کد خبر 1015314
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
غلامرضا محمدی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: کار سخت تیم ملی در ادامه کسب ۴ سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. ملی‌پوشان در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب ۲ سهمیه در وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم شدند.

به گزارش مشرق، غلامرضا محمدی در خصوص رقابت‌های بین‌المللی جام الروسا روسیه گفت: به دلیل اینکه تعداد محدودی را دعوت کرده بودند با ۲ کشتی‌گیر به روسیه آمدیم. این پیکارها مانند چند سال قبل که به صورت تیم به تیم برگزار می‌شد نبود و رقابت‌ها انفرادی برگزار شد که متاسفانه شرایط رقابت‌ها به گونه دیگری بود به طوری که در روز نخست مسابقات انفرادی و در روز دوم پیکارهای تیمی برگزار شد و البته روس‌ها در برخی مواقع این بی‌نظمی‌ها و کم و کاستی‌ها در مسابقاتشان وجود دارد و از سوی دیگر آن قول و قرارهایی که مبنی بر اهدا پاداش اعلام کردند را با اعمال تغییرات، کاهش دادند.

بیشتر بخوانید:

2 مدال برای کشتی آزاد در جایزه بزرگ مسکو

وی اظهار داشت: ۲ نماینده کشتی آزاد ایران نیز در این پیکارها خوب ظاهر شدند و هدف اصلی ما برای حضور در این پیکارها ارزیابی و محک این ۲ کشتی‌گیر کشورمان بود، چرا که هدف نهایی جای دیگر است و بچه ها بدنشان در فشار لیگ است. «احمد بذری» کشتی‌های خوبی گرفت و «محمدحسین محمدیان» نیز در مبارزه با «شریف شریف‌اف» دارنده مدال طلای جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید ولی متاسفانه داوران کم لطفی کردند و خیلی پیگیر موضوع نشدیم.

دارنده چهار مدال پیکارهای جهانی همچنین در خصوص وضعیت کشتی کشورمان نیز یادآور شد: شرایط کشتی کشورمان نسبت به ۲ سال گذشته بهتر شده و در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان نسبتا شرایطمان خوب بود و کار سخت این است که باید ۴ سهمیه باقیمانده را بگیریم چرا که از ۶ سهمیه تاکنون ۲ سهمیه در وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم گرفته‌ایم و کار سختی را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: مسابقه‌های بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی را در دی ماه خواهیم داشت و بعد از آن در تورنمنت‌های بین‌المللی و همچنین در قهرمانی آسیا حضور خواهیم یافت و در نهایت و در فروردین سال ۱۳۹۹ در نخستین گزینشی کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در کشور چین حضور پیدا کنیم و برای ما خیلی مهم است که از این رقابت‌ها بتوانیم حداکثر سهمیه را بگیریم و بعد از آن دومین گزینشی المپیک اردیبهشت سال ۹۹ در کشور بلغارستان برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بیان داشت: دبیر و همکارانشان در فدراسیون، تلاش زیادی دارند اما شرایط و مشکلات مالی فدراسیون خیلی زیاد است و فکر می‌کنم با توجه به فاصله ۸ ماهه تا المپیک، کشتی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است. در جلسه‌ای که به اتفاق «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون و «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هفته گذشته با «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان داشتیم، وی قول داد که حمایت همه جانبه از کشتی، ورزش اول کشورمان داشته باشد. تلاش می‌کنیم که در المپیک موفق باشیم و کارمان سخت است و اولا باید سهمیه را بگیریم و بعد به فکر المپیک باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس