنها را بخصوص گروه‌های "اجناد القوقاز" و "انصار التوحید" در طول جاده بین‌المللی حلب و سراقب را بمباران کردند».

در مناطق ایکاردا، المهندسین و شهرک‌های الزربه، تل حدیا، ام عتبه، زمار و الشیخ احمد نیز پایگاه‌های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست‌ها هدف گرفته شده و ده ها نفر آن کشته یا زخمی شدند.

این منبع گفت: «توپخانه ارتش سوریه مستقر در جنوب استان حلب هم تجمع‌ها و تحرکات تروریست‌ها را در دو روستای جزرایا و العثمانیه در هم کوبید و توانست یک دستگاه تانک، یک خودروی زرهی و سه نفر بر را با تروریست‌های سرنشین آن منهدم کند. این کاروان از جاده خاکی به سمت معره النعمان در حرکت بود.

این منبع نظامی توضیح داد: پهپادهای ارتش سوریه برای ممانعت از رسیدن تجهیزات نظامی تروریست‌ها به شرق و جنوب شرق استان ادلب آنجا را کاملا رصد می‌کنند. ارتش سوریه در این مناطق تاکنون بیش از ۴۰ روستا و تپه و زمین‌های وسیع آنجا را تحت کنترل خود گرفته است».

منبع میدانی حلب همچنین از رسیدن تجهیزات نظامی جدید طی دو روز گذشته به جنوب حلب و خطوط تماس جبهه‌های غربی شهر حلب الشهباء در مناطق الراشدین، البحوث العلمیه و جمعه الزهراء خبر داد.

الوطن به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: «انتظار می‌رود جبهه‌های جدید ارتش سوریه در غرب حلب و جنوب غرب آن آغاز شد تا پشتوانه عملیات نظامی آن در شرق و جنوب شرق ادلب باشد و پس از آن هم ارتش عملیات خود را در محور "ابوالظهور" آغاز می‌کند تا به موازات شهر معرة النعمان به شهر سراقب و چند نقطه در جاده بین المللی میان حلب و سراقب برسد.

از سوی دیگر یک منبع میدانی در جنوب ادلب به الوطن گفت: «ارتش سوریه همچنین با حمله به مواضع تروریست‌های القاعده در شرق معره النعمان و سراقب و همچنین در تل منس و اطراف معره النعمان و الغدفه، معر شورین  و الدیر الغربی ده‌ها تروریست را کشته یا زخمی کردند.

منابع معارض نزدیک به گروه‌های شبه نظامی «الجبهة الوطنیة للتحریر» که مورد حمایت ترکیه قرار دارد و با «الجیش الوطنی» ادغام شده است در گفت‌وگو با الوطن تاکید کردند: «تروریست‌های این گروه‌ها به فرمان نظام ترکیه به معره النعمان و خطوط تماس درگیری با ارتش سوریه رسیدند تا در کنار جبهه النصره مبارزه کرده و مانع سقوط معره النعمان به دست ارتش سوریه شوند.»

ترکیه این تروریست‌ها را با تعداد زیادی موشک‌های آمریکایی ضد تانک تاو مجهز کرده تا ساز و برگ جنگی آنها را تقویت کرده باشد و آنها بتوانند موازنه‌ای میدانی ایجاد کنند که مانع سقوط بیشتر پایگاه‌هایشان شوند آن هم پس از اینکه «الوطنیة للتحریر» و«النصرة» با میانجی‌گری ترکیه بر سر تقسیم وظایف و تروریست‌هایشان در طول جبهه‌های نبرد توافق کردند.

جنوب و شرق استان ادلب که نقاط تماس با گروه‌های تروریستی در استان ادلب (شمال غرب سوریه) محسوب می‌شود از بیست و هشتم آذر ماه شاهد عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه عمده تروریست‌ها در این کشور است.

ارتش سوریه تاکنون موفق شده است بیش از ۲۰ روستا و نقطه مهم را در ادلب آزاد و پاکسازی کند.

عملیات سوریه در ادلب پس از آن آغاز شد که ترکیه در عمل به تعهداتی که در خلال نشست سوچی و آستانه درباره پایبندی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن به مفاد آتش‌بس داده بود، مرتبا تعلل نشان داد و اخیرا این گروه‌ها چندین بار به مواضع ارتش سوریه در سنجار حمله کردند. این اتفاقات انگیزه‌ای برای ارتش سوریه شد تا با یک عملیات نظامی هرچه زودتر به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان بدهد که این مهم به نوبه خود سنگ بنای محکمی در تحولات آتی مربوط به سوریه و توافقات سیاسی برای حل نهایی بحران این کشور است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    5 2
    تقریبا ۶ ساله که هر روز در حال پیشروی است ولی سی درصد سوریه و عر اق دست داعشیهاست ولی هیتلر طی چند ماه جهان را تصرف کرده بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس