کد خبر 1016078
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کشتی

باوجود اتمام لیگ کشتی آزاد و فرنگی در هفته‌های گذشته، همچنان پرونده حواشی و گلایه‌هایی از این لیگِ پرماجرا بسته نشده است.

به گزارش مشرق، پرواضح بود که اتمام لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در هفته‌های گذشته به معنای بسته شدن پرونده لیگ پرحاشیه 98 کشتی نخواهد بود.

مشخصا وعده‌ها بیشتر از اجرای تعهدات لااقل تا اینجای کار بوده و اگر تا امروز فقط صدایی از کشتی گیران فرنگی کار دانشگاه آزاد و اترکی‌ها درآمده، این به معنای تسویه حساب سایر باشگاه‌ها با کشتی‌گیران شان نیست. اگر بگوییم یکی از تیم‌های قدرتمند این رقابت‌ها هم تا چند روز گذشته تنها 20 درصد قرارداد کشتی گیران‌شان را پرداخت کرده بودند و درخصوص پرداخت باقی طلب، تنها به آنها وعده فردا داده شده بود، دیگر حساب کار دست همه کشتی دوستان و کشتی گیران می‌آید که قطعا در روزهای آینده نیز صدای کشتی‌گیران تیم‌های دیگر هم درخواهد آمد، از وعده‌هایی که محقق نشده و آن وقت رئیس سازمان لیگ با افتخار از گردش مالی 30 میلیاردی در کشتی صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند محمد بنا به ادعای رئیس سازمان لیگ

زمانی باید از این چرخه مالی خوشحال باشیم که کشتی گیر درنهایت طلبکار نماند و بتواند همان اندک قراردادی که با او بسته شده و طبیعتا در مقایسه با لیگ رشته‌های دیگر بسیار ناچیز است را بتواند نقد و به موقع دریافت کند.

روز گذشته محمد بنا واکنش تندی نسبت به صحبت های عبدالمهدی نصیرزاده، سرپرست سازمان لیگ در نشست خبری اخیرش داشت. او در بخشی از متن انتقادی و تندش در صفحه مجازی نوشته بود: «مصاحبه رئیس سازمان لیگ ر می‌خواندم در مورد گردش مالی لیگ کشتی، طوری حرف زده شده که انگار وزارت نفت داره آمار صادرات نفت رو اعلام می‌کنه با اون اعداد و ارقام! آخرچقدر حرف، تا کی باید درگیر حرف باشیم، آن هم حرف‌های صد من یه غاز!

متاسفانه لیگ ما هم شده محل کاسبی برای یک عده خاص، که با رفقا و اقوام، جمع شدن دور هم بدون اینکه به فکر یک مربی سازنده باشند. بعد هم که الهی شکر همیشه انگشت اتهام به سمت ماست که به سازنده‌ها بها نمی‌دهیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین از حضور افرادی که سابقه مربیگری و تجربه مدیریتی ندارند و صرفا به دلیل پیوند قوم و خویشی در راس تیم‌ها قرار گرفته‌اند انتقاد کرده بود و با اشاره به عدم پرداخت حق و حقوق کشتی گیران تیم دانشگاه آزاد خوزستان، عنوان کرده بود که رئیس سازمان لیگ درگیر عکس یادگاری گرفتن با استاندار، رئیس فدراسیون، مسئولان متمول فلان تیم و ... است و وقت چندانی برای پرداختن به دغدغه‌های واقعی کشتی و کشتی‌گیران ندارید.

البته انتقادات بسیار دیگری هم به لیگی که برگزار شد، وارد بود. نقدهایی هم از اکنون به مسابقات باشگاه‌های جهان که هنوز برگزار نشده هم وارد است. به اینکه چرا بجنورد انتخاب شد، آن هم در شرایطی که حامی مالی اترک، یک بار در آستانه برگزاری نیمه نهایی و نهایی لیگ آزاد، به دلیل مشکلات مالی اعلام انصراف کرده بود.

درست که مسئولان این استان به شدت ورزش دوست هستند، سالن محل برگزاری مسابقه در حین کشتی‌ها مملو از تماشاگر می‌شد، اما بعد از اتفاقی که به شدت مسابقات پایانی لیگ آزاد را تحت الشعاع قرار داد و البته حاشیه‌های مبارزه نیمه نهایی تیم اترک و توس که قرار شد در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار بگیرد، همه چیزهایی بودند که به نظر می‌رسید می‌شد با استناد به آنها در خصوص میزبانی مسابقات باشگاه‌های جهان نیز تامل بیشتری کرد.

همچنین رئیس سازمان لیگ که قبلا بارها و بارها درخصوص تخلفی که از سوی تیم‌هایی که به اسم نظامی در لیگ برتر آزاد شرکت کرده بودند، گفته بود تخلفی صورت نگرفته، در نشست خبری اخیرش عنوان کرد که اشتباهات صورت گرفته در مورد این تیم‌ها را می‌پذیرد و حتی درحالیکه قبلا به شدت از انتقاد دانشگاه آزاد در مورد ابهامی که پیرامون نام تیم ستارگان وجود داشت، گلایه کرده بود، خودش نیز در این نشست عنوان کرد هنوز هم نمی‌دانیم نام تیم رعد ستارگان چه بود.

قدر مسلم، حواشی همچنان ادامه خواهد داشت و بعید است پرونده لیگ 98 و ماجراهایش حالا حالاها بسته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس