گیئر پدرسن

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت ایران و روسیه تنها کشورهای دارای نفوذ بر دولت سوریه هستند، اما این دو کشور باید برای پیشبرد توسعه اجتماعی و اقتصادی در سوریه با غرب هم همکاری کنند.

به گزارش مشرق، «گیئر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با اشاره به اثرگذاری ایران و روسیه در تحولات سوریه، از دو کشور خواست به حل بحران سوریه کمک کنند. 

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: مذاکرات ژنو درباره سوریه بدون نتیجه پایان یافت

هیأت دولت سوریه مذاکرات ژنو را ترک کرد

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، پدرسون که روز جمعه در رم ایتالیا در نشستی تحت عنوان «گفت‌وگوهای مدیترانه ۲۰۱۹»  صحبت می‌کرد، گفت: «واقعیت این است که تنها روسیه و ایران هستند که بر دولت دمشق نفوذ دارند. اما در عین حال این واقعیت هم وجود دارد که اگر آن‌ها می‌خواهند خواهان توسعه اجتماعی و اقتصادی در سوریه باشند، باید با اروپا کار کنند، باید با ایالات متحده کار کنند.»

وی ضمن ابراز تردید درباره رو به پایان بودن بحران در سوریه، گفت داعش هنوز به طور کامل مغلوب نشده و همچنان در تدارک حمله است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه در صحبت‌هایش از حضورش در نشست آتی روند آستانه که قرار است در شهر «نورسلطان» در قزاقستان مورخ  ۱۰ و ۱۱ دسامبر (۱۹ و ۲۰ آذر) برگزار شود، خبر داد.

روند آستانه از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی (آذر ماه ۱۳۹۵) به ابتکار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد. این روند تاکنون به برقراری آتش‌بس در بخش‌های بزرگی از سوریه و همچنین حرکت به سوی حل سیاسی بحران منجر شده است.

پدرسن در حاشیه نشست رم با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد و دو طرف درباره تشکیل کمیته ویژه قانون اساسی سوریه و موارد دیگر گفت‌وگو کردند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه چندی قبل نیزدر نشست شورای امنیت گفته بود که باید به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس