کد خبر 1020418
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
سفر روحانی ترکمنستان

مذاکرات خرید نفت ایران به واسطه یک خبرنگار انجام شد که برای مصاحبه با مصدق از سوی روزنامه یومیوری به تهران آمده بود، آن خبرنگار فرد عادی نبود و در سال ۱۹۵۴ وزیر کار ژاپن شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

عراقچی معاون وزیر خارجه با اشاره به سفر روز جمعه روحانی به ژاپن گفته است:

"در زمان تحریم ایران در دهه ۵۰ میلادی [66 سال قبل]، تنها کشتی که جرات کرد از ایران نفت بخرد، کشتی نیشی مورا ژاپنی‌ها بود. آنها ۲۰ هزار تن نفت از ایران خریدند. این نقطه عطفی در تاریخ روابط ایران تبدیل شد.

مذاکرات خرید نفت ایران به واسطه یک خبرنگار انجام شد که برای مصاحبه با مصدق از سوی روزنامه یومیوری به تهران آمده بود، آن خبرنگار فرد عادی نبود و در سال ۱۹۵۴ وزیر کار ژاپن شد.

وقتی جسارت و درایت ژاپن با جسارت و درایت ایرانی تلفیق می‌شود، می‌تواند برای دو کشور نتایج موفقی به همراه داشته باشد".

او پس از این خاطره گویی، تصریح می کند : "سفر آقای روحانی بسیار فشرده و یک روزه است. #نباید_توقع_خاصی_هم_داشت. این گونه نیست که با یک حرکت، نتیجه خاصی حاصل شود. باید صدها ملاقات کرد تا به نتیجه نزدیک شد".

جمله آخر عراقچی، تصریح بر بی خاصیتی سفر توکیو با وجود همه هیاهوهای تبلیغاتی است. واقعیت این است که ژاپن در سال های اخیر، نه فقط درباره ایران بلکه حتی در روابط خود با آمریکا هم کاملا منفعل و مطیع عمل کرده است.

شرکت تویوتا فروردین ۱۳۹۶ به خاطر فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند، رسماً از آمریکا عذر خواهی کرد و قول داد معامله با ایرانی ها را کاملا متوقف کند! این در حالی بود که تویوتا تامین کننده اصلی ادوات و وسائط نقلیه گروهک تروریستی داعش بوده است.

نخست وزیر ژاپن ۲ سال قبل با حضور در کنگره آمریکا، از نقش ژاپن در جنگ جهانی دوم عذر خواهی کرد! و حال آن که آمریکا با ۲ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، 140 هزار ژاپنی را کشته و چند برابر آن را دچار عوارض جسمی و روحی کرد!

از طرف دیگر و طبق اخبار موجود، متاسفانه درخواست میانجیگری نه از سوی ژاپن یا آمریکا بلکه از سوی دولت آقای روحانی مطرح شده و شینزو آبه هم قبل از هر چیز، از دولت آمریکا برای دعوت روحانی به توکیو اجازه گرفته است!

واقعیت این است که ژاپن در چند سال اخیر، با تبعیت از آمریکا، خرید نفت از ایران را به صفر رسانده و در ماجرای اعزام نیرو به خلیج فارس نیز همین حرف شنوی را ادامه داد. ژاپن فقط به عنوان کرم سر قلاب ترامپ عمل می کند و  حال آن که روحانی گفته بود "نمی پذیریم دوباره سرمان کلاه بگذارند".

اخیرا سایت دیپلماسی ایرانی (وابسته به صادق خرازی) نوشت "سفر روحانی به توکیو (بدون دادن باج جدید به آمریکا) فقط تمدّد اعصابی برای نهاد ریاست جمهوری است که چند روزی را با هزینه معقول خارج از ایران باشد". مراقب باشیم این هواخوری در توکیو را به  دولت و مردم ما گران نفروشند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    18 0
    روحانی حواسش باشه نامه کتبی نده دست کسی....
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 0
      :)))))))) ای بابا، این از ماجرای بنزین خبر نداشت، حواسش به این مورد باشه.؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس