کد خبر 1019806
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
لایک

آیا از این اظهارات، کمترین نشانه ای مبنی بر تنازل آمریکا از بدعهدی و زیاده خواهی اش بر می آید؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز گفت تحریم ها و مجازات‌های اقتصادی علیه ایران را فقط هنگامی بر می داریم که ایران شرط‌های اصلی واشنگتن را بپذیرد. این چندمین بار است که رویا پردازی مذاکره، به سبک آمریکایی لایک می خورد!

آیا از این اظهارات، کمترین نشانه ای مبنی بر تنازل آمریکا از بدعهدی و زیاده خواهی اش بر می آید؟ آنها صراحتا می گویند ایران باید ابطال برجام را -با همه خسارت هایش- بپذیرد و به توافق هسته ای جدید با محدودیت های بیشتر راضی شود، برنامه موشکی خود را متوقف (در واقع واگذار) کند و اقتدار و امنیت منطقه ای اش را به دست خود از بین ببرد. و این البته، آغاز باج خواهی هاست و نه پایان آن.

توانمندی موشکی و نفوذ منطقه ای، سرمایه ای نیست که پس از واگذاری و مشاهده عهدشکنی مجدد آمریکا، بتوان به سادگی احیا کرد. و چون تحریم ها دست خود آمریکاست، توافقی غیر از برجام هم دارای کمترین تضمین نیست. تنها راه مهار تحریم ها، قدرتمند شدن و بی اثر کردن آنهاست.

اظهارات امروز مقام آمریکایی ثابت کرد ادعای میانجیگری ژاپن در سفر روحانی به توکیو، فریب و سرابی بیش نیست. آمریکا فقط تسلیم می خواهد و حاضر نیست حربه اقتصادی را به هیچ قیمت کنار بگذارد. شیطان بزرگ صراحتا دشمنی می کند. اگر ما خود و مردم خویش را نفریبیم، او نمی تواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 3
    شرطهاشون قبول کنید اینا تحریم بر نمیدان خیالتون راحت به جای این دلقک بازی ها از پزشکا و ثروتمندان مالیات بگیرید
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 6
    بره پولمون را پس بگیره.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    9 0
    آمریکا فقط تسلیم می خواهد. شیطان بزرگ صراحتا دشمنی می کند. اگر ما خود و مردم خویش را نفریبیم، او نمی تواند.
  • FR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    5 1
    جای آن رئیس جمهور شجاع خالی ست که گفت از شما گنده تر هم نتوانسته اند از این غلط ها بکنند ..... حیف که در آنزمان فتنه گران به ادب مرد بیش از دولت او اهمیت ؟! میدادند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    1 1
    واقعا نشون میده فرستان آبه توسط آمریکا به ایران جواب داده
  • رحمن IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    11 2
    باج خواهی آمریکا تمامی ندارد کوچکترین امتیاز دهی یعنی نابودی ایران در منطقه .آمریکا را باید در منطقه از هستی ساقط کرد از آمریکا اسیر بگیرید و رسوایش کنید اسرا را در بازداشت نگه دارید تا آمریکا عراق و سوریه را ترک کند .کاری کنید که در خود آمریکا بجان ترامپ بیفتند و او را محکوم کنند فردا بسیار دیر است
  • مهرناز IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 0
    قصد ترامپ " قطع رگ حیاتی ایران بود و هم چنان این تفکر را در سر دارد " اما در زمان متوجه شد با قلدری وفشار حداکثری تحریم ها " کار از پیش نرفت " تا نیاز ترامپ به خوراک جدید انتخاباتی پیش رو " روبراه شود " اکنون امریکا با زبان شرایط خود را اعلام می کند " با دست وساطت ژاپن و فریب ایران را برای مذاکره " پیش از لغو تحریم ها در تفکر می پروراند " اظهارات او بر عدم وساطت ژاپن" دروغ وفریب مردم ایران است.
  • سعید IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 0
    امریکا بعد از اینکه ایران موشک هایش رو نابود کرد و مطمئن شد که ایران هیچ موشکی نداره که از خودش دفاع کنه صد درصد بهش حمله نظامی می کنه عراق رو هم همین بلا رو سرش اورد امریکا الکی به عراق تهمت زد و بهش گفت از سلاح شیمیایی استفاده کردی عراق گفت نه استفاده نکردم بعد امریکا بهش گفت باید موشک هایت رو از بین ببری تا تحریم ها رو بردارم عراق موشک هایش رو خنثی کرد و امریکا گفت نه فایده نداره از سلاح شیمیایی استفاده کردی باید بهت حمله کنم بعد بهش حمله کرد اینم وضع عراقه الان .
  • یک جانباز IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    3 0
    خدایا ما را از دست شیطان بزرگ و شیاطین داخلی در امان بدار همانهایی که برای هیچ حاضرند همه چیز را بدهند و بعد بگویند آزادی نداریم
  • مجید شبان IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 0
    آمریکا سر قدرت نیست سر لجبازی هم نیست از اینکه با کشورها و ملتها خودشو درگیر میکنه از سر توهم و نادانیست
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    این احمقانه است. معروف است که ماهاتیر محمد رهبر دانا و آگاه و مسلمان مالزی گفت آمریکا مانند یک گاو شیرده خشمگین است. منتها ما در مالزی پستانهای او را چسبیدەایم و شیرش را می دوشیم و شما در ایران شاخ او را....
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      پس بهشون بگو اگه ما شاخش رو نشکسته بودیم شماها هیچ وقت نمی تونستین بدوشینش.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس