صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳دی

صالحی پیش از این گفته بود که ما در مذاکرات با آمریکا مذاکره می‌کردیم نه مجموعه ۱+۵. دیدارهای ظریف و کری در مذاکرات هسته‌ای به قدری زیاد بود که تجب رسانه‌های غربی را در پی داشت.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اون «جلیلی» بود که با «جان کری» قدم زد نه «ظریف»!

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «افکار عمومی در انتظار سند سعید جلیلی» با اشاره به این اظهارنظر ظریف مبنی بر اینکه «کجا من نگاهم به غرب بوده است»! خطاب به منتقدان گفته که برای این اظهارنظر خود سند بیاورید!

متاسفانه توهین به شعور مردم به یک کارویژه در طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.

مقامات ارشد دولت روحانی، آمریکا را کدخدا نامیده و با رویکردی «کدخدا-رعیتی» تاکید داشتند که «(برای رعیت) هر توافقی (با کدخدا)، بهتر از عدم توافق است». ظریف-آذر ۹۲- در دانشگاه تهران و خطاب به دانشجویان گفته بود: «آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟».

روحانی-مرداد ۹۵- گفته بود: «نباید مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد، آن هم با شعارهایی که بعضاً توخالی است».

صالحی پیش از این گفته بود که ما در مذاکرات با آمریکا مذاکره می‌کردیم نه مجموعه ۱+۵. دیدارهای ظریف و کری در مذاکرات هسته‌ای به قدری زیاد بود که تجب رسانه‌های غربی را در پی داشت. پیاده روی ظریف و کری و گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی و دست دادن ظریف با اوباما در سازمان ملل نیز از اقدامات قابل تأمل دولت در راستای رویکرد «بستن با کدخدا» بود.

وبسایت رادیو فرانسه-مهر ۹۲ (حدود ۲ ماه قبل از توافق موقت ژنو که مقدمه برجام شد) نوشت: «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»!

اظهارنظر خلاف واقع روحانی در مهرماه ۹۲ مبنی بر «خالی بودن خزانه» و همچنین اظهارنظر تأمل برانگیز ظریف مبنی بر «رسیدن به هر نوع توافقی، بهتر از عدم توافق است» و دیگر اظهارنظرهای مشابه، تیم مذاکره کننده را از قدرت چانه زنی و مذاکرات پایاپای محروم کرد. بدین ترتیب، جنگ مذاکراتی، آغاز نشده مغلوبه شد و به توافقی نامتوازن و ناهمزمان در اجرای تعهدات انجامید و نتیجه آن «دستاورد تقریباً هیچ» و «نزدیک به صفر» برای مردم ایران بود.

آقایان اصلاح طلب، کمی هم به شعور مردم احترام بگذارید. لابد جلیلی بود که مردم را از بمب‌های آمریکایی ترساند و با جان کری قدم زد!

** عبدالله ناصری: آخوندی یک وزیر موفق بود!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در مورد جابه‌جایی برخی از وزرا ببینید جایگزین‌ها چه کسانی بوده‌اند. وقتی وزیر نسبتاً موفقی مثل آقای شریعتمداری برداشته می‌شود شخصی جایگزین وی می‌شود که فاصله بسیار معناداری با وزیر قبلی دارد. این مساله را در مورد وزیر راه و شهرسازی نیز می‌توانیم به‌وضوح مشاهده کنیم».

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «در این ۶۲ ماه چه طور وقتی بنده از لحاظ بنیادی با مسکن مهر مخالف بودم، باید به افتتاح این واحدها فکر می‌کردم، پس بنابراین افتخار می‌کنم یک مورد از این واحدها را افتتاح نکردم… این افتخار است که دولت حتی یک واحد مسکونی نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد».

آخوندی به کار نکردن افتخار می‌کرد و مشاور رئیس دولت اصلاحات، چنین شخصی را یک وزیر موفق نامیده بود. پس ظاهراً اصلاح طلبان، کارنکردن مقامات اجرایی را نشانه موفق بودن آن‌ها می‌داند. کما اینکه طیف اصلاح طلب علیرغم اختیارات و امکانات گسترده دولت، مدعی است که دوت اختیاری ندارد و مشکلات تقصیر دولت نیست!

گفتنی است روزنامه اصلاح طلب همشهری چندی پیش در مطلبی با اشاره به اینکه وضعیت نابسامان بازار مسکن به خاطر توقف تولید در دولت روحانی است، نوشته بود: «وزارت راه و شهرسازی باید از چند سال قبل به داد حوزه تولید مسکن می‌رسید تا با افزایش عرضه، بازار به سامان برسد. این اتفاق در طول ۵ سال اخیر انجام نشد و حالا هم که بازار مسکن وارد رکود سنگین شده، قرار است با برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا افق ۱۴۰۰ جبران شود؛ غافل از اینکه با اتمام این رکود دوباره بازار سرکشی خواهد کرد چرا که توجه به تولید واقعاً مغفول مانده است».

لازم به ذکر است که در دوره وزارت آخوندی، تولید مسکن ۶۱ درصد کاهش یافت و فقط در یک سال، حداقل ۹۱ درصد بر تورم مسکن افزوده شد. این درحالی بود که گردش چرخ صنعت مسکن در قالب مسکن مهر، چرخ ۲۵۰ صنعت دیگر را می‌چرخاند و در تیراژ میلیونی، ایجاداشتغال می‌کرد.

ناگفته نماند که عملکرد شریعتمداری ئر وزارت صنعت نیز با انتقادات گسترده کارشناسان و صاحبنظران مواجه بود.

**علی مطهری: مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است!

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «یک گام رو به جلوست» نوشت: «علی مطهری، نماینده تهران و نایب رئیس مجلس درباره رفع حصر گفت: "استدلال برخی از افراد برای رفع حصر مشروط به عذرخواهی و توبه مبتنی است درحالی که این حرف هم به نظر من غلط است چراکه ممکن است آنها معتقد باشند دچار اشتباه نشده‌اند و دلیلی برای کار خود داشته باشند… من درباره اینکه گفته می‌شود رفع حصر در سال ۹۶ قرار بود بدون عذرخواهی و مبتنی بر تضمین‌هایی از سوی محصورین صورت بگیرداطلاعی ندارم اما اگر چنین چیزی باشد یک گام به جلو محسوب می‌شود و اقدام خوبی بوده است که باید انجام می‌شده است».

سران فتنه در سال ۸۸ به دروغ ادعای تقلب را مطرح کردند. فعالین فتنه بعدها اعتراف کردند که تقلب، اسم رمز آشوب بود. سران فتنه در مقابل قانون گردن کشی کرده و هشت ماه کشور را به آشوب کشیدند. در جلسات خصوصی بارها اذعان کردند که تقلب آن هم به میزان ۱۱ میلیون اصلاً امکان پذیر نیست، اما به جهت آلوده بودن به نفاق هیچگاه شجاعت نداشتند که این حقیقت را با صدای بلند اعلام کنند. قطعنامه ضدایرانی ۱۹۲۹ محصول فتنه ۸۸ بود که فشار زیادی بر معیشت مردم وارد کرد. هتک حرمت به ساحت سیدالشهدا (ع)، شعار دشمن شادکن «نه غزه؛ نه لبنان» و دیگر موارد همگی از نتایج شهوت قدرت فتنه گران و شورش اشرافیت بر جمهوریت در سال ۸۸ بود.

توبه و عذرخواهی، اولین گام در مواجهه با خیانت نابخشودنی سران فتنه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    ممد خاتمی ، کروبی و موسوی باید در انظار عمومی اعدام بشن . ما حصر نمی خواهیم فقط اعدام
    • CA ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      نظام جرأت این حماقت رو نداره
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      3 1
      فعلا که
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      13 15
      کانادایی،نظام به خاطر اینکه حماقت طرفداران فتنه تقلب رو به همه نشون بده هیچ وقت راضی به اعدام نمیشه،اعدام از این بابت فرصت سوز هست
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    74 17
    مطهری ! جوک هات رودم روریختندروقالی !
    • SE ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      34 9
      مطهری به حق میگه که مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است چون توبه در برابر خیانت و ستمی که آنها به کشور و انقلاب و مردم کردند مجارات اعدام هم کم است.
    • مجید IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      17 1
      این بیچاره ازابروی باباش خرج می کنه یکی نیست ازش بپرسه کی ازتونظرخواست
  • سید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    87 54
    مرگ بر منافق! آیا اصلاح طلبان تهوع آور حاضرند با این شعار همراهی کنند!؟ اگر نه پس خودشان هم قبول دارند که منافقند و نمی خواهند بر علیه خود شعار دهند! پس باز هم مرگ بر منافق!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    39 38
    به نظر من احمدی نژاد و مطهری هم باید برن حصر
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      15 28
      هر دو در حصرند اما حصر خود ساخته
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      7 1
      محمود در حصر نیست در بست هست
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    44 10
    با کری راه رفت هفت قطنامه برای ایران گرفت ایران را ذیل بند هفت سازمان ملل کرد .هرگونه دخالت در امور ایران را آزاد کرد. البته از تیم روحانی وظریف هم نباید گذشت اما قبری که براش گریه می کنید مرده ای توش نیست
  • احمد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    49 17
    منم موافقم با علی مطهری که مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است. اگر خواستند از خیانتی به بزرگی فتنه 88 توبه کنند، بکنند، انشالله خدا قبول کنه. ولی دلیلی نداره چنین جرمی فراموش بشه. اعتبار کل ارکان جمهوری اسلامی رو زیر سوال بردن. مجاهدین خلق، چنین ضربه ای به انقلاب نزد.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      43 4
      احسنت ، مرتد فطری هم در صورت توبه ممکن است پیش خدا توبه اش پذیرفته شود ، ولی در هر حال حد شرعیش بجاست و با توبه اعدام برداشته نمی شود
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      13 4
      مرگ بر منافقین خلق ! مجاهد خلق دیگه چیه؟ نکنه خودتم از منافقینی وجیره خور آمریکا
  • عين اله IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    17 76
    مي ترسند كه دادگاه علني بگيرند مجبورند توي حصر نگه دارند. درود بر مطهري بزرگوار
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      28 82
      جناب ! می ترسند ؟! اتفاقا نگهداری برخی چیزها توی الکل و‌ شیشه برای اینه که همه بدونند اینها واهمه ای نداره
  • مرتضي IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    16 98
    مطهري ازاد مردترين وإسلام شناس ودانا ترين فرد ايران است مثل اواگر دو نَفَر ديگر بود ايران واقعا متفكرترين كشور دنيا ميشود حيف كه تنها است
    • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      21 19
      کم پاچه خواری کن کودخورجان
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      12 2
      احسنت بر مرتضی ! واقعا عجب القابی ! آره درسته همه دارند می بینند !
    • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      13 52
      علی مطهری نه رزمنده جبهه است نه سابقه فعالیت سیاسی قبل از انقلاب دارد نه دانشمند وعالم و نخبه است فقط نان از فضل پدر می خورد همین!!! یک سری به خودت بزن
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      1 33
      اتفاقا در دانشگاه تهران از نظر تدریس بقدری ضعیف بود که هر کس دنبال نمره بی درد سر بود با او واحد می گرفت چون هیچ به پدر نرفته و سوادی به اون صورت نداره . پدر کو ندارد ........
  • محمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    45 65
    علی اقا کجای دنیا جنایتکار وخیانتکارانی را که باعث قتل واشوب واز بین رفتن حیثیت کشور شده اند حتی بدون یک عذر خواهی خالی ازاد میکنند معلومه که هیچ جنایتکاری مسئولیت کار خود را نمی پذیرد این منطق پسر شهید مطهری است یا فکر یک کمونیست ومنافق وغربزده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    43 25
    مردم در انتخابات به جلیلی گفتند نه هزار سال دیگر هم باشد جایگاهی ندارد . قالیباف جلیلی رضایی و....فقط مناسب انتسابی را دارند نه انتخابی
    • سعید ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      19 3
      خطاب به 19:20، اگر واقعاً طرز فکرت اینه، شرایط اقتصادی فعلی نوش جانت، گوارای وجودت ، امیدورام بدتر از این هم سر امثال تو بیاد، قطعاً امثال تو لیاقت کسانی مثل قالیباف را ندارید، لیاقت شما همان کسانی هستند که افتخارشان کارنکردن است.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      4 9
      در پاسخ به سعید حاضریم از گشنگی بمیریم ولی امثال قالیباف و جلیلی بالاسرمون نباشند چون این کاره نیستند و به فکر ایران نیستند به فکر حزب و جناح و اقلیت تندرو و دارای سهمیه هستند وقتی امثال اینها هستند اوضاع هرچی هم که بد باشه رسانه به دروغ همه چی رو گل و بلبل نشون میده و خفقان میشه همینها باشند بهتره حداقل آزادیم با دولت برخورد کنیم و حرف دلمون رو بزنیم
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      3 3
      در پاسخ به در پاسخ : تهران رو کی ساخته ؟ شما اعتراف نکنی اربابات معترفند ، شماها جرات انتقاد دارید ! راست میگید الآن وقتی حضرات میان دانشگاه اگه بیان شما خیلی جرات می کنید ... !
    • به IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴ IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      3 41
      بی سواد بی شناسنامه دروغگو برو جهنم. می خواهی حرف دلت را با دولت بزنی؟ واقعا اقلیتی بدتر از شما دیکتاتورهای اصلاح در این دنیا هست که با ایجاد بدترین خفقانها شعار دموکراسی هم می دهید؟
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    23 35
    هدف اصلاح طلبا نابودی ایرانو ایرانیس وادامه سلطه ماسونی بر جهان = اصلاح طلب یعنی همون کابالائیسم مخفی.البته این ادعای من بعداز 20 سال قابل حضم خاهدشد نه الان .یکمی فعلا تندو سنگینه.ایا تاکنون اعملشون با وطنفروشای ماسونها گذشته فرقی داشته.هرگز
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
      3 14
      اول یه خورده املای فارسی یاد بگیر وارد بحث سیاسی شدن پیش کش ! حضم خاهد شد ؟ بیسواد :هضم است نه حضم ! خواهد ؛ نه : خاهد !
    • احمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      6 1
      تا حالا با گوشی نظر دادی استاد؟ شما که خدای درست نویسی هستی، شده دنبال حرف برگردی؟ و بخوای فقط منظورت رو منتقل کنی؟ بله. باید درست نوشت. ولی وقتی به این وضع نظر داده میشه، یعنی یه شرایط خاصی بوده. حضم اتفاقا درست ترین کلمه نظره که هضمش برای امثال شما سنگینه...
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    3 1
    همه با هم از اين سفره دارن ميخورند متاسفانه اكثرا گدا گشنه هستند دعوا هم سر. قدرت است
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    4 31
    مطهری رییس جهورآینده ایران .
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      1 37
      آره ، همین که نوشتی
  • AE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    19 15
    علی مطهری بهتر است به یک روانپزشک مراجعه کنند ظاهراً خیلی مشکل پیدا کردند خدا شفایشان دهد
    • دانشجو IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      6 27
      الهی آمین
  • علی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    8 20
    علی مطهری نفهمی یا بی درد ؟
  • امیر خلف خانی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    13 1
    جناب مطهری غلط این هست که شورای نگهبان به شما صلاحیت داده و غلط تر اینکه در این مدت شما در تمامی امور فعالبودید به غیر از وظایف نمایندگی.
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    3 6
    خدا شما مشرق و یکسری از این مشرقیها رو از ما نگیره که تو این دور و زمونه خراب مایه انبساط خاطر و خنده مردم را فراهم می کنید ،
  • DE ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    10 0
    علی مطهری که گفته مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است!غلط کرده است که گفته مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است!غلط کرده است که گفته مشروط کردن رفع حصر به عذرخواهی و توبه، غلط است!غلط کرده است که گفته .....
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    12 17
    سران فتنه باید چندین بار اعدام می شدند با رافت رهبری محصور شدند. درود بر رهبر حکیم و شجاع که در مقابل همه ایستاد و زیر بار آزادی طلبکارانه اصحاب فتنه نرفت. البته فتنه بالقوه ادمهای حقیری مثل مطهری هم فتنه ابو موسی اشعری است ولی این بار مالک با سر معاویه بر میگردد
  • RO ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    1 6
    وقتی جلیلی می رفت و در مذاکرات می گفت درباره همه چیز صحبت کنیم و می نداختنش بیرون چطور الان وقتی اروپا میگه درباره منطقه صحبت کنیم میشه خیانت ظریف؟؟؟؟!!!!!!!
    • دامغانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      6 0
      به فرض اینکه جلیلی رو می انداختن بیرون .چون او را دشمن خود می دیدن . و با ظریف مذاکره می کردن چون او را دوست می دیدن ..الان فهم این اینقدر سخت بود که درک نکردی
  • سید رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 3
    اراجیف شما غلط است ؛ آقای مطهری !!!
  • علی اکبر IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    3 39
    کم کم دارم به عوام بودن مطهری شک میکنم قبلا فکر میکردم آدم خل چلی است ودارن فریبش میدن ولی اخیرا دارم معتقد میشم علی مطهری برای اعدام موسوی وکروبی عجله می کنه چون محاکمه واعدام آنها قطعی است
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 19
    دیپلماسی انفعالی دولت، خسارات زیادی به مردم تحمیل کرد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    5 30
    حرف مفت زده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    7 62
    ظریف، ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    8 27
    جسدی مانده ز برجام و ز روح و جسمش/بوی فاسدشدنش نیز بلند است بلند/اُدکلن‌های اروپایی اگر بگذارند/اُدکلن‌های اروپایی بی‌خاصیتی/که ندارند به جز گیج شدن منفعتی/این اروپا مگر آن نیست که در سعدآباد/بست پیمان و بلافاصله دادش بر باد؟!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    7 3
    سران فتنه باید اعدام شوند.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      8 12
      آسیبی که موسوی و کروبی و جنبش سبزیها به نطام ، مردم و کشور زدن در طول تاریخ ایران زمین سابقه نداشته! خدا ازشون نگذره!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    5 0
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت انتخابات 88 را تایید کرند اکثر مردم خبر ندارند زمان ریادی برای فرهنگ سازی از دست رفت
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    33 7
    مشرق خان! این تویی که از سایه خودتم می ترسی ، ولی هستند کسانی که با دشمن قدم هم میزنن ولی به بهترین شکل حق ملت رو از اونها می گیرن. درود بر ظریف دلاور و نترس.
    • محمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      4 39
      اره مثل اینکه تونستن حق کود برات بگیرن
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    24 6
    جلیلی که کلاس درس معارف گذاشته بود برای اشتون!
  • ابی هستم IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 22
    خوب چرا حتما باید توبه کنن یه دفعه اعدام بشن میرن اونطرف توبه میکنن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    26 8
    شما همیشه تاریخ قدر داشته هاتون رو ندونستید و همیشه هم از همین نقطه ضررهای زیادی متحمل شدید! اینقدر خشک مغز نباشید و مختون رو آک نگه ندارین. یه کم فکر کنید! بیخود نگفتن یک ساعت فکر کردن از هزار سال عبادت برتر است. مشرق سانسوری! حالا اگه جرأت داری درجش کن!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      1 10
      اگر ته فکر بازی در راستای مقاصد شیطان باشه ، می شود وسوسه ، و دیگه خشک و نرمیش تفاوتی نداره
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    3 10
    یه چیزی برام عجیبه چه رابطه ای بین موسوی و کروبی با مطهری است که به شدت دنبال رفع حصر فتنه گراست. اگه کسی خبر داره لطفا بگه جریان چیه
  • صابر IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    2 37
    آقای مطهری خرفهای شماازبن غلط است
  • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    0 21
    علت اینه که از ملت طلبکارند .. ولی خطای بزرگ وخائنانه خود را نمیبینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس