کد خبر 1019998
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
گواردیولا و انریکه

لوییز انریکه و پپ گواردیولا توانستند در زمان هدایت بارسلونا ۲۳ عنوان قهرمانی را به کلکسیون افتخارات آبی اناری ها اضافه کنند.

به گزارش مشرق، لوییز انریکه و پپ گواردیولا در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در بارسلونا همبازی بوده اند و همواره از آنها به عنوان دو تن از محبوب ترین و موفق ترین سرمربی های تاریخ کاتالانها یاد میشود.گواردیولا و انریکه در زمان هدایت بارسلونا، توانستند ۲۳ عنوان قهرمانی را به کلکسیون افتخارات آبی اناری ها اضافه کنند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت پدر غمگین به نیمکت اسپانیا +عکس

تیم گواردیولا ۵۰۰ گله شد

پپ گواردیولا پس از آویختن کفش هایش و خداحافظی از مستطیل سبز در سال ۲۰۰۶ به مربیگری در بارسلونای B پرداخت و این تیم را در فصل ۰۸–۲۰۰۷ قهرمان ترسرا دیویژن کرد. او در سال ۲۰۰۸ رسماً به عنوان سرمربی باشگاه بارسلونا معرفی شد و سپس در اولین فصلی که مربیگری حرفه ای را تجربه می کرد موفق شد کاتالان ها را به رکورد قهرمانی در شش‌گانه لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا ۰۹–۲۰۰۸، کوپا دل ری، سوپرجام اسپانیا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان رساند و جوانترین سرمربی‌ لقب گرفت که تاکنون جام لیگ قهرمان اروپا را تصاحب کرده‌است. او بار دیگر در فصل ۱۱–۲۰۱۰ به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان رسید و از سوی فیفا، بالاتر از الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو، سرمربی سال فوتبال جهان شد. او ۱۴ عنوان قهرمانی مختلف را با آبی اناری ها کسب کرد و  سر انجام در سال ۲۰۱۲ از این باشگاه جدا شد.

لوییز انریکه  پس از بازنشسته شدن از بازی حرفه‌ای در سال ۲۰۰۴ ، در سال ۲۰۱۴ رسماً و طی قراردادی ۲ ساله به عنوان سرمربی بارسلونا معرفی شد و در همین سال با اینکه شروع خوبی نداشت، توانست ۳ گانه لالیگا ،جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را برای باشگاهش به ارمغان بیاورد. وی در سال دوم حضور روی نیمکت بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا توفیقی نداشت ولی برای بار دوم موفق شد بارسلونا را به عنوان قهرمانی در لیگ اسپانیا و جام حذفی این کشوربرساند و به اصطلاح سنت شکنی نکرد. او در فصل آخر ی که هدایت ابی اناری ها را عهده دار بود فقط توانست به قهرمانی جام حذفی برسد و در لالیگا با ۳ امتیاز کمتر نسبت به حریف خود رئال مادرید با ۹۰ امتیاز نایب قهرمان این تورنمنت لقب گرفت.

گفتنی است که بارسلونا با لوییز انریکه در لیگ قهرمانان اروپای آن سال در دور یک‌هشتم نهایی توانست با ارائه یک بازی بدون نقص و معجزه آسا حریف خود پاری سن ژرمن را ۶ بر یک در خانه در هم بکوبد و شکست ۴ بر صفر در دور رفت را جبران کند و به مرحله بعد برسد که البته در کسب عنوان قهرمانی ناموفق بود.


انریکه بعد از سه فصل و کسب ۹ جام بارسا را ترک نمود و جای خود را به ارنستو والورده سرمربی کنونی کاتالان ها داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس