کد خبر 1024262
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
پاتریوت جدید هم ناکارآمد خواهد بود

منابع سعودی از قراردادی که هیات عالی صنایع نظامی عربستان با یک شرکت آمریکایی برای بومی سازی سامانه پاتریوت امضا کرده است، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، هیأت عالی صنایع نظامی سعودی امروز (شنبه) در قرار دادی با شرکت آمریکایی «ریتیون»، شاخه عربستان سعودی (Raytheon Saudi Arabia) بهینه‌سازی و بومی‌سازی سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید:

راهبرد جدید سعودی‌ها در خاورمیانه

سامانه موشکی ایرانی «لبیک» اسرائیل و آل‌سعود را نگران کرده است

العربیه اعلام کرد که این در راستای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان و توسعه بخش نظامی و امنیتی است تا از سرمایه‌گذاری داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارشناسان داخلی حمایت کند.

بر اساس گزارش این رسانه سعودی؛ هیأت عالی صنایع نظامی عربستان به دنبال تحق هدف اصلی یعنی بومی کردن ۵۰ درصد از هزینه کرد در عرصه ادوات و امور نظامی است.

«احمد بن عبدالعزیز العوهلی» مدیر هیأت عالی صنایع نظامی سعودی در این باره گفت: امضای این توافق در راستای تلاش هیأت عالی صنایع نظامی عربستان برای توسعه صنایع نظامی، پژوهشی و فناوری است. این هیأت در راستای بهینه سازی و بهبود بخش نظامی برنامه توازن اقتصادی حرکت می‌کند. هدف ایجاد توانایی‌های جدید در زمینه‌های صنایع است.

العربیه در ادامه گزارش داد: یکی مهمترین اهداف برنامه مشارکت صنعتی شامل توسعه صنایع نظامی بومی در بخش‌های دارای ارزش افزوده است و اینکه از صنایع نظامی حمایت به عمل آید و در این بخش سرمایه گذاری مستقیم و مشارکت راهبردی با شرکت‌های بین المللی صورت گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 1
    شازده می خواهد اسباب بازی هایش را خودش بسازد. داره کم کم بزرگ می شه؟ یا داره از ما تقلید می کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس