کد خبر 1016231
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
ناتو

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی گفت که توسعه پیمان آتلانتیک شمالی و نزدیک شدن این ائتلاف به مرزهای روسیه تهدیدی برای این کشور به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو آماده همکاری با پیمان ‌آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو را به «ناتو» راه ندادند

به گزارش اینترفکس، رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «ناتو همچنان وجود دارد و با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هنوز در حال توسعه است.»

وی در ادامه گفت: «روسیه بارها تمایل خود برای همکاری با ناتو را ابراز داشته و انتظار دارم که منافع امنیتی مشترک بر این موضوع فائق آید.»

پوتین اضافه کرد که روسیه گام‌هایی را به سوی ناتو برداشته اما پس از سال ۲۰۰۸ همکاری‌ها متوقف شد.

وی تاکید کرد که توسعه ناتو یکی از تهدیدات علیه روسیه به شمار می‌آید.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هفته پیش در واکنش به صحبت‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده و باید بجای تمرکز بر روسیه و چین، روی تروریسم متمرکز شود، اظهار داشت: «ما در حال حاضر هیچ تهدید فوری از سوی روسیه علیه اعضای ناتو نمی‌بینیم اما آن را یک چالش استراتژیک می‌دانیم».

نشست سران ناتو از امروز، سه‌شنبه به مدت دو روز در لندن، پایتخت انگلیس برگزار می‌شود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یکی از حاضران در این نشست است.

رئیس جمهور آمریکا مدتهاست که دیگر اعضای ناتو را به دلیل مشارکت اندک در تأمین هزینه‌های این ائتلاف و همچنین واشنگتن را به دلیل تخصیص سهم‌ بیشتر در مقایسه با کشورهای دیگر مورد انتقاد قرار داده است.

ناتو از سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده است اما مقام‌های این ائتلاف اعتراف کرده‌اند که از زمان پیوستن کریمه به روسیه، این بودجه افزایش یافته است. بودجه مدنی ناتو در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۶۰.۵ میلیون دلار بوده است که در وهله اول صرف دفاتر ناتو می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس