کد خبر 757163
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸
روزنامه جوان

محمدباقر نوبخت در سخنان قابل تأملی در مورد رفع حصر سران فتنه گفته که «ان شاءالله کدورت‌ها رفع شود.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در اخبار ویژه خود نوشت:

کدورتی نبود آقای سخنگو!

محمدباقر نوبخت در سخنان قابل تأملی در مورد رفع حصر سران فتنه گفته که «ان شاءالله کدورت‌ها رفع شود.

محمدباقر نوبخت در سخنان قابل تأملی در مورد رفع حصر سران فتنه گفته که «ان شاءالله کدورت‌ها رفع شود. مقام معظم رهبری هم هیچ‌چیزی را در این خصوص غیرقابل‌حل ندانستند.» نکته اول آن است که راه حل رفع حصر روشن است؛ توبه و بازگشت و جبران آنچه روی داده شده قدم اول است. نه فقط برای محصورین که برای دیگرانی هم که در این سال‌ها از محدودیت‌هایی برخوردار شده اند، اذعان به دروغ بودن تقلب قدم اول بازگشت است.  نکته دوم آنکه اصلاح طلبان و رفقای کارگزارانی و اعتدالی‌شان همیشه به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که گویی حصر مجازاتی تام و تمام بوده و جایگزین محاکمه شده، پس طرف مقابل حصر، رفع حصر است و لاغیر. در حالی که یک گزینه دیگر و اصلی روی میز است: محاکمه. اینکه تلاش شود حصر رفع شود بی آنکه سران فتنه برای آن همه هزینه که بر مردم و کشور و نظام تحمل کردند، هیچ هزینه‌ای نپردازند، زیاده خوش خیالی می‌خواهد! راه رفع حصر به حضور در دادگاه می‌انجامد و تازه آغاز وظیفه دستگاه قضایی برای محاکمه سران فتنه خواهد بود.  نکته سوم آنکه فتنه 88 کدورت نبود و نیست؛ اختلاف شخصی نبود، پای ایستادن مقابل حکومت و امنیت کشور و جان و مال مردم وسط بود. تقلیل فتنه براندازی به کدورت شاید برخی توده‌های حامی را فریب دهد، اما برای اقناع کل مردم و بعد تصمیم گیران اصلی لاجرم باید مستدل و منطقی حرف زد.

***

کرباسچی و ابطحی و رفقا مهمانان شبکه خبر

دوشنبه شب شبکه خبر برنامه‌ای با موضوع چینش کابینه دوازدهم داشت و در کمال تعجب دو مهمان تلفنی این برنامه، یکی غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و محکوم اقتصادی پرونده معروف دهه 70 بود و دیگری محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر خاتمی و از محکومان امنیتی فتنه 88. نظرات این دو در مورد کابینه از نظر صداوسیما آنقدر مهم تلقی شده بود که مهمان تلفنی یک برنامه زنده شوند.  از سویی صداوسیما به بهانه ترس از نرسیدن بودجه‌اش هر روز مواضعش دولتی‌تر می‌شود و از سویی در دولت آنقدر محکومان امنیتی و اقتصادی جمع شده‌اند که گاهی انگار تریبون دادن به آنها ناگزیر می‌شود! به نظر می‌رسد ارزش‌ها دولت به دولت تغییر می‌کند و شاید فردا شهرام جزایری و محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی و مهدی هاشمی  هم مهمان صداوسیما شوند.  

***

خط و نشان برای روحانی در قانون!

«کابینه هزارداماد» تیتر یک روزنامه اصلاح طلب قانون است و البته متن اصلی با تهدید رئیس‌جمهور همراه است: «روحانی یادت باشه... » زیر تیتر هم آمده که «آقای رئیس‌جمهور این ره که می‌روید...» قانون با گلایه از خبرهای حول و حوش کابینه یاد می‌کند و باز سهم زنان را یادآور می‌شود و اینکه «جابه‌جایی زنان به جای افزایش سهمیه» اما نکته اصلی گزارش قانون هشدار به روحانی است که با یادآوری استعفای کلامی جهانگیری که قانون مدعی است برای هشدار به روحانی بود، می‌نویسد: «کابینه دستخوش تغییراتی جدی است اما این تغییرات به چه سمتی خواهد رفت؟ به نظر می‌رسد اگر تغییرات بر اساس شنیده‌ها پیش برود، حامیان روحانی در انتخابات اخیر را راضی نکند... روحانی این روزها بیش از اینکه از مشاوران اصلاح‌طلب خود مشورت بگیرد با طیف راست اعتدال و توسعه نشست و برخاست دارد و همین مسئله باعث نارضایتی جدی در میان حامیان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شده‌است... بی‌شک کابینه دوازدهم پاشنه آشیل روحانی است. اینکه حامیان او از کابینه احتمالی راضی بوده یا او راه خود را از حامیانش جدا خواهد کرد...»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    14 6
    خخ ان شاءالله همه دولتی ها از خواب و خیال رفع حصر بیرون بیایند
  • هاتف IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    15 5
    فرهنگنامه مرحوم دهخدا: کودتا = با کدورت نیست.
  • سید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    15 7
    انشاءالله اصلاح طلبان تهوع آور به زودی از سر ملت ایران رفع شوند
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    11 5
    در کدام کشور سراغ دارید با کودتا گران اینطور برخورد نرم صورت گیرد - همسایه ایران ترکیه را در نظر بگیرید آقای نوبخت - نکند شما هم از حامیان فتنه هستید؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
      5 1
      شك داري؟؟!!
    • مسعود IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
      2 0
      مشكل از شماها نيست كه فتنه و شري راكه دشمنان ريز و درشت اين نظام مقدس را به وجد آورده و اميد به سرنگوني نظام اسلامي و برگشت دوباره آنها به كشورمان را دردلهاي سياهشان زنده كرده بود ,تا حد كدورت ساده اي كه بدون محاكمه و كيفر سرشاخه هاي داخلي آن تنزل مي دهيد. مشكل از صب و حلم وگذشت و حكمت مردم و انقلابه كه اجازه نداد درهمان بحبوبه گردوخاك فتنه ,اين جرثومه هاي فساد را به محاكمه بكشن و به سزاي خيانتشون برسونن. شما جماعت كه در بسياري از امور تركيه را مثال مي زنيد و الگو معرفي مي كنيد چرا در برخورد با كودتاگران ,توصيه نمي كنيد از الگوي تركيه استفاده شود؟؟!!! حتما" مطلعيد كه هنوز بعد از گذشت دوسال از كودتاي تركيه كه خيلي هم مشخص نيست , باعث و باني اصلي آن كي بوده ,دولت اردوغان مشغول محاكه و زنداني كردن و همينطور اخراج كارمندان و كاركناني است كه متهم به طرفداري از يكي از مخالفان اصلي اين دولت به نام فتح الله گولن شده اندو اردوغان اين شخص را متهم اصلي كودتا معرفي كرده!!
  • سید جواد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    12 6
    یعنی 23 شهید مظلوم فتنه را فقط به خاطر یک کدورت ساده از دست داده ایم. رافت نظام اسلامی باعث وقاحت بعضی شده است.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    8 2
    بعضی از دولت مردان تفکر بچگانه دارند و خیال می کنند با این ترفندها می توانند رفع حصر نمایند در صورتی که شورای امنیت ملی با هماهنگی قوه قضائیه این موضوع را بررسی می کنند .
  • افوس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    12 5
    سلام، جنگ خیابانی علیه تنهانظام شیعی کل تاریخ اسلام میشه کدورت، مفسدان اقتصادی سیاسی میشن کارشناس چرا؟ بخاطر اینکه بخش فرهنگی انقلاب اسلامی تو چنبره ی افراد مخالف نظامه. از اول انقلاب تا به امروز شبهه تولید میکنند و غالبا بی جواب میمونه، صداوسیما هم که ..
  • یا حق IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    7 1
    ببینید کار به کجا کشید که یک روز باید صدای ابطحی را در حین محاکمه به اتهام مشارکت در فتنه و یک روز هم صدای اعلان خبر محکومیت ایشان به دلیل فعال فتنه و یک روز هم صدای ایشان را بعنوان فعال سیاسی از یک شبکه بشنویم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس