کد خبر 1016218
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نتانیاهو و پمئو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از سفر به لندن برای دیدار با سران پیمان «ناتو» بازمانده، قصد دارد با سفر به پرتغال با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده و با وی در مورد «فشار به ایران» رایزنی کند.

به گزارش مشرق «بنیامین نتانیاهو» روز چهارشنبه (فردا) برای دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که قرار است به پرتغال سفر کند، به «لیسبون» پایتخت این کشور می‌رود. 

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو برای دیدار با پامپئو به لندن می‌رود

به نوشته پایگاه «عاروتص شوع»، انتظار می‌رود نتانیاهو در این سفر در خصوص «افزایش فشار به ایران» در واکنش به کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای، گفت‌وگو کنند. 

نتانیاهو پیش از این قرار بود امروز برای دیدار با پامپئو و سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به لندن سفر کند، اما آنطور که روزنامه «هاآرتص» گزارش داده، مقام‌های انگلیسی با بیان اینکه شرایط میزبانی از وی فراهم نیست، با میزبانی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت کرده‌اند. 

هاآرتص همچنین نوشته است که تیم‌های «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به درخواست‌های مکرر تیم نتانیاهو برای هماهنگی برگزاری نشستی میان سران طرفین، پاسخ نداده‌اند.

نتانیاهو دیروز گفت در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با وی در مورد افزایش فشار به ایران گفت‌وگو کرده است. وی چند ماه باقی‌مانده از دولت کنونی ترامپ را برای پیشبرد سیاست‌های مد نظر تل‌آویو از جمله فشار به ایران و الحاق «دره اردن»، «فرصتی طلایی» توصیف کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    0 0
    مادر نزاییده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس