کد خبر 1015619
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
کشتی فرنگی

با توجه به حذف مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ کشتی فرنگی از سایت اتحادیه جهانی، این سؤال پیش می‌آید که پرونده برگزاری این رقابت‌ها بسته شده یا خیر.

به گزارش مشرق، جام جهانی کشتی فرنگی سال 2019 قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن ١٢ هزار نفری آزادی برگزار شود. بعد از اینکه دو تیم مجارستان و ژاپن به دلایل خاص خودشان از شرکت در این رقابت‌ها انصراف دادند، در اجلاس روز شنبه اتحادیه جهانی که در استانبول برگزار شد، هیئت اجرایی اتحادیه تصمیم به لغو رقابت‌ها گرفت.

بیشتر بخوانید:

رایزنی برای نهایی کردن تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی

دلیل آن نیز از سوی اتحادیه جهانی «ناامنی» در ایران عنوان شد؛ در حالی که تهران برای میزبانی از این رقابت بین المللی در امنیت کامل به سر می‌برد و تمامی اقدامات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها انجام شده بود.

در پی این تصمیم، فدراسیون کشتی و سپس وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به سرعت وارد عمل شدند و اعلام شد در صحبت تلفنی رئیس کمیته ملی المپیک با لالوویچ؛ رئیس اتحادیه جهانی گفته مسابقات در تاریخ دیگری در تهران برگزار می‌شود، بنابراین برگزاری این مسابقات در تهران به تعویق افتاده و لغو نشده است.

فدراسیون کشتی حتی عنوان کرد که اتحادیه جهانی از ایران تاریخ جایگزین برای برگزاری این رقابت‌ها در تهران خواسته که دو تاریخ نیز در ماه جاری به اتحادیه اعلام شده است.

با این وجود روز شنبه اعلام شد مسابقات جام جهانی از سایت اتحادیه جهانی خارج شده و اگر با توجه به تعطیلی اتحادیه در روزهای شنبه و یکشنبه، در رایزنی و مکاتبه با این نهاد اعلام نشود که این حذف براساس سیستم خودکار و یا اشتباه سهوی صورت نگرفته باشد، به نظر می‌رسد باید برگزاری این رقابت‌ها را منتفی دانست. ضمن اینکه امسال همه تیم‌های دنیا به دلیل پیش رو داشتن دو مسابقه گزینشی المپیک و اهمیت کسب سهمیه کامل، برنامه فشرده‌ای در دستور کار دارند و تصور اینکه تاریخ مجددی برای جام جهانی در نظر گرفته شود و تیم‌ها از آن استقبال کنند، سخت به نظر می‌رسد.

 این طور به نظر می‌آید که اتحادیه جهانی در این شرایط بدش نمی‌آمد که این مسابقات اساسا برگزار نشود و استناد به موضوع ناامنی تهران، بهانه‌ای واهی بود که جام جهانی به کل از تقویم 2019 خارج شود. با این حال باز هم باید منتظر ماند و دید اتحادیه جهانی کشتی واکنش رسمی در سایت خود نسبت به این موضوع خواهد داشت یا خیر.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس