کد خبر 994025
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مایک پامپئو

وزیر خارجه آمریکا بعد از پایان سفر به ریاض، از بیانیه عربستان سعودی و امارات متحده عربی درباره الحاق آنها به ائتلاف ضد ایرانی دریایی واشنگتن در خلیج فارس قدردانی کرده است.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به ابوظبی، به تمجید از اقدام امارات متحده عربی و عربستان سعودی در پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

آیا آمریکا در آستانه اقدام نظامی علیه ایران است؟

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در پیامی توییتری تاکید کرد که ایالات متحده از اعلام مشارکت عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس قدردانی می‌کند.

امارات متحده عربی امروز (پنجشنبه) و یک روز بعد از اعلامیه عربستان سعودی، اعلام کرد که تصمیمش را برای الحاق به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس گرفته است.

مدیر اداره همکاری امنیتی و بین‌المللی در وزارت خارجه امارات اعلام کرده بود که پیوستن امارات به این ائتلاف، کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی و نیز تضمین امنیت جهانی انرژی بعلاوه ادامه نقش انرژی در اقتصاد جهانی و سهیم بودن در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این و در جریان سفر به ریاض، اتهام‌های بی سند خودش درباره دست داشتن ایران در حمله روز شنبه یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را تکرار کرد.

او بعد از پایان سفر به ریاض و آغاز سفر به ابوظبی در پیامی توییتری نوشته بود: «با ولی‌عهد محمد بن‌سلمان دیدار کردم تا در خصوص حمله بی‌سابقه به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی گفت‌وگو کنیم. آمریکا در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نخواهد شد».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور ایران در یک پیام توییتری در رد اتهامات وزیر خارجه آمریکا نوشت: «اقدام به جنگ یا تحریک برای جنگ؟ بقایای تیم ب (به اضافه همپیمانان جاه‌طلب آنها) تلاش می‌کنند، دونالد ترامپ را به سمت جنگ فریب دهند. آنها به خاطر خودشان، باید دعا کنند که به آنچه که به دنبال آن هستند، نرسند. آنها هنوز هزینه‌های بسیار کوچک‌تر جنگ یمن را که چهار سال پیش از سرگستاخی از پایان دادن به آن خودداری نکردند، می پردازند» ش

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    3 4
    هههخخخخخ......پامپئو سوار حمارات و عربستان شد..!؟ ببخشید آقا مسیر آخرش تا کجاست...؟؟!!!!
  • صادق IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    آفرین به دکتر ظریف ...مواضع انقلابی اینه ....درود درود درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس