روزنامه های اصلاح طلب 7 آذر

در شرایطی که مردم از نحوه عملکرد دولت گله مند هستند و آشوبگری اوباش،مردم را با برخی مشکلات مواجه کرده است،آقای روحانی با خنده می گوید که همانند مردم از زمان گران شدن بنزین بی خبر بوده است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نماینده لیست امید: رفع حصر،مطالبه مردم ایران است

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نوشت:«حاکمیت نتوانسته آن‌طور که باید به وعده‌هایش عمل کند. مردم انتظاراتی که داشتند هنوز که هنوز است نتوانستند برآورده‌ شده ببینند. به عنوان مثال در انتخابات 88، اعتراضاتی شد. هنوز که هنوز است نمک روی این زخم‌ می‌پاشند. انگار برای عده‌ای دکان شده است. هنوز که هنوز است آقای موسوی، آقای کروبی و سرکار خانم رهنورد را در حصر داریم. این ولله، بالله، تالله برای نظام جمهوری اسلامی ننگ است».

حیدری در ادامه گفت:«فضای امنیتی برای کشوری همچون ایران که در حال تجربه رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری منفی است، بسیار خطرناک است...رویکرد نظامی‌گری نمی‌تواند تامین‌کننده منافع ملی باشد».

این سطح تحلیل آن هم از سوی شخصی که بر صندلی نمایندگی مردم تهران در مجلس تکیه زده است، تأسف برانگیز است. وی رفع حصر را مطالبه اصلی مردم جا زده و فضای کشور را بحرانی جلوه داده و مبارزه جدی ایران با تروریسم در منطقه و افزایش توان دفاعی- به عنوان عامل بازدارنده در مقابل دشمن- را نظامی گری جا زده است.

حیدری قسم جلاله خورده است که حصر سران فتنه برای نظام ننگ است. این در حالی است که سران فتنه گرچه با ادعای تقلب در انتخابات و پدید آوردن حوادث و ناآرامی‌های پس از انتخابات، خیانتی نابخشودنی مرتکب شده و روزی باید در دادگاه محاکمه شوند، ولیلکن موارد مذکور هیچکدام دلیل حصر این افراد نیست. این حوادث در سال 88 (از 22 خرداد تا 9 دی به مدت هشت ماه) به وقوع پیوست و سران فتنه تا 25 بهمن سال 1389 کاملاً آزاد بودند.

دلیل اصلی حصر سران فتنه،توطئه مشترک و پیچیده آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و سران مرتجع منطقه در سال 89 و پس از ناکامی در کودتای مخملی است. سران فتنه بازیگر اصلی این توطئه امنیتی بودند. توطئه‌ای که اگر هوشمندانه و به هنگام- توسط شورای عالی امنیت ملی- خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه عراق و سوریه طی سال‌های گذشته، می‌توانست برای ایران رقم بخورد. بنابراین حصر، دلایل امنیتی دارد و ادعای تقلب و رفتارهای ساختارشکنانه در سال 88، دلیل آن نیست.

برخلاف ادعای این نماینده اصلاح طلب، مطالبه اصلی مردم ایران، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است. چندی پیش «عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات گفته بود:«اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بیکاری به رفع مشکل بیکاری تأکید می‌کند».

** اظهارات بنزینی روحانی،صدای روزنامه اصلاح طلب را هم درآورد

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «متاسفانه معلوم نیست که چرا سخنان رئیس‌جمهور اخیراً خیلی با مردم فاصله پیدا کرده است و باز معلوم نیست نقش مشاوران رئیس جمهور در این میان چیست؟ گاهی مردم می‌مانند که در مقابل برخی سخنان آقای روحانی باید بگریند یا بخندند! اینکه رئیس‌جمهور از تاریخ اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، نه شایسته جایگاه وی است و نه برای مردم قابل پذیرش».

این روزنامه اصلاح طلب در همین شماره در مطلب دیگری با عنوان «آقای رئیس جمهور! واقعا؟» نوشت:« سخنان رئیس‌جمهور درباره زمان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین انتقادات بسیاری را برانگیخت. حسن‌روحانی دیروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت که "خودم هم جمعه فهمیدم بنزین سهمیه‌بندی شده. موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم. گفتم این مصوبه ماست؛ اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و هر وقت مناسب دیدید، اجرا کنید؛ به من هم نگویید". این اظهارنظر موجب واکنش‌ها و انتقادهای شدیدی از سوی فعالان سیاسی و شخصیت‌های اجتماعی و مردمی شد و برخی از آنها حتی در برابر این گفته رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کردند و نحوه گفتار ایشان را مورد انتقاد قرار دادند. برخی نیز این سخنان را بی‌توجهی به آسیب‌دیدگان اعتراضات اخیر تلقی کردند. فارغ از اینکه رئیس‌جمهور بگوید از تاریخ سهمیه‌بندی بنزین باخبرم یا بی‌خبرم، نافی مسئولیت او در قبال اجرای این طرح نیست. اما آنچه بیش از این گفته مورد انتقاد قرار گرفت، شیوه بیان رئیس‌جمهور بود که با واکنش‌ مواجه شد. از سوی دیگر اینگونه منطق و سبک تحلیل را نمی‌توان در این شرایط و با حجم خسارات مادی و معنوی که به مردم وارد شده، قبول کرد و در واقع برای توجیه این اقدام مساله بزرگتر دیگری رخ داد که آسیب دیده را ناراحت کرد. در این میان فعالان سیاسی و حتی حامیان دولت در مواجهه با این سخنان و نوع ادبیات به‌کار گرفته شده، یک جمله را بیان کردند. "آقای رئیس‌جمهور! واقعا؟".».

در شرایطی که مردم از عملکرد دولت در نحوه اصلاح قیمت بنزین گله مند هستند و آشوبگری اوباش در روزهای گذشته نیز مردم را با برخی مشکلات مواجه کرده است، آقای روحانی با خنده می گوید که همانند مردم از زمان گران شدن بنزین بی خبر بوده است!

این اظهارنظر عجیب رئیس جمهور بازخوردی بسیار منفی در افکارعمومی داشت. نسنجیده بودن این اظهارنظر به حدی بود که روزنامه های دولتی و همچنین اکثریت مطلق روزنامه های اصلاح طلب، آن را سانسور کرده و در صفحه اول کار نکردند.

«غلامحسین کرباسچی» فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این اظهارنظر تأمل برانگیز روحانی نوشت:«به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه دیشب جناب وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقه امروز جناب رئیس‌جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر».

** گرانی بازار مسکن تقصیر تحریم هاست

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «متهم ردیف اول نابسامانی بازار مسکن کیست؟» نوشت:« وقتی صحبت از تحریم‌ها به میان می‌آید، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که بخش مسکن کمتر در مقابل تیر خلاص تحریم‌ها قرار می‌گیرد. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران معتقدند مسکن نیز از گزند تحریم‌ها در امان نبوده و آثار آن را در افزایش یکباره ملک طی یک سال اخیر می‌توان به خوبی مشاهده کرد».

ابتکار در ادامه نوشت:«طبیعتا بخش مهمی از تورم به وجود آمده ناشی از تحریم‌ها بوده و نمی‌توان منکر این قضیه شد».

این روزنامه اصلاح طلب به دنبال متهم ردیف اول نابسامانی بازار مسکن می گردد و جالب اینجاست که تحریم ها را یکی از عوامل اصلی التهابات بازار مسکن جا می زند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی در حوزه مسکن را عامل اصلی وضع موجود در این بخش می دانند. «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی یکی از مقصران اصلی و کلیدی در این خصوص است. همان شخصی که گفته بود «افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن هم برای مردم نساختم»!

گرانی 130 درصدی قیمت مسکن، بی توجهی به تکمیل مسکن مهر، متوقف کردن طرح مسکن اجتماعی در حد شعار، بی توجهی به طرح اخذ مالیات از واحدهای خالی، رهاکردن بازار اجاره بهای مسکن و...از جمله نتایج حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

وی در روزهای گذشته،درخصوص حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد مقصر شناخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسن6 IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    32 2
    این مردک مردم را به سخره گرفته .
  • FR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    26 2
    ننگ داشتن نمایندگانی مثل لیست امید در مجلس دهم است.....
  • سید IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    28 7
    مؤمنین در آرزوی ولی عصر، منافقین به دنبال رفع حصر!!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    19 5
    وقتی روحانی ازخودتان است اینطوری تهمت وامواع فحاشیها میکنید! دیگه چه رحمی میکنید به معترصان ومخالفان واقعی
    • IT ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      5 2
      یادم نمی آید مثل تو شب پیروزی روحانی در خیابان رقصیده باشم. روحانی مال شما است.
    • IT ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      7 2
      یادم نمی آید مثل تو شب پیروزی روحانی در خیابان رقصیده باشم. روحانی مال شما است.
  • رضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    16 5
    آن کسی که رفع حصر را مطالبه مردم می داند نه نماینده مردم و نه مطالبه مردم است، آن چه مردم می خواهند نبودن شما و باند ( باصطلاح اصلاح طلب )کثیف شما در راس امور است. شما یک باند وطن فروش غرب پرست هستید و فقط ذلت را برای ایران می خواهید. با این همه مشکلات که برای مردم به بار آورده آید چه رویی دارید که دم از مطالبات مردم بر زبان می آورید. بمانید تا چند ماه دیگر مردم با مطالبتشان شما را به زباله دان خواهند انداخت.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    19 3
    دروغ محض مردم خواهان رفع حصر فتنه گران نیستند .رفع حصرکنند که با فتنه جدید کشور را نابوذ کنند‌.!!!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    17 5
    رفع حصر و محاکمه علنی و مجازات سران نانجیب فتنه ۸۸ خواست مردم ایران است تا این بهانه گدایی رأی افسادطلبان هم برای همیشه جمع شود
  • ایرانی CA ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    12 4
    من سال 88 به موسوی رای دادم ولی الان رفع حصر مطالبه چهارم و پنجم من هم نیست. امنیت، یکپارچگی و قدرت ایران مطالبه منه.
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      11 2
      همین که تا الان نفهمیدی موسوی خائن بوده و رفع حصر مطالبه ی ششم و هفتمته یعنی اسکلی
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    17 2
    مردم رفع حصر را مطرح نکردند شما مردم را دنبال نخود سیاه نفرستید وظیفه شما رفع فساد رشوه و رانت و خدمت است
  • رضایی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    13 3
    جناب حیدری من بعنوان یک شهروند اگر مسئول قضایی بودم شمارا بعنوان یک حامی فتنه و اشوب محاکمه و مجازات می کردم تا عبرت باشد برای یاوه گویان و مفسدان و حامیان انها و امثالهم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    13 3
    اقای روحانی بعد از دو هفته فکر کردن داره میگه روز جمعه فهمیده بنزین گران شده مردمو چی فرض کرده پس خواجه حافظ شیرازی بنزین را گران کرده
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    14 3
    یکی نیست به این ابله های اصلاح طلبکار بگه مردم دنبال سیر کردن شکمشان هستن رفع حصر چه پخی است
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    15 3
    رفع حصر =نابودی ایران .
    • رضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      3 1
      یعنی ایران اینقدر ضعیف است که به پفی بند است
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      4 3
      آقای پف.معلومه آتش فتنه دامنت رو نگرفته که بدانی افسادطلبان کی هستند وچه قصدی دارند.مشرق لطفاً چاپ کن .
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      3 2
      پفی انشاالله گرفتار افساد طلبان بشی گرچه هیچی نیستند ولی خیلی وحش هستند .بقول آقا دشمن گرچه هیچی نیست ولی باید بصیرت داشت وحواست به دشمن بود.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      4 2
      رضا خودت پفی میخوای افساد طلبان آزاد باشند هر غلطی بکنند.فهمیدی چی گفت.تواصلا نظر نده .مشرق مشغول ذمه ای جواب بنده را چاپ نکنی‌.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      4 0
      رضا ندیدی آشوبگران چیکار کردن که الکی نظر میدی .ماهم نگفتیم کسی هستند .مثل اینکه قفس گرگ وحشی گرسنه را باز کنی چیکار میکنه .افساد طلبان هم همانکار را انجام میدهند‌.!!!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      2 0
      رضا یعنی تو میگی افسادطلبان خوبند؟؟؟!!!
  • SE ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    14 2
    از نظر مردم سران فتنه مستحق اعدام هستند حصر بخشش بزرگی برای آنان است که مردم تحمل میکنند. پس حیا کنید و ساکت باشید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      3 2
      احسنت
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    12 3
    رفع حصر یک تقاضای حزبی خودخواهانه و قانون شکنانه ایندسته است. این اقایان با این شعارهای خائنانه پس میخواستند اجاره بدهند داعش بیاید تو ناموس خودشان و مردم رانابود کند؟ خودشان هم تماشا کنن. واقعا که خیلی بی غیرت هستید! حماقت تا این درجه؟ خدمت به سیاست های سلطه گرانه امریکابا این شدت؟ ایندسته چطور میتونن نماینده مردم خودشون رو جا بزنن؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    12 3
    والله بالله تالله آقای نماینده خیلی بی عرضه ای در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند حضرتعالی هنوز در پبچ و خم حصر در جا می زنی و به جای مردم ار سرفبازان اسرائیلی حمایت می کنی
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    10 2
    مرده شور ببره هیکل کسانی که با این همه مشکلات اقتصادی و مدیریتی دنبال رفع حصر فتنه گران است
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    7 2
    ناله شیاطین رو هم درآورده.!!!
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    15 3
    شما غلط کردید که رفع حصر مطالبه مردم است مردم مطالبات مهم تری دارند لعنت الله علیکم
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    9 3
    مرگ بر فتنه گر
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    3 7
    خاک بر سر این نظام که درآن نه رئیس جمهورش مسئولیت پذیر است ونه دیگر مسئولانش .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    10 4
    ولی این مردم... دوباره به همین... رای می دهند ؛ حالا می بینید!!!
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    5 3
    اقای حیدری لیست کامل مشکلات مملکت رانگفتن دوچرخه سواری خانمها ورود خانمها به ورزشگاه ربنای شجریان واخرالامر رفع حصر اقای نماینده جل الاخالق
  • اسکل یه وری IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    3 5
    هشتاد میلیون یکصدا فریادمیزنن رفع حصرررررررررررررررررررر
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    4 1
    آیا کسی توی مملکت نیست گند اینها را جمع کنه
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    7 3
    سران فتنه فقط بايد محاكمه شوند تا پاسخ خسارات و خون ها را بدهند در غير اين صورت عدالتي در كار نيست
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    2 3
    نه.!نیرو برای تخریب اموال وجان مردم کم آوردند ‌فتنه گران هم آزاد بشند.افساد طلبان جهنمی.
  • حسن IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    5 2
    یک نفر با انصاف به این نماینده لیست امید بگوید شما در عرض این سه سال وچند ماه که در مجلس بوده ایدکدام بار معشیتی واقتصادی قشر عظیم بازنشسته و کارگر وکارمند را حل نموده اید وتصویب دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری چند ماهه در کمسیون مربوطه دارد خاک می خورد ویا میر حسین 20سال بعد از جنگ خانه نشین بودحالا فرض کنید خانه نشینیه وکروبی هم که در زمان حضور در مسئولیت ها چه کاری مثبتی انجام داد خودش را مثل سیب زمینی داخل میوه ها کرد
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    5 2
    رفع حصر هیچگاه مطالبه مردم ایران نبوده نیست ونخواهد بود رفع حصر مطالبه جریان اصلاحات هم نیست بعضی بخاطر دیده شدن هر از گاهی خواستار رفع حصر انهم در مقطع شعار میباشند وگرنه خود حضرات (غلام رضا حیدری) هم میدانند که رفع حصر اصلا مطالبه نیست فقط دیده شدن میباشد
  • ایرانی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    انهایی که از سران فتنه دفاع میکنند خود باید محاکمه شود.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس