مذاکرات صلح سوریه

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری سیزدهمین دور از مذاکرات صلح سوریه با مشارکت ایران، روسیه، ترکیه در شهر نورسلطان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه قزاقستان چهارشنبه اعلام کرد که «ایران»، «ترکیه» و «روسیه» و همچنین نمایندگانی از دولت سوریه و مخالفان این کشور پنجشنبه و جمعه هفته جاری سیزدهمین دور از «مذاکرات صلح  سوریه» را در شهر «نور سلطان» پایتخت این کشور برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مسکو:‌۹۹درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد

به گزارش خبرگزاری چینی «شینهوا» در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان در این زمینه آمده است که تمام دعوت شدگان شرکت خود در این نشست را تایید کرده‌اند. در این بیانیه همینین  اشاره شده  آمده که عراق و لبنان نیز نمایندگانی را به عنوان ناظر اعزام می‌کنند.

این در حالی است که «گیر پدرسن» نماینده  ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به دلایل پزشکی در این دور از مذاکرات حضور نخواهد یافت و قرار است معاون  وی در این نشست حاضر شود.

به گزارش شینهوا، نمایندگان کمیته صلیب سرخ بین الملل و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز برای شرکت در جلسات حاشیه‌ای در مورد آزادی زندانیان و گروگان‌ها در سوریه عازم  شهر  نور سلطان شوند.

همانند دورهای قبلی برگزاری نشست صلح سوریه ، روز اول مشاوره فنی دو جانبه و چند جانبه پشت درهای بسته و روز بعد نیز یک جلسه کامل برگزار می‌شود. وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرده که نتایج اصلی این مذاکرات دو روزه در بیانیه مشترک منتشر می‌شود.

دستیابی به یک حل و فصل مسالمت آمیز در سوریه که  به روند آستانه معروف است در ژانویه (بهمن) ۲۰۱۷ توسط روسیه ، ایران و ترکیه در شهر  «آستانه» که بعدها به نور سلطان تغییر نام یافت، آغاز شد.

دوازدهمین دور از مذاکرات صلح سوریه نیز در قزاقستان برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس