کد خبر 1016271
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که از اعتراضات در ایران حمایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حاشیه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت دوباره پامپئو از اغتشاشات در ایران

بهانه جدید آمریکایی ها برای تحریم مقامات ایرانی

برایان هوک: از اعتراض‌ها در ایران بسیار خشنودیم +عکس

ترامپ در این دیدار و در پاسخ به سوالی درباره حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت: «من نمی‌خواهم درباره آن اظهار نظر کنم. اما پاسخ من "نه" هستش. اما من نمی‌خواهم درباره آن اظهار نظر کنم.»

این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد آمریکایی طی روزهای اخیر از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرده بودند. «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندین بار در پیام‌های متعددی حمایت قاطع آمریکا از ناآرامی‌ها و آشوب‌ها در ایران را ابراز داشته بود و حتی مدعی ایجاد اینترنت جداگانه در ایران شده بود.

دانلود

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای‌نیوز»، ترامپ در ادامه این دیدار با اشاره به این موضوع که قدرت ناتو افزایش خواهد یافت، از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا به تعهدات مالی خود عمل کنند.

وی در ادامه گفت: «اختلافات کوچکی با فرانسه داریم و به دنبال حل آن هستیم و فرانسه و آمریکا اختلافات تجاری که با یکدیگر دارند را می‌توانند حل کنند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود در حمله‌ای که به مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش منجر شد به اطلاعات زیادی درباره این گروه دست یافتیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به توافق عدم اشاعه هسته‌ای با روسیه اشاره کرد و گفت که روسیه خواستار یک توافق بوده و ما نیز به دنبال آن هستیم و این می‌تواند چیز بزرگی باشد.

ترامپ به غارت نفت سوریه توسط آمریکا نیز اشاره‌ای داشت و گفت که نفت سوریه در اختیار آمریکا بوده و هر کاری که بخواهد با آن انجام می‌دهد.

ماکرون نیز در این دیدار گفت که تلاش خواهد کرد تا به حل تمام موضوعات باقی مانده با آمریکا بپردازد

وی تاکید کرد که باید با یکدیگر به مقابله با تروریسم پرداخته و تروریسم دشمن مشترک به شمار می‌آید و ناتو باید تعریف یکسانی از تروریسم داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه به انتقاد از ترکیه پرداخت و گفت: «ترکیه در حال جنگ با یگان‌های کُرد بوده که در مبارزه با تروریسم در کنار ما ایستادند و آنکارا گاهی با گروه‌های وابسته به داعش همکاری داشته است.»

ماکرون در ادامه به اقدام ترکیه در خرید سامانه دفاع موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه اشاره کرد و گفت: «چگونه ممکن است ترکیه که عضوی از ناتو است اقدام به خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه کند. این موضوع از ناحیه فنی امکان پذیر نیست.»

وی افزود: «از ترکیه می‌خواهیم که در جریان نشست سران ناتو به توضیحاتی بپردازد.»

نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی امروز سه‌شنبه و فردا در لندن در حال برگزاری بوده و ترامپ، ماکرون، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این نشست حضور دارند.

انتظار می‌رود که در نشست سران ناتو موضع این کشورها درباره موضوعات کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس